کاهو و انواع آن | تفاوت انواع کاهو | عکس انواع کاهو

دیگه فقط یه مدل کاهو نخر + معرفی انواع کاهو

A
۰

کاهو از سبزیجاتی است که اغلب در سالاد استفاده می کنیم و تنها با یک نوع آن آشنایی داریم اما این سبزی انواع مختلفی دارد که در ادامه هر کدام معرفی کردیم.

کاهو از سبزیجاتی است که در بهار و تابستان زمان اصلی کشت آن و در زمستان موقع برداشتش است. این سبزی پرطرفدار کاربردهای زیادی دارد و می توان با آن انواع سالاد های سالم را درست کرد اما تنها یک نوع آن شناخته شده است و ممکن است با بقیه انواع کاهو آشنایی نداشته باشید در این مطلب با انواع کاهو آشنا می شوید.

کاهو باتاویا (کریسپ فرانسوی یا کریسپ تابستانی)

انواع کاهو
کاهو باتاویا

همانطور که از نام آن مشخص است، کاهو باتاویا نسبت به سایر سبزیجات سالاد تحمل بیشتری به آب و هوای گرم دارد. این کاهو نسبت به سایر کاهو ترد بوده و طعم آن به تلخی تغییر نمی­کند؛ بنابراین، می­توان را به مدت طولانی نگهداری و استفاده کرد.

همانند سایر انواع کاهو، باتاویا نیز دارای برگ­های سبز یا قرمز رنگ است. بین این دو تفاوتی از نظر طعم وجود ندارد؛ بنابراین، می­توان هر کدام را که بهتر است انتخاب کرد.

کاهو روغنی (کره پیچ)

انواع کاهو
کاهو کره پیچ

کاهو روغنی به صورت گسترده در دسترس می­باشد. این کاهو ترد بوده و برگ­های آن سر فشرده­ای را ایجاد کرده است. با این حال، سر آن نسبت به کاهوی آیس­برگ فشردگی کمتری دارد. کاهو روغنی دارای بافت حساس و بزرگ بوده و برگ­های آن فنجانی شکل است و در سالاد مود استفاده قرار می­گیرد. این کاهو به همراه سس­های طعم دهنده مصرف شده و در پخت و پز کیک و تهیه سالاد نیز استفاده می­شود. به ارقام سبز و قرمز رنگ نگاه کنید

کاهو گوهر کوچک

انواع کاهو
گاهو گوهر کوچک

کاهو گوهر کوچک بسیار نرم است. خوشمزه بوده و برای تهیه سرکه و سس لیمو استفاده می­شود. این کاهو به همراه قطعات برش داده شده تربچه بسیار خوش طعم است.

ماچه (کاهو لامب)

انواع کاهو
کاهو ماچه

ماچه به عنوان سالاد ذرت یا کاهو لامب شناخته می­شود که در رنگ­های مختلف از سبز تیره تا روش به همراه 4 یا 5 ریشه وجود دارد. این کاهو در بسیاری از سالادها به همراه سایر سبزیجات استفاده می­شود.

هنگام تمیز کردن به وجود شن و ماسه در گره­های ریشه توجه داشته باشید. آب اضافی موجود در آن­ها را خوب پاک کنید. عقاید رایج نشان می­دهد که سرکه شالوت از ماچه تهیه می­شود.

کاهو برگ بلوطی

انواع کاهو
کاهو برگ بلوطی

همانند کاهو باتاویا، انواع مختلفی از کاهو برگ بلوطی با رنگ­های سبز، قرمز و برنز وجود دارد. همه آن­ها دارای برگ­های سفت هستند. همه این برگ­ها در پایه به یک بخش تنگ، فشرده و کوزه­ای متصل می­شوند. استفاده از آن­ها در سالاد ایده­آل بوده و با طیف وسیعی از سس­ها مصرف می­شوند. اگر آسیب یا خراشی به آن­ها وارد شود، برگ­های خارجی از بین می­روند. اگر با کاهوی کوچک کار می­کنید، از کل برگ استفاده نمایید. در هنگام تمیز کردن، برگ­های بزرگتر ممکن است پاره شوند

کاهو رومی

انواع کاهو
کاهو رومی

کاهو رومی سالم و دلچسب است. در صورت تند بودن بافت آن، می­توان به همراه سرکه زنجبیلی و انواع مختلفی از سس ­ها استفاده کرد. حتی می­ توان آن را به صورت پخته شده مصرف نمود.

 

منبع: پوپونیک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها