ماسک قهوه برای صورت | ماسک تفاله قهوه | خواص قهوه برای پوست

با قهوه پوستت رو لایه برداری کن | طرز تهیه ماسک صورت با پودر قهوه

A
۰

بهترین لایه بردار طبیعی پوست قهوه است که می تواند التهابات را کاهش بدهد و پوست را سفت کند. نحوه تهیه چند مدل ماسک قهوه را در ادامه بخوانید.

قهوه از مفیدترین مواد طبیعی برای مراقبت های پوستی به حساب می آید. دانه های قهوه خواص آنتی اکسیدان زیادی دارند که برای رفع حوش و آکنه مفید است و همچنین این ماده لایه بردار از شل شدن پوست جلوگیری می کند. در ادامه بهترین خواص قهوه برای پوست و روش تهیه چند نوع ماسک خانگی را می خوانید.

فواید قهوه برای پوست

محفاظت از پوست در مقابل رادیکال های آزاد

محیط پیرامون ما مملو از رادیکال های آزاد است که موجب آسیب پوستی می شوند؛ ماسک قهوه می تواند با حفظ انرژی سلول های پوستی مانع نفوذ رادیکال های آزاد و سلامت پوست شود.

 کاهش التهاب پوست

آنتی اکسیدان موجود در قهوه موجب آرامش پوست شده و ترکیباتی مثل کلروژنیک اسید و ملانوئیدین موجود در آن نیز خواص ضدالتهابی دارند.

رفع لک و چین و چروک

ماسک تفاله قهوه در از بین بردن لک ها و چین و چروک های ریز تأثیر به سزایی دارد؛ همچنین با استفاده از این ماسک می توانید لک های ناشی از نور خورشید را به مرور زمان از بین ببرید.

درمان آکنه و جوش

اسید کلروژنیک موجود در قهوه دارای خواص ضدباکتریایی بوده و استفاده از ماسک قهوه برای درمان آکنه، جوش های عفونی و عفونت های پوستی مؤثر است.

بیشتر بخوانید:فواید شگفت انگیز رازیانه برای پوست صورت

رفع سیاهی دور چشم

کافئین موجود در قهوه موجب بهبود گردش خون شده و می تواند پف و سیاهی زیر چشم را کاهش دهد.

لایه بردار طبیعی پوست

شما می توانید از تفاله قهوه برای اسکراب و لایه برداری صورت استفاده کنید. لایه برداری موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست، جوش های سرسیاه و کرک های ریز و در نتیجه شادابی و درخشندگی پوست می شود.

ضد سلولیت و سفت کننده پوست

قهوه، ماده ای مؤثر در کاهش سلولیت است و استفاده از ماسک تفاله قهوه موجب سفت شدن پوست می شود. شما می توانید ترکیب تفاله قهوه با شکر و روغن زیتون را برای صاف و یکدست شدن پوست صورت استفاده کنید.

روشن کننده پوست

از آنجایی که تفاله قهوه خاصیت لایه برداری دارد، استفاده از آن موجب روشن و درخشان شدن پوست می شود. برای تأثیر بیشتر می توانید تفاله قهوه را با چند قاشق شیر مخلوط کرده و روی پوست ماساژ دهید.

ماسک قهوه

ماسک صورت با قهوه

ماسک قهوه برای جوش

مواد لازم

  •     دو قاشق غذاخوری پودر قهوه

  •     یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی

  •     1 قاشق غذاخوری عسل

  •     یک قاشق غذاخوری ماست

  •     1/4 قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهیه

یک کاسه برداشته و تمام مواد را به آن اضافه کنید. محتویات را به خوبی به شکل خمیر مخلوط کنید. این مخلوط را به طور یکنواخت در سراسر صورت و گردن خود قرار دهید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند. از آب گرم برای شستشوی صورت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:فواید آناناس برای صورت + ماسک

ماسک با قهوه برای ترمیم رنگدانه پوست

مواد لازم

  •     دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده

  •     دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

طرز تهیه

یک کاسه کوچک برداشته و قهوه آسیاب شده و ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید. محتویات را بدون ایجاد هیچ توده ای به خوبی مخلوط کنید. ماسک صورت را در حالی که به صورت دایره ای روی پوست ماساژ می دهید به طور یکنواخت روی تمام صورت خود بزنید. بگذارید روی آن بماند تا خشک شود. صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک قهوه صورت برای سفید کردن پوست

مواد لازم

  •     یک قاشق غذاخوری آرد برنج

  •     یک قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری

  •     آب ولرم

طرز تهیه

یک کاسه کوچک برداشته و پودر قهوه و آرد برنج را مخلوط کنید. به مقدار لازم آب ولرم را اضافه کنید و یک خمیر یکدست تهیه کنید. خمیر را به طور یکنواخت روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند. صورت خود را با آب سرد بشویید.

منبع: سینره
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها