فواید ماساژ صورت | نحوه ماساژ صورت

معجزه ماساژ صورت برای داشتن پوست سالم در طب سنتی

A
۰

ماساژ صورت انجام دهید تا جوش ها از بین رفته و اعصاب صورت تسکین یابد. شیوه درست ماساژ دادن صورت را اینفوگیاهی آموزش می دهد.

ماساژ صورت را جدی بگیرید اگر می خواهید پوست صاف داشته و جوانسازی طبیعی پوست انجام دهید. طب سنتی ماساژ صورت را پیشنهاد می کند تا گردش خونه در زیر پوست راحت تر انجام شده و با این کار پوست پیری زودرس نمی گیرد و از التهاب آن پیشگیری می شود. در ادامه از فواید ماساژ صورت و نحوه صحیح آن می خوانید.

ماساژ صورت چیست و چه تأثیری روی پوست دارد؟

ماساژ صورت تکنیکی است که در آن از دست یا یک ابزار خاص برای ماساژ ملایم صورت استفاده می‌شود. این تکنیک به افزایش گردش خون، ریلکس‌کردن ماهیچه‌‌های صورت و کاهش پف آن کمک کرده و باعث درخشندگی طبیعی پوست می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند که برای داشتن پوستی درخشان، صورت خود را 2 یا 3 بار در هفته ماساژ دهید.

مطالعات انجام‌شده نشان داده‌اند که ماساژ صورت می‌تواند جریان خون را بهبود ببخشد و به جوانسازی و توپر شدن صورت کمک کند. داشتن یک روتین مراقبت پوستی بی‌شک در محافظت از پوست تأثیر دارد؛ اما مزایای انجام ماساژ صورت بسیار بیشتر از آن است.

فواید ماساژ صورت

ماساژ صورت علاوه‌بر ایجاد حس خوب، با تقویت عضلات صورت و به جریان درآوردن خون، باعث شفافیت پوست و رفع لک‌های پوستی می‌شود. این روش با پاکسازی منافذ، به جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست کمک می‌کند. ماساژ صورت همچنین در تخلیه مایع راکدی که باعث پف صورت می‌شود، تأثیر دارد.

بهبود گردش خون

ماساژ برای صورت نوعی ورزش محسوب می‌شود و به بهبود خون‌رسانی به پوست کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که ۵ دقیقه ماساژ صورت برای یک دوره ثابت می‌تواند جریان خون را تا حد زیادی بهبود بخشد و به درخشندگی پوست کمک کند.

تسکین اعصاب صورت

مراجعه به سالن‌های اسپا برای گرفتن ماساژ صورت، همیشه حس خوبی به‌دنبال دارد؛ چراکه ماساژ صورت با فعال‌کردن بخشی از سیستم عصبی که به بدن برای مقابله با موقعیت‌های استرس‌زا کمک می‌کند (سیستم عصبی سمپاتیک)، استرس را کاهش می‌دهد.

دفع سموم

ماساژ صورت با حرکت دادن مایع لنفاوی، به پاکسازی پوست از سموم کمک می‌کند. سیستم لنفاوی به مجموعه‌ای از بافت‌ها و اندام‌ها می‌گویند که سموم و سایر مواد زائد را از بدن خارج می‌کند.

ماساژ صورت با حرکت دادن مایع لنفاوی، به پاکسازی پوست از سموم کمک می‌کند.

رفع جای جوش

شاید ماساژ صورت به‌تنهایی سبب رفع جای جوش نشود؛ اما در کنار سایر روش‌های درمانی می‌تواند به از بین بردن جای جوش و زخم کمک می‌کند. هرچند که در حال حاضر، پژوهش گسترده‌ای درباره ارتباط بین ماساژ صورت و کاهش جای جوش انجام نشده است؛ اما به هر حال ماساژ صورت فوایدی مانند کاهش التهاب و کاهش سطح استرس دارد.

جوانسازی پوست

انقباض عضلات صورت‌ می‌تواند باعث ایجاد چین‌وچروک شود. با ماساژ صورت، ماهیچه‌های آن ریلکس شده و به این ترتیب، چین‌وچروک‌‌ها کمتر نمایان می‌شوند. علاوه‌بر این، ماساژ با بهبود خون‌رسانی به صورت، منجر به افزایش تولید کلاژن می‌شود. کلاژن پروتئینی است که با سفت کردن پوست، از افتادگی آن جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:خواص آب برای پوست صورت

ماساژ جوانساز صورت

برای ماساژ صورت، اولین قدم آماده‌سازی پوست است. برای این کار:

  •     دست‌هایتان را بشویید و موهایتان را با یک کش جمع کنید.

  •     صورت خود را با آب ولرم شسته و به‌آرامی با حوله خشک کنید.

  •     به پوست‌تان کرم مرطوب‌کننده بزنید.

  •     باتوجه به نوع پوست‌تان، یک روغن برای ماساژ صورت خود انتخاب کنید. مقداری روغن، به اندازه یک سکه، کف دست‌تان ریخته و دست‌هایتان را به هم بمالید تا روغن گرم شود. سپس روغن را به صورت و گردن خود بمالید.

  •     صورت‌تان را بخور دهید تا منافذ آن باز شده و روغن‌ها راحت‌تر جذب پوست شوند.

  •     صورت‌تان را با حرکات دورانی انگشتان به‌آرامی ماساژ دهید. برای سفت‌کردن پوست خود می‌توانید این حرکات را با اعمال فشار بیشتری انجام دهید.

  •     اگر پوست حساس، مستعد آکنه یا چرب دارید، ماساژ را با فشار کم ادامه دهید.

  •     درصورت تمایل می‌توانید از ابزارهایی مانند غلتک فلزی یا یشمی (جید رولر) برای ماساژ استفاده کنید

منبع: لافارر
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها