خواص نخود فرنگی برای کودکان | نخود فرنگی در غذای کودک

مهم ترین فواید نخود فرنگی برای کودکان + روش استفاده

A
۰

نخود فرنگی حاوی مقدار زیادی از ویتامین هاست که برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان مفید است و می تواند باعث تقویت حافظه شود. مهم ترین خواص نحود فرنگی برای بچه ها را بخوانید.

نخود فرنگی طبع سردی دارد و می تواند برای جلوگیری از پیری پوست و مقابله با سرطان مفید باشد. همچنین می توانید از نخود فرنگی برای رفع کم خونی استفاده کنید. مهم ترین خواص این دانه سبز که شاید مطلع نباشید ویژگی های آن برای کودکان است. با ویتامین هایی که دارد برای تقویت حافظه و سلامت گوارش بچه ها مفید است. دیگر خواص آن را در ادامه می خوانید.

۵ ویژگی مهم نخود فرنگی برای کودکان

حاوی ویتامین های زیاد

اگر می‌خواهید باک ویتامین c بدن کودکتان را پر کنید از مصرف نخود فرنگی غافل نشوید زیرا سرشار از ویتامینc  است و منبع خوبی از ویتامین b1، b2 ، b6 و b3 می‌باشد. همچنین دارای آهن و مواد معدنی بسیاری است.

نصف فنجان نخود فرنگی پاک شده یعنی در حدود 90 گرم، 50 درصد نیاز روزانه فرزندتان را به ویتامین c تامین می‌کند که این مقدار نه تنها در بالا بردن انرژی و سلامت کودکان بسیارموثر است بلکه در رشد بافت‌های بدن، غضروف‌ها و تاندون ها بسیار مفید می‌باشد  و به دلیل فیبر فراوان از یبوست کودکان جلوگیری می‌کند.

حفظ سلامت گوارش

مصرف نخود فرنگی به کودکان کمک می‌کند تا سلامت گوارشی خود را تقویت کنند. این سبزیجات دارای مقدار زیادی فیبر هستند که به رشد و توسعه روده‌ها کمک می‌کند و مشکلاتی مانند یبوست را بهبود می‌بخشد. فیبر موجود در نخود فرنگی همچنین میزان قند خون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت را کاهش می‌دهد.

تامین انرژی بدن

نخود فرنگی، یک منبع عالی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های سالم است که به کودکان انرژی لازم برای رشد و فعالیت‌های روزانه را می‌دهد. پروتئین‌های موجود در نخود فرنگی به رشد و تقویت عضلات کمک می‌کنند و مواد مغذی موجود در آن برای رشد استخوان‌ها و سیستم عصبی بسیار ضروری هستند. همچنین، کربوهیدرات موجود در نخود فرنگی به کودکان انرژی لازم را فراهم می‌کند تا به درستی بتوانند درس بخوانند و در فعالیت‌های روزمره شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:خواص دمنوش بابونه برای کودکان

تقویت سیستم ایمنی بدن

نخود فرنگی به عنوان یک منبع عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مضاد التهابی شناخته شده است. این سبزیجات می‌توانند سیستم ایمنی کودکان را تقویت کرده و آن‌ها را در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف محافظت کنند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نخود فرنگی به خطرات عوامل آزاد رادیکالی از طریق نقض آن‌ها و مهار فعالیت آن‌ها مقابله می‌کنند.

مفید برای مغز

نخود فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین K است که برای بهبود عملکرد مغزی بسیار مفید است. این ویتامین می‌تواند به کودکان کمک کند تا حافظه، تمرکز و توجه بهبود یابد و عملکرد شناختی بهتری داشته باشند. همچنین، مواد مغذی دیگر موجود در نخود فرنگی نظیر آهن و روی نیز برای رشد سلول‌های عصبی و تقویت عملکرد مغزی بسیار ضروری هستند.

نخود فرنگی

روش استفاده از نخود فرنگی در غذای کودکان

  • بیشتر بچه‌ها علاقه زیادی به ماکارونی دارند پس می‌توان به همراه  مواد ماکارونی نخود فرنگی را هم به آن اضافه نمود و در سالاد الویه و حتی در سالاد ماکارونی نیز به همراه پیازچه نخود فرنگی را مورد مصرف قرار داد.

  • اگر برای فرزندتان کوکوی سبزیجات درست می‌کنید از این پس نخود فرنگی را به همراه فلفل دلمه‌ای‌های رنگی در آن بگنجانید تا هم شکل و رنگ‌آمیزی قشنگ‌تری پیدا کند و هم طعم خوشمزه نخود فرنگی آن را دلچسب‌تر کند.

  • قطعا در کنار هویج و سیب‌زمینی، آن را خوشمزه‌تر خواهد کرد، اما به غیر از اینگونه غذاها که شما می‌توانید با استفاده از نخود فرنگی تهیه نمایید، پخت ساده آن را هرگز فراموش نکنید. بدین شکل که مقداری نخود فرنگی را به همراه آب بپزید و مقدار بسیار کمی نمک به آن بیفزایید. بعد از پخت و تمام شدن آب داخل آن، به همراه کمی آب لیمو و گل پر آن را طعم‌دار کنید این گونه نخود فرنگی آماده شده را به جای یکسری تنقلات که خاصیت چندانی هم ندارند جایگزین نمایید بدون شک بچه‌ها دوست خواهند داشت

منبع: ویستا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها