طرز تهیه شربت توت فرنگی | شربت توت فرنگی بدون مربا

شربت توت فرنگی؛ خوشرنگ ترین نوشیدنی بهاری برای کودکان! + طرز تهیه

A
۰

شربت توت فرنگی را با توت فرنگی های تازه و لیمو ترش درست کنید تا یک نوشیدنی خوشمزه و مناسب فصل برای روزهای گرم داشته باشید.

شربت توت فرنگی درست کنید اگر یک نوشیدنی خوشمزه و خوش عطر برای کودکانتان در نظر دارید و یا با یک پذیرایی ویژه می خواهید مهمانان از شما راضی باشند. برای تهیه شربت توت فرنگی تنها کافی است که توت فرنگی های تازه را تهیه کرده و آن ها را شربت کنید. شیوه تهیه را در ادامه توضیح دادیم.

مواد لازم برای تهیه شربت توت فرنگی

توت فرنگی ۵۰۰ گرم
شکر ۷۵۰ گرم
آب ۲ پیمانه
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق چای خوری

بیشتر بخوانید:بهترین روش شست و شوی توت فرنگی در خانه

شربت توت فرنگی

طرز تهیه شربت توت فرنگی

  1. برای تهیه شربت خوشمزه توت فرنگی ابتدا گلبرگ های توت فرنگی را می گیریم، سپس آنها را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

  2. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و آب را هم می زنیم تا شکر به طور کامل درون آب حل شود. پس از اینکه آب جوش آمد و شکر به طور کامل درون آب حل شد توت فرنگی ها را به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم.

  3. در این مرحله حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم توت فرنگی در شربت بجوشند، سپس حرارت را کم می کنیم و حدودا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر صبر می کنیم تا شربت به غلظت مناسب برسد و توت فرنگی ها به طور کامل بپزند.

  4. پس از اینکه شربت به غلظت کافی رسید و توت فرنگی ها نرم شدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم در دمای محیط خنک شود. حالا شربت را به همراه توت فرنگی در میکسر یا مخلوط کن می ریزیم.

  5. سپس آنرا میکس می کنیم تا کاملا یکدست شود و توت فرنگی ها به طور کامل با شربت یکدست شوند (می توانید توت فرنگی ها را با گوشتکوب برقی یا دستی هم له کنید) حالا شربت ما آماده است و می توانیم آنرا در ظرف شیشه ای بریزیم.

  6. البته اگر دوست دارید توت فرنگی ها را به صورت درسته و کامل در شربت داشته باشید نیاز نیست این مرحله را انجام دهید. برای سرو هم یک چهارم تا یک پنجم لیوان را شربت توت فرنگی می ریزیم و باقی آنرا با آب سرد پر می کنیم و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم.

نکته: زمانی که توت فرنگی ها را به شربت اضافه می کنیم، شربت شروع به کف کردن می کند. شما باید کف های روی  شربت را به طور کامل با قاشق بگیرید و دور بریزید تا شربتی خوشرنگ و شفاف داشته باشید. نگرفتن کف های روی شربت باعث می شود رنگ شربت کدر شود.

منبع: چی شی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها