مضرات آناناس برای معده | عوارض مصرف آناس برای معده

چرا با خوردن آناناس معده درد می گیریم؟

A
۰

اگر با زیاد خوردن آناناس معده درد می گیرید و احساس سوزش سر دل دارید این مطلب را بخوانید تا از دلایل آن بدانید.

آناناس از میوه های پرخاصیت است که برای درمان سرماخوردگی و بهبود زخم ها مفید است. این میوه که هر چهار فصل سال پیدا می شود می تواند آسیب هایی برای گوارش، مخصوصا معده داشته باشد و برخی افراد با خوردن آناناس درد معده و سوزش بگیرند که از دلایل آن اینفوگیاهی توضیح داده است.

دلایل احساس ناراحتی معده با خوردن آناناس

مصرف بیش از حد فیبر

فیبر یک ماده مغذی ضروری است که به تنظیم هضم کمک می کند، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می دهد و از حفظ وزن حمایت می کند.

میوه منبع اصلی این ماده مغذی است و آناناس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، تنها ۱ فنجان آناناس تقریباً ۱۰ درصد از فیبر مصرفی توصیه شده روزانه شما را تامین می کند. اگر معمولاً هر روز مواد مغذی خود را پر نمی کنید، خوردن فیبر بیش از حد به یکباره می تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند گاز، نفخ و گرفتگی شود.

 عدم تحمل غذایی

یکی دیگر از دلایلی که آناناس به معده شما آسیب می رساند می تواند این باشد که شما دچار عدم تحمل غذایی هستید، یعنی زمانی که بدن شما برای هضم برخی از مواد تشکیل دهنده این میوه مشکل دارد.

علائم عدم تحمل غذایی عبارتند از:

  •     اسهال، گاز و نفخ

  •     سردرد یا میگرن و حالت تهوع

  •     ناراحتی معده و سوزش سردل

مضرات آناناس

حساسیت به بروملین

آناناس به طور طبیعی حاوی گروهی از آنزیم‌ها به نام بروملین است

اگرچه بروملین معمولاً به خوبی تحمل می شود – در واقع، گاهی اوقات از میوه استخراج می شود و برای کمک به تسکین درد و تورم استفاده می شود – طبق NCCIH می تواند برای برخی باعث ناراحتی معده شود. بنابراین اگر تعجب می کنید که چرا آناناس به معده شما آسیب می زند، بروملین ممکن است مقصر باشد.

مبتلا به رفلاکس معده

برخی از پزشکان توصیه می کنند در صورت داشتن رفلاکس معده از خوردن آناناس خودداری کنید. دلیل آن این است که آناناس بسیار اسیدی است.

pH آناناس معمولا در مقیاس بین 3 تا 4 قرار می گیرد. نمره 7 خنثی و نمره بالاتر از آن قلیایی است.

مرکبات همچنین حاوی سطح بالایی از اسید هستند و ممکن است باعث علائم رفلاکس معده شوند. میوه هایی با اسیدیته کمتر عبارتند از موز و ملون ها. اگر زخم معده فعال نداشته باشید به طور کلی می توانید آناناس را بدون هیچ گونه عوارض جانبی بخورید. اینکه آناناس بر رفلاکس معده تاثیر می‌گذارد یا نه به شخص بستگی دارد.

 

منبع: آر دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها