آلرژی بهاری | درمان آلرژی بهاری | دمنوش برای آلرژی

۷ دمنوش گیاهی برای فرار از آلرژی فصلی در بهار + توضیحات

A
۰

در این مقال از سایت اینفو گیاهی برای شماهایی که قراره به زودی آلرژی بهاریتون شروع بشه چند تا دمنوش برای رفع آلرژی معرفی می کنیم.

اونایی که به بهار آلرژی دارن از الان باید به فکر خودشون باشن. یکی از راه های جلوگیری آلرژی بهاره استفاده از دمنوش برای رفع آلرژی هست. اگه نمی دونین که دمنوش برای رفع آلرژی چی مصرف کنین، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با 7 دمنوش برای رفع آلرژی آشنا شوید.

دمنوش برای کاهش علائم آلرژی

آلرژی فصلی در بهار، اگر شما هم با آلرژی فصلی درگیر هستید و برایتان دردسر ساز شده است امروز بهترین فرصت برای چشیدن طعم چای و دمنوش‌های گیاهی با خاصیت کاهش علائم آلرژی است.

۱. دمنوش زنجبیل

زنجبیل خواص بی‌شماری دارد و بیشترین مورد استفاده از آن از بین بردن حالت تهوع است. دمنوش زنجبیل حاوی آنتی‌هیستامین طبیعی است و به کاهش التهاب مخاط بینی کمک می‌کند. شما می‌توانید کمی زنجبیل تازه را با آب گرم دم کنید و سپس آن را با عسل شیرین کرده و بنوشید.

۲. دمنوش نعنا فلفلی

دمنوش نعنا فلفلی به عنوان یک دمنوش ضد احتقان شهرت دارد. این دمنوش ترشح آنزیم‌های ضدالتهابی مثل هیستامین‌ها که دلیل اصلی بروز واکنش‌های آلرژیک هستند را کاهش می‌دهد. پس می‌توان گفت دمنوش نعنا فلفلی یک انتخاب مناسب برای کاهش علائم آلرژی است.

۳. دمنوش بادرنجبویه

آلرژی فصلی در بهار، بادرنجبویه گیاهی معطر با رایحه‌ی لیمو و از خانواده‌ی نعناها است. دمنوش بادرنجبویه سردرد و علائم تنفسی مرتبط با آلرژی را تسکین داده و خاصیت آرامش‌بخش دارد.

۴. دمنوش ریشه‌ی شیرین بیان

ریشه‌های شیرین بیان اثرات آنتی‌هیستامینی و ضدالتهابی بسیار قدرتمندی دارند. دم کرده‌ی شیرین بیان می‌تواند به کاهش علائم آلرژی و رفع خارش بینی کمک کند.

دمنوش بلوبری

۵. چای سبز

آلرژی فصلی در بهار، چای سبز یک آنتی‌اکسیدان غنی از کوئرستین است و با خاصیت ضدالتهابی خود سیستم ایمنی بدن را در برابر آلرژن‌ها تقویت می‌کند. کوئرستین همان منشا رنگدانه‌های چای سبز است و به جلوگیری از واکنش‌های ایمنی ناشی از مواجهه با گرده، گردوغبار و موی حیوانات کمک می‌کند.

۶. دم کرده ی انواع توت ها

آلرژی فصلی در بهار، کوئرستین در انواع توت‌ها هم یافت می‌شود، پس یک فنجان دمنوش توت فرنگی یا بلوبری برای کاهش علائم آلرژی در فصل بهار بسیار مفید است.

۷. دمنوش زردچوبه

آلرژی فصلی در بهار، زردچوبه با خاصیت ضدالتهابی قوی خود مشهور شده است. همچنین این ادویه‌ی خوش‌رنگ به عنوان یک آنتی‌هیستامین قوی می‌تواند در کاهش علائم آلرژی فصلی هم مفید باشد. اگر هر سال با آلرژی فصلی درگیر هستید مصرف دمنوش زردچوبه را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.

نکاتی برای فصل آلرژی

آلرژی فصلی در بهار، سعی کنید لباس‌ها و ملافه‌ها را در فضای خارج از خانه خشک نکنید. خشک کردن لباس‌ها و ملافه‌ها در فضای آزاد باعث چسبیدن گرده‌های گیاهان به آن‌ها شده و باعث افزایش علائم آلرژی فصلی در شما می‌شوند. صبح‌ها قبل از ساعت ۹ پنجره‌ها را باز بگذارید و از هوای تازه لذت ببرید.

در این ساعت هوا هنوز رطوبت صبح‌گاهی خود را دارد و مانع از حرکت آزادانه‌ی آلرژن‌ها در هوا می‌شود. روز را با یک دوش آب گرم به پایان برسانید تا آلرژن‌هایی که به مو و پوست شما چسبیده است پاک شود. قبل از خواب هم یک فنجان دمنوش گیاهی ضدآلرژی بنوشید تا بتوانید بدون نگرانی از حساسیت فصلی به آرامی بخوابید.

منبع: چشمک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها