روتین تابستان | مخافظت از پوست در تابستان

کامل ترین روتین پوستی برای انواع پوست رو اینجا بخون

A
۰

روتین پوستی در فصل تابستان تنها شامل ضدآفتاب نمی شود و بهتر است دیگر مراقبت ها را جدی بگیرید. در ادامه شیوه درست مراقب پوستی در تابستان را می خوانید.

روتین پوستی در روزهای گرم سال را جدی بگیرید! در روزهای هایی که هوا گرم است ممکن است رطوبت کمتر شده و برای پوست خشک مضر باشد و همچنین در پوست چرب که مستعد جوش هستند نیز ممکن است ضررهای زیادی دارد. به همین دلیل روتین پوستی صحیح و استفاده از ضد آفتاب در روزهای گرم اجباری است. در ادامه روتین مراقبت پوستی در تابستان را می خوانید.

روتین مراقبت از پوست خشک

پوست‌های خشک در فصل تابستان به مراقبت بیشتری نیاز دارند. چرا که به‌طور طبیعی، پوست خشک از رطوبت کافی برخوردار نیست و گرمای هوا، آن هم در مناطق خشک و گرم باعث می‌شود پوست رطوبت بیشتری از دست بدهد. در نتیجه اگر شما هم پوست خشک دارید بهتر است استفاده از محصولات آبرسان و مرطوب کننده را در اولویت قرار دهید.

عدم آبرسانی پوست خشک در فصل تابستان، می‌تواند مشکلات جدی مانند پیری زودرس پوست، بروز چین و چروک و اگزما را به همراه داشته باشد.

پس به خاطر داشته باشید که علاوه بر کرم ضد آفتاب در فصل تابستان، برای مراقبت از پوست خشک، استفاده از آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها را جدی بگیرید.

 روتین مراقبت از پوست چرب

اگر پوستی چرب دارید، باید بدانید که به‌دلیل گرمای تابستان، ترشح سبوم و چربی پوست افزایش می‌یابد و به همین دلیل پوست شما مستعد جوش و آکنه می‌شود. در نتیجه بهتر است در روتین مراقبت از پوست در تابستان برای پوست چرب، از کرم ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کنید که روی پوست شما سنگینی نکند.

همچنین برای کاهش ترشح چربی و ایجاد جوش، بهتر است که از ژل شوینده مناسب پوست چرب استفاده کنید، تا تمامی چربی‌ها و آلودگی‌های پوست شما کاملاً پاک شود.

 روتین مراقبت از پوست حساس

روتین مراقبت از پوست در تابستان برای پوست‌های حساس، باید شامل محصولات ضد حساسیت و ضدالتهاب باشد. پوست حساس در مقابل تغییرات آب و هوا به سرعت واکنش آلرژیک از خود نشان می‌دهند که در نتیجه به التهاب، خارش و قرمزی ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید:با این سرم ویتامین سی دیگه پول فیشیال نمی دی

نکات مهم مراقبت از پوست در تابستان

1. استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید!

اشعه UV-A و UV-B خورشید می‌تواند بسیار خشن باشد. این تشعشعات علاوه بر سوزاندن پوست شما، می‌توانند باعث پیری زودرس، لکه‌های پوستی، خطوط ریز و چین و چروک شوند. یک کرم ضد آفتاب خوب با SPF 30-50 برای تمام انواع پوست در ماه‌های تابستان حیاتی است و اگر بپرسید آیا زدن ضد آفتاب در خانه ضروری است؛ پاسخ یک بله قطعی است. اگر هم به شنا می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم چند بار ضد آفتاب بزنید.

2. از شوینده صورت استفاده کنید

پاکسازی پوست در تابستان، اولین و مهم‌ترین گام در روتین مراقبت از پوست شما برای پاک کردن تمام آلودگی‌هایی است که امکان دارد همراه با آرایش یا از محیط روی پوست شما جمع شده باشد. یک روتین مناسب ممکن است به چند پاک کننده مختلف نیاز داشته باشد اما استفاده از یک فیس واش خوب و مناسب با پوست انتخاب اساسی است.

3. پوست را لایه برداری کنید

لایه برداری روشی عالی برای تمیز کردن منافذ پوست شما است. شما می‌توانید با استفاده از اسکراب و لایه بردار ملایم، پوستتان را لایه برداری کنید. البته در لایه برداری زیاده روی نکنید زیرا ممکن است به بافت پوستتان آسیب برساند و آن را مستعد جذب آلودگی و سموم کند. لایه برداری یک یا دو بار در هفته کافی است.

4. پوست خود را با تونر مناسب احیا کنید

تونرها یکی دیگر از مراحل روتین پوستی هستند که باید آن‌ها را به روتین مراقبت از پوست در تابستان اضافه کنید. تونر به بستن منافذ پوست کمک می‌کند و از این رو آلودگی، سموم و مواد آرایشی وارد پوست شما نمی‌شود. علاوه بر این، به آبرسانی پوست شما کمک می‌کند و احساس طراوت را روی پوست ایجاد می‌کند.

5. آبرسانی پوست را فراموش نکنید

بسیاری از افراد اغلب بر این باورند که مرطوب کردن فقط در فصل زمستان ضروری است اما این طرز فکر را فراموش کنید. قرارگرفتن در زیر نور خورشید یا حتی در هوای گرم می‌تواند پوست شما را به‌شدت کم آب کند. برای جلوگیری از این اتفاق، حداقل دو بار در روز پوست خود را را با یک مرطوب کننده سبک آبرسانی کنید.

6. آرایش سبک داشته باشید

آرایش سنگین از تنفس پوست جلوگیری می‌کند. رطوبت و گرما هم بر توانایی پوست برای تنفس تأثیر می‌گذارد. اگر نیاز به آرایش دارید، به‌جای زیرسازی سنگین و استفاده از سایر لوازم آرایشی، می‌توانید از یک بالم لب رنگی و کرم‌های سبک چند کاره استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:با موثرترین راهکارهای خانگی برای رفع آفتاب سوختگی

7. هرچند وقت یکبار از ماسک صورت استفاده کنید

استفاده از ماسک‌های صورت یکی دیگر از راه‌های عالی برای محافظت از پوست شما از طریق آبرسانی و تغذیه پوست است. ماسک‌های صورت حاوی ماست، لیمو، عسل و آلوئه ورا گزینه‌ای بسیار مناسب برای فصل تابستان هستند و می‌توانند به ایجاد احساس شادابی در پوست شما کمک کنند.

8. مقدار زیادی آب بنوشید و میوه بخورید

علاوه بر مراقبت از پوست در هوای گرم، بهتر است روزانه 2 تا 3 لیتر آب بنوشید. نوشیدن آب‌میوه‌های تازه می‌تواند به هیدراته ماندن پوست و دفع سموم بدن کمک کند. علاوه بر نوشیدن آب، خوردن ماست و دوغ را هم در برنامه غذایی خود بگنجانید.

منبع: خانومی شاپ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها