ویتامین دی برای کیست سینه | ویتامین D و سرطان سینه

با مصرف این ویتامین خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش بدهید

A
۰

مصرف ویتامین ها باعث حفاظت از بدن در برابر انواع بیماری ها می شود. در این مطلب از تاثیرات ویتامین دی بر سرطان سینه توضیح دادیم.

ویتامین دی منبع اصلی کلسیم٬ فسفات و منیزیم در بدن است که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد. استفاده از ویتامین دی باعث افزایش سلامت مغز شده و عملکرد قلب را بهبود می بخشد. در این مطلب از اینفوگیاهی از تاثیرات ویتامین دی بر سلامت پستان و منابع غذایی این ویتامین گفتیم.

تاثیر ویتامین D بر سرطان پستان

ویتامین D برای سلامت کلی بدن حیاتی است. این ویتامین کمک می‌کند تا عضلات حرکت کنند، اجازه می‌دهد سیگنال‌ها از طریق اعصاب فرستاده شوند و کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن خود را از بیماری محافظت کند.

ویتامین D باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و نقش مهمی در رشد طبیعی سلول‌ها دارد.

میزان توصیه شده روزانه ویتامین D برای افراد ۱ تا ۷۰ ساله ۶۰۰ واحد بین المللی (IU) است. این شامل زنان باردار هم می‌شود. از زمان تولد تا ۱۲ ماه، این مقدار ۴۰۰ IU است. بزرگسالان بالای ۷۰ سال باید ۸۰۰ IU واحد ویتامین Dداشته باشند.

بیشتر بخوانید:نکاتی که لازم است درباره ویتامین D بدانید!

ویتامین دی

تحقیقات جدید در مورد ارتباط بین ویتامین دی و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه نشان می‌دهد که غلظت‌های بالاتر از مواد مغذی می‌تواند یک عامل باشد..

تحقیق در مورد نقش ویتامین D و تاثیر آن بر سرطان سینه جدید نیست. داده‌ها نشان داده‌اند که زنان دارای سطوح پایین ویتامین در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند. اما هنوز شواهد کافی برای ارتباط مستقیم بین ویتامین D و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه وجود ندارد.

 ویتامین دی تنها عاملی نیست که بتواند بر سرطان سینه تاثیر بگذارد. مانند تمام سرطان‌ها، سرطان سینه ناشی از بسیاری از مسائل است. رژیم غذایی، ورزش، انتخاب شیوه زندگی و ژنتیک همه در این مساله نقش ایفا می‌کنند. ویتامین D تنها بخشی از این معادله است.

ویتامین دی

منابع ویتامین دی

  • ماهی

  • میگو

  • زرده تخم مرغ

  • قارچ

  • شیر گاو

  • شیر سویا

منبع: خبر آنلاین
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها