خواص باقالی برای پوست و مو | خواص باقلا برای پوست | فواید باقالی برای مو

باقلا برای پوست و مو خواصی داره که فکرشم نمی کردی!

A
۰

باقلا آنتی اکسیدان و ویتامین زیادی دارد که باعث می شود برای لایه برداری پوست و جلوگیری از سفید شدن زودرس پوست مفید باشد.

باقلا از صیفی جاتی است که به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد خواص فراوانی برای سلامت بدن دارد و می تواند برای کلیه، روده، کلسترول و قلب مفید باشد. از مهم ترین ویژگی های باقلا که شاید از آن اطلاع نداشته باشید خواص آن برای پوست و مو است که در ادامه به آن اشاره کردیم.

خواص باقلا برای پوست

باقالی، باقلا، سویای سبز یا لوبیا شاخه‌ای از جمله گیاهان محبوب قاره آسیا است و سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین، فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. دانه‌های گیاه باقالی به صورت نارس چیده شده و به شکل آب پز یا به طور کامل پخته می‌شود و از آن مصرف می‌کنند

جوان سازی پوست صورت

باقلا منبع خوبی از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی شناخته می شود و علائم پیری زودرس مانند چین و چروک صورت و چروک دور چشم را رفع کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

 لایه برداری و پاک سازی پوست صورت

باقلا می تواند به عنوان یک اسکراب طبیعی برای لایه برداری و پاکسازی پوست صورت استفاده شود.

بیشتر بخوانید:بذر شنبلیله برای رفع آکنه و لکه های پوستی

ماسک باقلا و سرکه برای لک پوست صورت

  • مقداری باقلا خشک را آسیاب کنید تا آرد شود، آرد باقلا را با مقداری آب، سرکه و گلاب ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با آب سرد خوب بشویید.

باقلا برای پوست و مو

درمان آکنه و جوش صورت

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در باقلا می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت مفید باشد.

ماسک باقلا برای جوش صورت

  • مقداری باقلای پخته شده را له کنید و با شنبلیله و عسل مخلوط کنید و بر روی جوش صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید:فواید شگفت انگیز رازیانه برای پوست صورت

رفع موهای زاید بدن

باقالی حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C و اسید فولیک است. این دو ماده مغذی می‌توانند به کاهش رشد موهای زائد کمک کنند

ماسک باقلا برای مو های زائد پوست

  • باقلا سبز را رنده کرده و سپس خشک کنید. وقیت که خشک شد آسیاب کنید، آرد باقلا را با آب لیمو ترش تازه یا سرکه مخلوط کرده و در یک ظرف دربسته بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند.

  • بعد از برداشتن مو های زائد صورت و بدن، این ترکیب را بر روی پوست ماساژ دهید و  سپس با آب سرد بشویید. این کار را آنقدر انجام دهید تا مو های زائد کاملا از بین بروند.

خواص باقلا برای مو

جلوگیری از سفید شدن مو

از بارزترین علل موی سفید می‌توان به کمبود ویتامین اشاره کرد؛ به‌طوری‌که هرگونه کمبود ویتامین B12، B6، بیوتین، ویتامین D و ویتامین E می‌توانند منجر به سفیدی موی سر شوند. همچنین باید متذکر شد که طبق بررسی‌های صورت گرفته، کمبود‌های تغذیه‌ای بر رنگدانه‌های مو اثر دارند و اگر شما موهای رنگی خود را به‌دلیل کمبود ویتامین از دست داده باشید، می‌توانید با مصرف مکمل‌های ویتامینی، رنگدانه‌های موی خود را بازگردانید. باقلا حاوی مقدار زیادی ویتامین های گروه بی B است که برای پیشگیری و درمان سفیدی مو مفید می باشد.

  • گفته می شود که اگر گل باقلا را له کنید و بر روی موی سر بمالید برای جلوگیری و درمان سفید شدن مو ها مفید می باشد.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها