دمنوش همیشه بهار | خواص دمنوش همیشه بهار | نحوه تهیه دمنوش همیشه بهار

با دمنوش گل همیشه بهار سلامتی را به رگ هایتان تزریق کنید

A
۰

گل همیشه بهار را دم کنید تا با یک نوشیدنی خوش عطر سلامت همیشگی بدنتان را تضمین کنید. روش تهیه و فواید دمنوش همیشه بهار را در این مطلب بخوانید.

دمنوش همیشه بهار از گل های خشک شده ی این گیاه تهیه می شود. شما می توانید از دمنوش همیشه بهار برای مشکلات نفخ و به طور کلی مشکلات گوارشی و دیگر مشکلات جسمانی استفاده کنید تا تاثیرات معجزه آسای آن را مشاهده کنید. در این مطلب از اینفوگیاهی نحوه تهیه دمنوش همیشه بهار و خواص درمانی دم کرده گل همیشه بهار را گفتیم با ما همراه باشید.

خواص دمنوش همیشه بهار

مراقبت از پوست

تعدادی فلاونوئید و آنتی اکسیدان ها موجود در دمنوش گل همیشه بهار می توانند از آسیب رادیکال های آزاد بر روی پوست ما جلوگیری کنند که می تواند باعث ایجاد چین و چروک ، لکه های پیری و لک شود.

تقویت سیستم ایمنی

آنتی اکسیدان های موجود در این دمنوش با ترکیبات ضد باکتریایی و ضد ویروسی طبیعی فشار بر روی  سیستم ایمنی شما را کاهش داده و از عفونت جلوگیری کند.

بدن را سم زدایی می کند

این دمنوش دارای خواص ادرارآور است ، به این معنی که با تولید ادرار بیشتر و دفع سریع سموم تجمع یافته در بدن به حفظ و ارتقاء سلامتی کمک کند.

به رفع درد قاعدگی کمک می کند

این دمنوش گیاهی دارای اثرات استروژنیک است که می تواند به تعادل مجدد هورمون ها در دوران قاعدگی کمک کند و همچنین برخی از علائم رایج مانند گرفتگی و نوسانات خلقی را برطرف می کند.

نوشیدن دمنوش گل همیشه بهار باعث تنظیم چرخه قاعدگی می شود و همچنین عوارض جانبی دردناک قاعدگی را در زنان ، در درجه اول گرفتگی های PMS را کاهش می دهد. وجود فلاونوئیدها به آرامش عضلات و بهبود جریان خون کمک می کند و همه اینها باعث سهولت قاعدگی می شود. همچنین می تواند گرگرفتگی را کاهش دهد.

درمان مشکلات گوارشی

درمان و ترمیم بیماری های التهابی روده و معده که به خاطر مصرف فست فودها امروزه بسیار رایج شده است را می توانید با نوشییدن این دمنوش به حداقل برسانید، معده درد، زخم معده، رفلاکس معده و موارد این چنینی را با نوشیدن مرتب این دمنوش می توانید کاملا درمان کنید و از شر آنها راحت شوید.

بیشتر بخوانید:معرفی گل همیشه بهار و خواص آن

گل همیشه بهار
گل همیشه بهار

افزایش سرعت بهبود زخم ها

می توانید از این دمنوش پس از سرد شدن به عنوان یک درمان موضعی برای زخم ، سوختگی یا مناطق ملتهب پوست استفاده کنید. خواص ضد التهابی و ضد درد آن را به یک درمان موضعی عالی تبدیل کرده است.

دمنوش گیاهی گل همیشه بهار چه طعمی دارد؟

این دمنوش دارای رایحه ای شیرین و ادویه ای و تقریباً کمی تلخی است ، دقیقاً همان چیزی که از یک گل کوچک آفتابی  به رنگ روشن انتظار دارید. با کمی عسل دمنوش گل همیشه بهار طعمی شبیه ترکیبی از نخود و هویج به خود می گیرد.

آیا دمنوش گل همیشه بهار باعث خواب آلودگی شما می شود؟

گل همیشه به طور معمول به عنوان یک گیاه آرام بخش شناخته نمی شود. بر اساس چند مطالعه روی حیوانات در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۸۰ ، توصیه می شود در صورت استفاده از داروهای آرامبخش در رابطه با مصرف دم کرده ی همیشه بهار احتیاط کنید. با این وجود ، در زمان نگارش این مقاله ، هیچ مطالعه انسانی برای حمایت از آن انجام نشده است.

با این اوصاف ، هر بدنی متفاوت است و ممکن است خواص درمانی گیاهان را متفاوت تجربه کند. همیشه بهار یک گیاه آرامش بخش است و می تواند برای ایجاد ترکیبات گیاهی خواب آور مورد استفاده قرار گیرد اما لزوماً یک گیاه خواب آور نیست.

طرز تهیه دمنوش گیاهی گل همیشه بهار

مواد مورد نیاز

  •     ۲  قاشق چایخوری  گل همیشه بهار خشک شده (پودر شده)

  •     ۲  فنجان آب

  •     ۱  قاشق چایخوری عسل (یا) (در صورت تمایل)

  •     ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین  (در صورت تمایل)

نحوه تهیه دمنوش گل همیشه بهار

  •     برای تهیه دمنوش گیاهی گل همیشه بهار ۲ فنجان آب را بجوشانید.

  •     در همین حال  ۲ قاشق چای خوری گل خشک را به لیوان یا قوری چای اضافه کنید.

  •     آب داغ را روی برگ ها بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد.

  •     پس از اتمام کار گل ها را صاف کرده و در صورت تمایل  یک قاشق چای خوری عسل یا پودر دارچین به آن اضافه کنید تا طعم آن بیشتر شود.

عوارض مصرف دمنوش همیشه بهار

  • برخی از عوارض جانبی وجود دارد که قبل از نوشیدن این دمنوش باید از آنها آگاه باشید ، به ویژه اگر باردار هستید. از آنجا که این چای می تواند باعث قاعدگی شود و تأثیر قابل توجهی بر سطح هورمون شما دارد ، توصیه نمی شود که زنان باردار از این چای استفاده کنند ، زیرا می تواند عوارضی را در دوران بارداری ایجاد کند.

  • علاوه بر این ، برخی از افراد به گل همیشه بهار یا سایر گلهای خانواده گل همیشه بهار حساسیت دارند ، در این صورت ممکن است ناراحتی معده یا تحریک موضعی ایجاد شود.

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها