خواص بومادران برای معده | طریقه مصرف بومادران برای معده

معجزه بومادران برای مشکلات معده + روش مصرف

A
۰

در طب سنتی بومادران از گیاهانی است که برای مشکلات گوارشی و معده ٬ مخصوصا زخم معده کاربرد دارویی دارد. در این مطلب درباره تاثیرات بومادران بر معده توضیح دادیم.

بومادران را اغلب برای خواص درمانی که برای مشکلات زنان و قاعدگی دارد؛ می شناسند. این گیاه برای سلامت رحم مفید است. دیگر کاربرد بومادران برای مشکلات گوارشی و معده است که در نظر طب سنتی استفاده مستمر از این گیاه باعث درمان مشکلات معده می شود. در این مطلب فواید بومادران برای مشکلات معده و نحوه استفاده آن را خواهید خواند.

فواید بومادران برای معده

بومادران گیاهی است نسبتا کوچک با ارتفاعی حدودا ۱۵ تا ۴۰ سانتی متر که در طب سنتی ایران، به عنوان تقویت‌کننده و آرام‌ بخش دردهای معده کاربرد زیادی داشته، به طوری‌که در متون طب سنتی دم کرده این گیاه، برای سوء هاضمه همراه با نفخ و کاهش اسید معده مفید دانسته شده است.

از جمله خواص دیگری که به گیاه بومادران نسبت داده‌اند، می‌توان به مسکن، ضد ورم، ضد اسپاسم، آنتی باکتریایی، بادشکن مقوی، آنتی اکسیدانتی، کاهش‌دهنده اسید معده و برطرف‌کننده ناراحتی معده اشاره کرد.

 نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که عصاره آبی-الکلی گیاه بومادران اثر قابل توجهی بر زخم معده ناشی از ایندومتاسین در موش صحرایی دارد. این اثر عمدتاً با کاهش اسید و نیز افزایش ترشح مخاط انجام می‌گیرد.

عصاره گیاه بومادران در پیشگیری از ایجاد زخم معده ناشی از ایندومتاسین با تقویت عوامل محافظت‌کننده مخاط معده نظیر کاهش ترشح اسید معده، افزایش موکوس، تضعیف عوامل تهاجمی و آسیب‌رسان، کاهش تولید رادیکال‌های آزاد و افزایش ترکیبات آنتی اکسیدان اثر درمانی خود را اعمال می‌کند.

این محقق حوزه داروهای گیاهی به برخی مزایای استفاده از داروهای گیاهی اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از مزایای مهم استفاده از گیاهان دارویی در مقایسه با داروهای شیمیایی این است که در گیاهان دارویی، مواد مؤثر در کنار بسیاری از ترکیبات دیگر قرار گرفته که موجب تشدید جذب گوارشی، اثر درمانی و کاهش عوارض جانبی و سمیت آن دارو می‌شود.

بیشتر بخوانید:همه چیز در مورد خواص بومادران + طبع و مصلح آن

بومادران
بومادران

نحوه مصرف و خواص بومادران برای گوارش

برای تقویت معده، رفع نفخ معده و برطرف کردن بی‌اشتهایی مصرف نصف استکان عرق این گیاه بین یا بعد از غذا مجاز است.

طب سنتی برای دفع کرم روده و معده مصرف روزی دو فنجان دم‌نوش بومادران در وعده صبح و شب را تجویز می‌کند. بومادران برای تقویت معده و رفع رفلاکس معده هم مناسب است و پس از رفلاکس می‌توانید از دم‌نوش این گیاه استفاده کنید.

 برای درمان زخم معده و اثنی عشر هم باید بعد از غذا دم‌نوش بومادران میل کنید. کسانی که از کرم روده یا معده رنج می‌برند می‌توانند صبح و شب یک لیوان جوشانده بومادران مصرف کنند. نوشیدن دم‌نوش این گیاه نیم ساعت پس از غذا برای افراد دارای ورم معده یا درد معده توصیه می‌شود. ۲ گرم پودر بومادران را با یک لیوان آب جوش ترکیب کرده و اجازه بدهید که ۲۰ دقیقه دم بکشد سپس میل کنید.

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها