طرز تهیه نوشیدنی پانچ

پانچ؛ خنک ترین نوشیدنی که مخصوص مهمونی هندی هاست! + طرز تهیه

A
۰

پانچ را می توانید از تیکه های میوه و آب گازدار تهیه کنید. مواد لازم و طرز تهیه انواع پانچ را اینفوگیاهی آموزش می دهد.

پانچ نوعی نوشیدنی هندی است که در مهمانی های هندی سرو شده و طرفداران زیادی دارد. این نوع نوشیدنی را می توانید با ترکیب انواع میوه، آبمیوه و آب گازدار تهیه کنید و برای خنک کردن آن از یخ استفاده کنید. اینفوگیاهی در این مطلب شیوه تهیه سه مدل پانچ را به شیوه هندی ها آموزش می دهد.

پانچ چیست؟

پانج از لحاظ ساختار نزدیک به آبمیوه ی طبیعیه ولی دو دسته ی مختلف داره که مواد تشکیل دهنده شون در مواردی فرق می کن

کلمه ی پانچ در اصل ریشه ای هندی (سانسکریت) داره و به معنای “پنج” ه، برای درست کردن این نوشیدنی از پنج ماده‌ و ترکیب اصلی استفاده می‌کنن که این مواد شامل آب میوه، شکر، ادویه، آب گازدار و لیمو هستن. در هند مصرف و سرو این نوشیدنی در جشن‌ها و مهمونی ها کاملا رایجه و در کاسه‌های بزرگ و یا به صورت لیوانی سرو می‌شن.

طرز تهیه ی چند نوع پانچ

پانچ لیمو و آناناس

برای تهیه ی این نوشیدنی به تکه یا برش های آناناس و لیمو نیازداریم، می تونین میوه ها رو به هر شکلی که دوس دارین برش بزنین و مخلوط کنین، در یک کاسه ی بزرگ میوه ها رو مخلوط کرده و روی اون آب گازدار بریزین. بعد از اون به مقدار کافی شکر و ادویه های مثل دارچین یا زنجبیل اضافه کنین. برای غلظت و طعم بیشتر این نوشیدنی می تونین آب میوه های مختلفی بهش اضافه کنین. ترکیب این میوه ها رو با هر آب میوه ای دوست داشته باشین می تونین اضافه کنین.

  • دو نکته رو در مورد تهیه ی این پانچ بگم، شما می تونین میوه ها رو در دستگاه میکسر (مخلوط کن) بریزین و اون و کاملا خورد کنین. مورد بعدی این که شما می تونین از آبمیوه ی همون دوتا میوه به جای آبمیوه های دیگه استفاده کنین، بعد به دلخواه نعناع یا پونه هم اضافه کنین، بیشتر به ذائقه و سلیقه ی شما بستگی داره.

نوشیدنی پانچ

پانچ هندوانه و خیار

هندوانه میوه ای آبدار و شیرینیه و به راحتی می تونه رفع عطش کنه، خیار هم جزو میوه هاییه که تازگی و طراوت خاصی داره. بهترین گزینه برای رفع عطش در یک هوای گرم همین پانچ خیار و هندونه می تونه باشه، می تونین مخلوطی از هر دو میوه رو با آب، شکر، ادویه، آبمیوه و آب گازدار ترکیب کرده و بذارین تو یخچال بمونه. البته برای سریع خنک شدن و دلپذیرتر شدن طعم این پانچ کمی یخ و آب لیموی تازه بهش اضافه کنین.

  • بسته به سلیقه ی خودتون می تونین از تکه های درشت خیار و هندونه استفاده کنین یا اینکه اونارو در میکسر مخلوط کرده و با یخ و گلاب سرو کنین، نوش جان.

پانچ مرکبات

همونطور که از اسم این پانج می شه فهمید برای تهیه ی اون به تکه‌های مرکبات و آب میوه نیاز دارین. برای تهیه ی این پانچ می‌تونین از نصف فنجان آبمیوه ی لیمو، پرتقال، نارنج، نارنگی و گریپ فروت استفاده کنین، بعد به دلخواه خودتون تکه یا حلقه های مرکبات مختلف اضافه کنین، برای تنوع در طعم و شکل پانچ می تونین حلقه های آناناس یا هر میوه ای که دوس دارین اضافه کنین.

  • برای خنک شدن این نوشیدنی یخ‌های قالبی کوچک به کار ببرین، هم شکل زیبایی به نوشیدنی تون میده هم گوارا و خنکش می کنه. در نهایت برای اینکه بتونین تازگی و طعمی دل نشین به نوشیدنی تون بدین می تونین کمی آبلیموی تازه هم بهش اضافه کنین.

منبع: فنجونت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها