ریواس برای پوست و مو | خواص ریواس برای پوست | فواید ریواس برای مو

ریواس و این همه خاصیت برای پوست و مو!

A
۰

برای تقویت پوست و مو با یک سبزی بهاره ریواس را انتخاب کنید تا با خواص بی نظیری که دارد برای پوست و موی شما معجزه کند.

سبزی ریواس قند خون را پایین آورده و برای مشکلات مربوط به کبد و کلیه مفید است. این سبزی با طبع سرد می تواند برای رفع جوش های پوستی و تقویت مو موثر باشد. اصلی ترین خواص ریواس برای سلامت پوست و مو را در ادامه می خوانید.

ریواس برای پوست

جوانسازی و تغذیه رسانی به پوست

ریواس سرشار از آنتی اکسیدان و گروه های آنتی اکسیدانی مثل ویتامین C، A و پلی فنول ها و... هستش که در مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در بدن و پوست، بسیار موثرن و از ایجاد چین و چروک و تخریب پوست و بروز نشانه های پیری جلوگیری می کنن.

این آنتی اکسیدان ها، همچنین باعث دفع سموم و ناخالصی ها از بدن میشه که همین موضوع هم در زیبا و درخشان شدن پوست، بسیار اهمیت داره. ضمن اینکه ریواس دارای مواد مغذی و مورد نیاز برای سلامت و تغذیه رسانی به پوست هم هست که می تونه اونو به یه منبع عالی غذای پوست تبدیل کنه.

افزایش کلاژن سازی در بدن

کلاژن پروتئینی هستش که در بافت های گوناگونی در بدن وجود داره و در پوست هم یافت میشه و باعث محکم و سفت شدن اون میشه و خاصیت الاستیسیته و کش سانی پوست رو تقویت می کنه و از شلی و افتادگی اون جلوگیری می کنه. این خاصیت ریواس در تحریک کلاژن سازی در بدن، مدیون وجود مقدار زیادی ویتامین C در اون هست که از مزه ترش ریواس هم مشخصه.

زمانی که کلاژن سازی در پوست بیشتر بشه، چین و چروک، افتادگی و شل شدن پوست و همچنین لکه های سن و نقاط تیره در پوست کاهش پیدا می کنه.

بیشتر بخوانید:ماسک نعنا برای انواع پوست + نحوه تهیه

ریواس برای پوست و مو
ریواس

کاهش آسیب ناشی از اشعه ماورای بنفش

اشعه ماوراء بنفش باعث ایجاد آسیب اکسیداتیو در سلول های پوست، بروز نشانه های پیری و حتی ابتلا به سرطان پوست در بدن میشه. ریواس با داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان مثل ویتامین A، C و پلی فنول ها و فیتونوترینت ها که ترکیبات آنتی اکسیدانی هستن، از این آسیب اکسیداتیو و تاثیر تابش اشعه ماوراء بنفش در پوست، جلوگیری می کنه.

ضمن اینکه ویتامین C، روشن کننده و سفید کننده طبیعی محسوب میشه و با مصرف اون، تیرگی و مات شدگی پوست کاهش پیدا می کنه و درخشش و شفافیت خاصی در پوست ایجاد میشه.

کمک به کاهش و درمان آکنه

آکنه، بیماری بسیار شایعی در جهان هستش که به دلیل افزایش تولید چربی در پوست و بسته شدن منافذ پوست ایجاد میشه. با خاصیت های آنتی اکسیدانی و سمزدایی که از ریواس گفته شد، بدیهی هستش که در بهبود و کاهش آکنه هم موثر باشه. چون هر چه سموم کمتری در بدن وجود داشته باشه، پوست سالم تر و زیباتر خواهد بود و بروز جوش از پوست و مخصوصا صورت، بسیار کمتر خواهد شد.

ریواس باعث کنترل چربی تولید شده در پوست میشه و از این طریق هم به کاهش جوش و آکنه کمک می کنه.

ریواس برای مو

  •  کاهش ریزش مو

  •  افزایش استقامت و تقویت تارهای مو

  • رفع مشکلات پوست سر

  •  افزایش رشد مو

مضرات افراط در مصرف ریواس

کلسیم اگزالات، رایج‌ترین شکل از اگزالیک اسید در گیاهان بوده و می‌تواند برای بدن مضراتی داشته باشد. کلسیم اگزالات در برگ‌های ریواس وجود دارد، اما ساقه‌های آن نیز می‌توانند مقادیری از کلسیم اگزالات را در خود داشته باشند. با مصرف کلسیم اگزالات هیپراگزالوری یا افزایش اگزالات در خون اتفاق می‌افتد که وضعیتی حاد بوده و می‌تواند سبب تجمع کریستال‌های کلسیم اگزالات در برخی از اندام‌های بدن شود. افرادی که نسبت به این ماده حساسیت بیشتری دارند، دچار سنگ کلیه می‌شوند که می‌تواند به نارسایی کلیوی نیز منجر گردد.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها