میوه های مفید برای معده | کدام میوه برای معده خوب است

مفید ترین میوه ها برای افرادی که مشکل معده دارند

A
۰

اگر مشکل معده دارید بهتر است میوه های ضد اسیدی با آنتی اکسیدان بالا بخورید تا با خوردن آن ها مشکل گوارشی ایجاد نشود. بهترین میوه ها برای معده را معرفی کردیم.

مصرف روزانه میوه به دلیل اینکه حاوی انواع ویتامین ها هستند برای بدن ضروری است. اگر مشکل معده دارید و با خوردن بعضی از میوه ها احساس ناراحتی می کنید در انتخاب آن ها باید تجدید نظر کنید. در این مطلب با میوه های مفید برای معده که خاصیت اسیدی ندارند و با خوردن آن ها معده اذیت نمی شود؛ آشنا می شوید.

بهترین میوه ها برای مشکل معده

سیب

سیب از آن دست میوه‌هایی است که داخلش پکتین دارد؛ پکتینی که به عنوان یک پری‌بیوتیک عمل کرده و به رشد باکتری‌های مفید در روده کمک می‌کند. این موضوع باعث تنظیم سیستم گوارشی شده و می‌تواند درد معده را کاهش دهد.

سیب آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کوئرستین هم دارد که می‌تواند التهاب ایجاد شده در سیستم گوارشی را کاهش دهد. درباره این موضوع، مطالعه‌ای هم در سایت PubMed انجام شده که نشان می‌دهد مصرف منظم سیب می‌تواند به کاهش علائم گاستروانتریت و بهبود سلامت روده کمک کند .

موز

موز دارای مقادیر بالایی از پتاسیم است که به تعادل pH در معده کمک کرده و از سوزش معده جلوگیری می‌کند.  جدا از این، یکی دیگر از خواص موز برای معده این است که فیبر بسیار زیادی دارد و نه‌تنها می‌تواند هضم روان و آسان غذا را در بدن فراهم کند، بلکه علائم اختلالات گوارشی مانند IBS را کاهش دهد.

مطالعه‌ای در مجله Digestive Diseases and Sciences هم نشان می‌دهد که موز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر بالا، می‌تواند به تنظیم حرکت روده و کاهش علائم ناراحتی گوارشی کمک کند.

بیشتر بخوانید:۱۵ میوه برای درمان ۱۵ بیماری

پاپایا

پاپایا حاوی آنزیم پاپائین است که به هضم پروتئین‌ها کمک کرده و از بروز نفخ و گاز پس از خوردن غذاهای پروتئین‌دار جلوگیری می‌کند. علاوه بر همه این‌ها، این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین C و A است که روی تقویت سیستم ایمنی و محافظت از معده نقش دارد. اگر مشکلات معدوی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که سریعاً پاپایا را به سبدِ خریدتان اضافه کنید.

پایاپا
پایاپا

آووکادو

آووکادو دارای چربی‌های غیر اشباع است که به کاهش التهاب در سیستم گوارشی کمک می‌کنند. این میوه مقادیر بسیار زیادی از فیبر و مواد مغذی مهمی مثل پتاسیم را دارد که باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

کیوی

کیوی حاوی فیبر و آنزیم‌هایی مانند آکتینیدین است که باعث هضم بهتر غذا و کاهش ناراحتی‌های گوارشی می‌شود. این میوه منبعی غنی از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی و حفاظت از دستگاه گوارش هم کمک می‌کند.

چگونه باید این میوه‌ها را مصرف کنیم؟

در هنگام استفاده از میوه های مفید برای معده درد، نحوه مصرف و زمان آن می‌تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش علائم و درد ما داشته باشد. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن و در زمانی درست، میوه‌های مختلف را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید:

  •     توصیه می‌شود که میوه های مفید برای معده درد را در زمان‌هایی مصرف کنید که معده نسبتاً خالی است. مثلاً صبح‌ها یا بین وعده‌های غذایی اصلی. این موضوع به جذب بهتر مواد مغذی و عدم تحریک معده کمک بسیار زیادی می‌کند.

  •     میوه‌ها را به صورت خام و تازه مصرف کنید تا از تمام مواد مغذی و فیبر آن‌ها بهره‌مند شوید. در صورتی که معده شما به خام‌خوری حساسیت دارد، می‌توانید میوه‌ها را بخارپز یا کمی گرم کرده تا هضم آن‌ها آسان‌تر شود.

  •     اگرچه مصرف میوه‌ها به تنهایی مفید است، اما می‌توانید آن‌ها را با سایر مواد غذایی سالم مثل ماست یا دانه‌های آجیل ترکیب کنید.

  •     اگر به هر نوع میوه حساسیت دارید یا از بیماری‌های خاصی رنج می‌برید، قبل از افزودن آن‌ها به رژیم غذایی خود با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

  •  

منبع: لیمومی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها