درمان خانگی روده تحریک پذیر | دمنوش برای روده تحریک پذیر

طب سنتی این دمنوش ها را برای روده تحریک پذیر توصیه می کند

A
۰

سندرم روده تحریک پذیر از مشکلات شایع گوارشی است. در این مطلب بهترین دمنوش ها برای کنترل این بیماری را معرفی کردیم.

روده تحریک پذیر زمانی رخ می دهد که گوارش دچار مشکل شده باشد و یا فرد در معرض استرس طولانی مدت باشد. از نشانه های روده تحریک پذیر می توان به نفخ زیاد و طولانی مدت و یا یبوست اشاره کرد. به هنگام مواجهه با این بیماری بهتر است به پزشک مراجعه کنید ما در این مطلب چند دمنوش گیاهی که از نظر طب سنتی تایید شده هستند را برای کنترل روده تحریک پذیر به شما پیشنهاد دادیم.

دمنوش برای روده تحریک پذیر

دمنوش بابونه

بابونه گیاهی با خاصیت گرم و خشک است که درمان بسیار موثر و آرامشبخش برای سیستم عصبی است. همچنین بابونه می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند و از تشکیل گاز و نفخ جلوگیری کند. دمنوش بابونه عطر و طعم خوبی دارد اما درصورتی که طعم آن باب میل شما نبود می‌توانید آن را با نعنا ترکیب کنید.

  • برای آماده کردن دمنوش بابونه باید چند قاشق چایخوری بابونه خشک را داخل قوری بریزید. روی حرارت غیر مستقیم آن را دم کنید.

دمنوش نعنا

نعنا گیاهی شفابخش در درمان مشکلات گوارشی است و می‌تواند درد شکمی ناشی از سندرم روده تحریک پذیر را درمان کند. دمنوش نعنا را می‌توانید با نعنای تازه یا نعنای خشک شده تهیه کنید. به این صورت که مقداری برگ نعنای شسته شده را داخل آب جوشیده‌ی سرد شده بریزید و با حرارت غیر مستقیم کتری یا روی توری دم کنید.

  • میزان مصرف مجاز دمنوش نعنا دو یا سه بار در روز و هر بار یک فنجان است و دقت داشته باشید مصرف بیش از اندازه‌ی نعنا فرد را دچار عارضه‌هایی مانند بی اشتهایی تهوع و گرفتگی می‌کند.

بیشتر بخوانید:خوراکی هایی که روده رو مسواک می زنن!

دمنوش نعنا

دمنوش چای سبز

چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند با بالابردن میزان ادرار مواد زائد بدن را دفع کند. به این ترتیب با مصرف روزانه‌ی چای سبز می‌توان علاوه بر تقویت دستگاه گوارش مشکلات و اسپاسم‌های گوارشی را درمان نمود.

دمنوش رازیانه

رازیانه در تسکین درد، نفخ و اسپاسم‌های روده موثر است. همچنین رازیانه با شل کردن عضلات روده یبوست را رفع می‌کند. برای تهیه‌ی دمنوش می‌توانید دو قاشق غذاخوری رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن یک نعلبکی بگذارید و پس از ده دقیقه بنوشید.

در تهیه این دمنوش ها چه نکته ای را باید در نظر گرفت؟

    دمنوش را حتماً به شیوه‌ای تهیه کنید که دم بکشد و جوش نخورد. جوش خوردن باعث از بین رفتن خواص دارویی گیاه می‌شود.

منبع: پذیرش ۲۴
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها