دمنوش به لیمو برای رفع استرس | آرامش اعصاب با دمنوش به لیمو

دمنوش این گیاه بهترین آرامبخش برای اعصاب است

A
۰

با نوشیدن دمنوش به لیمو آرامش را رگ هایتان تزریق می کنید. درباره تاثیرات دمنوش به لیمو بر سلامت روان در این مطلب بیشتر بخوانید.

دمنوش به لیمو از نوشیدنی های خوش بو و خوش عطر است که برای پیشگیری بسیاری از بیماری ها قوی عمل می کند. از دیگر کاربردهای دمنوش به لیمو تسکین اعصاب است که برای رفع استرس بسیار مفید می باشد. در این مطلب از علل استفاده از دمنوش به لیمو برای اعصاب و نحوه تهیه آن توضیح داده ایم.

دمنوش به لیمو

برگ‌های به لیمو ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و تاثیرات مثبتی بر سلامت بدن می‌گذارد. ترپنوئیدها، روغن‌های فرار، فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک بعضی از مواد مغذی موجود در به لیمو است که به بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. تقریبا همه‌ی مردم از خواص به لیمو برای اعصاب اطلاع دارند اما خواص گیاه به لیمو بیشتر از آرامش بخشیدن به اعصاب است.

دمنوش به لیمو
به لیمو

بیشتر بخوانید:کاهش وزن با دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو برای اعصاب

  • روغن‌های فرار موجود در به لیمو (هاستاتوزید و ربنالین) به عنوان یک مونوترینوئید شناخته می‌شود که می‌تواند با تحریک سیستم گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز می‌تواند مشکلات خواب را بهبود دهد. گابا یک انتقال دهنده‌ی عصبی است که از انتقال سیگانل عصبی جلوگیری کرده، به آرامش ذهن و سیستم ایمنی در فرآیند آماده شدن برای خواب کمک می‌کند.

  • به لیمو تاثیر مستقیمی روی سطح هورمون‌ها در بدن دارد و می‌تواند مشکلاتی مثل اضطراب را کاهش دهد. پس می‌توان گفت  خواص به لیمو علاوه بر بهبود خواب، کاهش استرس مزمن است که می‌تواند به صورت غیرمستقیم بر افزایش کیفیت خواب تاثیر داشته باشد. جالب است بدانید که قرن‌ها در طب سنتی مناطق مختلف جهان از این گیاه برای کاهش بی‌خوابی و به عنوان داروی خواب‌آور استفاده می‌شده و همچنان با همین هدف از آن استفاده می‌شود.

نحوه تهیه دمنوش به لیمو

برگ‌های تازه یا خشک شده گیاه به لیمو را تمیز بشویید و به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد، از صافی رد کرده و بنوشید.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها