فواید چای سبز برای مو | نحوه استفاده از چای سبز برای مو

جلوگیری تضمینی از ریرش مو با مصرف چای سبز + روش مصرف

A
۰

مصرف چای سبز باعث خون رسانی به مو می شود و برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است. در ادامه از فواید چای سبز برای مو و نحوه مصرف آن بخوانید.

چای سبز را بیشتر افراد برای خاصیت چربی سوزی آن استفاده می کنند اما یکی از مهم ترین ویژگی های این گیاه دارویی درمان ریزش مو است. چای سبز به دلیل ویتامین هایی که دارد و با کاهش استرس می تواند مواد معدنی را فراهم کرده و با تسکین اعصاب از ریزش مو جلوگیری کند. درباره دیگر خواص چای سبز برای ریزش مو و نحوه استفاده آن بیشتر توضیح دادیم.

دلایل استفاده از چای سبز برای مو

مقابله با استرس افسردگی

زندگی پرشتاب و استرس ما دلیل اصلی ریزش مو است. چای سبز یک ضد استرس عالی است و به شما کمک می کند تا با افسردگی مقابله کنید. این بلافاصله روحیه شما را بالا می برد و شما را خوشحال می کند.

قارچ ها و باکتری ها را در پوست سر از بین می برد

شستن پوست سر با چای سبز می تواند انگل های باکتریایی و قارچی را از بین ببرد. این انگلی ها به راحتی تشخیص داده نمی شوند. آنها تمایل دارند ریشه مو را تضعیف کنند ، پس منجر به ریزش مو می شود. اما به کمک چای سبز می توان آنها را به راحتی از بین برد.

 نقش ویتامین B را ایفا میکند

همانطور که قبلاً صحبت شد ، چای سبز پر از ویتامین های ضروری است ، از جمله ویتامین B، که به کنترل ریزش مو و همچنین خلاص شدن از موخوره و نرم شدن مو کمک می کند.

لازم است یاداوری کنیم که لوسیونهای ضدریزش موی درمالیست و تقویت رویش مجدد موی درمالیست حاوی ترکیب موثر چای سبز میباشد.

بیشتر بخوانید:با رزماری موهات رو پرپشت کن

چای سبز برای مو
چای سبز

حاوی اپیگالوکاتچین است

موها عضو یک دستگاه بزرگتر به نام سیستم پوششی هستند که شامل ناخن، پوست، مو و ... می شود. در حقیقت مو مستقیما از پوست رشد می کند و در فاز رشد خود خون و مواد مغذی مورد نیازش را از پوست تامین می کند.

همانطور که می دانید افزایش خون رسانی به پوست سر باعث افزایش رویش مو ها و تقویتشان می شود .در همین راستا مطالعات نشان داده اند مصرف مکمل عصاره ی چای سبز یا چای سبز دم کرده می تواند باعث افزایش خون رسانی به پوست شود. برای مثال در یک مطالعه که بر روی 15 نفر انجام شده بود نتایج به دست آمده نشان داد افرادی که مکمل حاوی عصاره ی چای سبز مصرف کرده بودند 29% افزایش در خون و اکسیژن رسانی به پوست نسبت به افرادی که این مکمل را مصرف نمی کردند تجربه کردند.

کوئرستین موجود در چای سبز

علاوه بر اپیگالوکاتچین ترکیب دیگری به نام کوئرستین در چای سبز وجود دارد که مانع از تولید یک پروتئین التهابی به نام پروستاگلاندین D2 می شود. کوئرستین به دنبال کاهش تولید پروستاگلاندین D2 باعث کاهش سطح التهاب بدن می شود که این مورد ممکن است بر ریزش مو نیز موثر واقع شود.

کافئین دارد

ممکن است این ماده با تحریک IGF-1 در فولیکول موها باعث افزایش رشد مو شود. با این حال و علی رغم استفاده ی گسترده ی کافئین در محصولات مو نظیر انواع شامپو ها هنوز مطالعات امیدوار کننده ی زیادی در این زمینه انجام نشده اند.

روش مصرف چای سبز برای مو

 یک فنجان چای سبز قوی آماده کنید و بگذارید خنک شود. پس از شامپو کردن، چای سبز را روی موهای خود بریزید و مطمئن شوید که آن را کاملا اشباع کنید. پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این آبکشی ساده می تواند به تقویت موهای شما و بهبود ظاهر کلی آن کمک کند.

 

منبع: دکترکده
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها