گل ختمی برای خلط | خواص گل ختمی برای سرماخوردگی | گل ختمی و درمان سرفه

گل ختمی رو چطور مصرف کنیم که سرفه رو درمان کنه؟

A
۰

دمنوش گل ختمی برای سرفه های شدید و مشکلات تنفسی پیشنهاد می شود و تاثیر زیادی در بهبود آن ها دارد. این دمنوش چگونه مورد استفاده قرار بگیرد تا سرماخوردگی را درمان کند؟

گل ختمی از گروه گیاهان دارویی است که رنگ بندی های مختلفی دارد و هر رنگ آن برای درمان نوعی از بیماری مفید است. از گل ختمی استفاده کنید اگر سرفه های طولانی مدت شما را آزار می دهد و مشکل خلط گلو دارید. در این مطلب روش استفاده از گل ختمی را برای درمان سرفه توضیح داده ایم.

 فواید گل ختمی برای سرماخوردگی

گل‌ختمی برای درمان بیماری‌های تنفسی و سرفه

یکی از مهم‌ترین موارد مصرف گل ختمی، استفاده از این گیاه برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی است. گل ختمی برای سرفه معجزه می‌کند. بیماری‌های تنفسی مختلف را می‌توان به کمک این گل درمان کرد. معمولا از دمنوش گل‌ختمی برای درمان سرفه‌های شدید و مشکلات تنفسی استفاده می‌شود. خصوصا که این گیاه اثر ضدالتهابی و آرام‌بخش دارد و می‌تواند به کاهش شدت سرفه‌ها و التهاب ناشی از آنها کمک کند.

برگ و ریشه‌های گل ختمی برای درد و تورم غشاهای مخاطی که مجرای تنفسی را پوشانده‌اند، مورداستفاده قرار می‌گیرند. همچنین این گیاه می‌تواند برای درمان سرفه‌های خشک نیز مدنظر قرار بگیرد. برای مصرف این گیاه جهت درمان سرفه و سرماخوردگی می‌توان هم از قرص‌ها و شربت‌های حاوی این گیاه استفاده کرد، هم این که می‌توان در روز چند فنجان چای گل‌ختمی را نوشید.

بیشتر بخوانید: فواید درمانی گیاه ختمی

گل ختمی

درمان گلودرد با گل ختمی

یکی دیگر از گزینه‌های استفاده از گل‌ختمی، برای درمان عفونت‌ها و التهاب‌های گلو است. ازاین‌رو این گیاه را به‌عنوان درمان خانگی گلودرد نیز می‌شناسند. اثر ضدعفونی‌کنندگی این گیاه و کاهش‌دهنده التهاب و درد، تاثیر زیادی در درمان گلودرد خواهد داشت. آنزیمی که در ریشه گل ختمی وجود دارد می‌تواند به مهار باکتری‌ها و شل شدن مخاط مجاری تنفسی کمک کند. می‌توان از قرص گل ختمی یا شربت‌های حاوی عصاره ریشه گل‌ختمی برای درمان گلوی تحریک‌شده استفاده کرد

طرز تهیه دمنوش گل ختمی

برای تهیه دمنوش با ریشه گل ختمی بنفش؛ ابتدا ریشه گل ختمی را تمیز کنید و سپس در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید که به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. بعد از سرد شدن آن را از صافی عبور داده و در صورت تمایل با عسل شیرین کرده و میل کنید‌.

 

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها