لیمو ترش برای دندان | درمان دندان درد با لیمو ترش

درد دندان رو با استفاده از لیمو ترش آروم کن

A
۰

لیمو ترش خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد به همین دلیل می تواند برای تسکین دندان درد مفید باشد. دلایل استفاده از این میوه برای درد دندان را در ادامه توضیح دادیم.

لیمو ترش حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها است و خاصیت ضد باکتریایی زیاد آن برای از بین بردن میکروب ها و عفونت ها فوق العاده می باشد. به دلیل داشتن همین ویژگی نابودی باکتری ها؛ این میوه می تواند برای آرام کردن موقتی درد دندان به کار رود. در ادامه اینفوگیاهی بیشتر درباره این مسئله توضیح می دهد.

دلیل استفاده از لیمو ترش برای دندان

ممکن است درمان دندان درد با لیمو باورش برایتان کمی سخت باشد. ولی با لیمو ترش می توانید از شر درد دندان خلاص شوید.البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که تسکین دندان درد با لیمو یک درمان موقتی هست و شما باید در سریعترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

لیمو در دندان درد هایی با منشا عفونت باکتریایی، بسیار تاثیر گذار می باشد و میتواند سبب کمتر شدن قابل ملاحظه‌ای از درد دندان شود. برای این موضوع می‌توانید لیمو ترش را برش داده و بر روی محل درد قرار دهید. هنگامی که لیمو را با دندانتان فشار می دهید آب لیمو با از بین بردن باکتری ها باعث کاهش درد لثه و دندان شما خواهد شد. چون اسید موجود در لیمو خاصیت ضد التهابی و باکتریایی دارد.

لیمو ترش برای دندان

همچنین شما می توانید محلولی از لیمو ترش و آب نمک درست کرده و آن را قرقره نمایید. هم نمک و هم لیمو هر دو خاصیت ضد باکتریایی داشته و باعث کاهش چشمگیر درد دندانتان خواهد شد.

توجه کنید که در دردهایی که منشا حساسیت دندانی دارد درمان دندان درد با لیمو نه فقط سبب کاهش درد نمیشود بلکه ممکن است آن را افزایش داده و درد شدید تری را متحمل کند. چرا که اسید موجود در این نوع میوه ها باعث افزایش حساسیت دندانی شما خواهد شد.

برخی علل دندان درد

  • پوسیدگی دندان

  • آبسه

  • دندان شکسته

  • عفونت لثه

  • التهاب پالپ دندان

منبع: دیجی عطار
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها