طرز تهیه شربت نعنا | خواص شربت نعنا

شربت نعنا بخور؛ هم خوشمزس هم پرخاصیت! + فواید

A
۰

شربت نعنا را با نعنای تازه تهیه کنید تا یک نوشیدنی کم کالری، پرخاصیت و معطر داشته باشید. نحوه تهیه و فواید شربت نعنا را در ادامه بخوانید.

نعنا از سبزیجات معطر و خوشبویی است که برای سلامت بدن خواص درمانی زیادی دارد و شربت این سبزی از این قاعده مستنثنی نیست. برای تهیه شربت نعنا هم از سبزی آن و هم عرق نعنا می توان استفاده کرد که در ادامه نحوه تهیه و خواص شربت با سبزی نعنا را توضیح دادیم

خواص شربت نعنا

برای رفع مشکلات گوارشی

این نوع شربت به معده جهت هضم بهتر غذا کمک می کند و همچنین در تقویت معده نقش دارد. علاوه بر این، مصرف شربت نعنا با نبات در رفع اسهال و درمان سندروم روده تحریک ‌پذیر موثر است. رفع سوزش معده، نفخ شکم، دل درد و دلپیچه از دیگر فواید شربت نعنا هستند.

برای لاغری

به دنبال کالری کم شربت نعنا می تواند با نوشیدن آن به سمت چربی سوزی و لاغری روی آورد.

برای رفع و کاهش خُروپُف

از دیگر خواص شربت نعنا که به علت دارا بودن منتول بروز می کند، نقش آن در از بین بردن خُروپُف به دنبال کاهش مخاط ریه هست.

 برای تقویت سیستم ایمنی

غنی بودن نعنا از ویتامین های  A C E به آن خاصیت آنتی اکسیدانی داده است. بنابراین با مصرف شربت نعنا شاهد تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع بیماری ها و عفونت ها خواهیم بود.

برای از بین بردن عفونت ها

نعنا، سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های A,C,E هست که این آنتی اکسیدان ها، عفونت های بدن رو از بین می برند و از اون جلوگیری می کنند.همچنین، سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کند. شربت نعنا هم، همین ویژگی رو دارد.

برای از بین بردن سردی معده

گیاه نعنا ضد نفخ هست. طبع نعنا گرم و خشک است، خیلی از مواد غذایی، طبعی سرد دارند که باعث سردی معده می شوند.در چنین مواردی، شربت نعناع یا عرق نعنا، به عنوان آب روی آتش عمل می کند و سردی معده را از بین می برد.

برای خوشبو کردن دهان

نعنا برای رفع بوی بد دهان موثر بوده و شربت نعنا هم همین خاصیت رو دارد.

بیشتر بخوانید:خواص شربت بادرنجویه + طرز تهیه

شربت نعنا

مواد لازم برای تهیه شربت نعنا

شکر ۱ کیلو
آب ۲ لیوان
برگ نعنا تازه ۵۰۰ گرم
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

نحوه تهیه شربت نعنا

  •  اگر از برگ های نعنا تازه استفاده می کنید،اول اونا رو خوب بشورید.

  •     نعنا رو همراه با آب و شکر، داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید و اجازه بدید تا به مدت 10 دقیقه بجوشه.

  •     حالا باید چند دقیقه منتظر بمونید تا شربت غلیظ شه و به قوام برسه. برای اینکه بفهمید شربت آماده شده یا نه، مقداری از اون رو داخل یک ظرف بریزید، اگه بعد از سرد شدن ، غلظتی مثل عسل داشت، این یعنی شربت شما آماده است. می تونید ما بقی مواد رو داخل یک ظرف مناسب بریزید و داخل یخچال قرار بدید تا کاملا خنک شه و پس از گذشت چند ساعت، اون رو سرو کنید.

منبع: آبگین
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها