دمنوش خلط آور | دمنوش برای خلط گلو | درمان خلط پشت حلق و سردی معده

رفع فوری سردی معده و خلط گلو با این دمنوش های گیاهی

A
۰

یکی از مهم ترین عارضه های سردی معده٬ خلط پشت حلق است که بسیار آزار دهنده می باشد. در این مطلب دمنوش های مفید برای رفع سردی معده و خلط گلو را معرفی کردیم.

بدون برنامه غذا خوردن و یا غذای ناسالم خوردن می تواند باعث بروز سردی معده شود که برای رفع سردی معده باید سریعا اقدام کرد چون این مشکل به دیر هضم شدن می انجامد و باعث به وجود آمدن خلط پشت حلق می شود. برای رفع سردی معده راه حل های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها دمنوش های گیاهی است. بهترین دمنوش های گیاهی برای رفع سردی معده را معرفی کردیم.

 دمنوش بابونه

یکی از بهترین دمنوش‌های گیاهی برای درمان فوری خلط پشت گلو و همچنین کاهش علائم سرماخوردگی، دمنوش بابونه است. بابونه به آرام شدن ماهیچه‌ها، از بین بردن ویروس‌ها و همچنین تسکین گلودرد کمک زیادی می‌کند و موجب از بین رفتن خلط پشت حلق می‌شود.

 دمنوش زنجبیل

زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد و موجب افزایش جریان خون به سلول‌ها و همچنین شل شدن ماهیچه‌ها می‌شود. مصرف دمنوش زنجبیل به از بین رفتن باکتری‌های گلو کمک می‌کند و در رفع خلط گلو نیز موثر است. برای درمان سریع خلط گلو با این دمنوش گیاهی بهتر است از یک تکه زنجبیل تازه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:گل ختمی برای خلط گلو

رفع سردی معده

دمنوش شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یک گیاه دارویی مفید برای درمان خلط پشت حلق است. از قرن‌ها پیش در طب سنتی چین از شیرین بیان برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. شیرین بیان خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد و به درمان سرفه و همچنین از بین رفتن خلط گلو کمک می‌کند.

دمنوش زردچوبه

یکی از مفیدترین ادویه‌ها برای رفع خلط گلو و تقویت سیستم ایمنی بدن است. برای درست کردن این نوشیدنی تنها باید ۱ قاشق چای‌خوری زردچوبه را با ۱ لیوان آب یا شیر داغ ترکیب کنید. سپس از این دمنوش ۲ بار در روز میل کنید تا خلط گلوی شما به راحتی برطرف شود.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. استفاده از چای سبز به درمان خلط گلو و رفع گلودرد کمک می‌کند. جالب است بدانید که حتی غرغره کردن چای سبز برای درمان سرفه و گلودرد تا حد زیادی مفید است.

 

منبع: فرطب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها