درمان جوش های سر سیاه | روش خانگی رفع جوش های سر سیاه | رفع جوش سر سیاه

قوی ترین ماسک های خانگی برای رفع جوش های سر سیاه روی بینی + طرز تهیه

A
۰

اگه جوش های سر سیاه بینی خستت کردن از این ماسک های خانگی برای رفع جوش سر سیاه استفاده کن.

جوش‌ سر سیاه روی بینی معمولا به دلیل تعداد منافذ زیاد روی بینی و ترشح زیاد چربی در کنار بینی ظاهر می‌شوند، اما در برخی موارد نادر، جوش‌ سر سیاه روی بینی نشانه مشکلات قلبی و عروقی هستند. در این مطلب از ویکی گردی برای رفع جوش سر سیاه بینی چند ماسک خانگی معرفی کرده ایم.

درمان جوش سر سیاه بینی با ماسک خانگی

 استفاده از ماسک خانگی عسل برای رفع جوش سر سیاه

عسل دارای خواص ضدباکتری و ضدعفونی‌کنندگی بسیار بالایی است. به همین دلیل میکروب و باکتری‌های موجود روی پوست را از بین می‌برد. برای اینکه بتوانید یک ماسک پرخاصیت با عسل برای پوست خود داشته باشید.

  • ابتدا باید عسل را به مقدار یک قاشق غذاخوری درون ظرف بریزید و آن را با حرارت ملایم گرم کنید. حرارت ملایم، عسل را کمی نرم و شل می‌کند. پس از نرم شدن، عسل را از روی حرارت بردارید و به آن اجازه دهید تا خنک شود.

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان جوش سر سیاه پوست و بدن، استفاده از ماسک سفید تخم‌مرغ است. بی‌شک یکی از ماسک‌های فوق‌العاده درمان جوش سر سیاه در طب اسلامی ماسک سفید تخم‌مرغ است.

  • برای تهیه این ماسک به سفیده تخم‌مرغ، نصف قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل نیاز دارید. مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی به دست بیاید.

  •  

جوش سر سیاه

بیشتر بخوانید:بهترین ماسک های خانگی برای جوش صورت

ماسک لیمو و شکر برای درمان جوش سر سیاه

جوش‌های سر سیاه را چگونه درمان کنیم؟ اگر هنوز هم این دغدغه را دارید ما به شما ماسک لیمو و شکر را معرفی می‌کنیم.

  • برای تهیه این ماسک، ابتدا یک نصفه لیمو را به آب بگیرید و سپس به آن یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. مواد ترکیب شده به صورت خمیر خواهند شد. پس از شستشوی صورت و خشک کردم کامل آن، این ماسک را روی پوست خود بمالید.

استفاده از ماسک برگ چای سبز

یکی از موادی که به خوبی می‌تواند آلودگی‌ها را از روی پوست پاک کند، چای سبز است. برگ چای سبز علاوه بر پاکسازی، میزان چربی روی پوست را کنترل می‌کند.

  • برای تهیه این ماسک، باید برگ چای سبز را پودر کنید و سپس با آب مخلوط نمایید. این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا حالتی خمیری و غلیظ پیدا کند.

ماسک عسل و دارچین

عسل و دارچین نیز دو ماده‌ای هستند که پوست را پاکسازی می‌کنند.

  • برای تهیه این ماسک مقداری عسل و دارچین را مخلوط کنید و سپس آن را روی سطح پوست بمالید. پس از چند دقیقه آن را با آب ولرم از روی پوست بشویید. بهتر است از این ماسک نیز در شب استفاده کنید.

منبع: ویکی گردی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها