مریم گلی برای پوست | مریم گلی برای مو | خواص مریم گلی برای پوست و مو

با مریم گلی تمام مشکلات پوست و مو را درمان کنید +روش استفاده

A
۰

گیاه مریم گلی با خاصیت درمانی خود می تواند پوست مثل آینه و موهای درخشان و سالمی تحویل شما بدهد. تاثیرات این گیاه را در ادامه بخوانید

مریم گلی از دسته گیاهان دارویی است که خواص زیادی برای سلامت بدن دارد. از فواید مریم گلی که نمی توان از آن چشم پوشید؛ کاربردش برای پوست و مو است. در این مطلب از کاربرد مریم گلی برای پوست و مو و همچنین شیوه مصرف آن برای شما گفته ایم.

فواید مریم گلی برای مو

از ریزش مو جلوگیری می کند.

از زمان های قدیم این گیاه برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار محبوب بوده است. این گیاه حاوی مقادیر زیادی بتا سیتوسترول، یک ترکیب ۵ آلفا ردوکتاز است که در درمان طاسی با الگوی مردانه بسیار موثر است.

نحوه استفاده:

۳ تا ۴ قطره اسانس این گیاه را با چند قطره اسانس نعناع فلفلی یا رزماری مخلوط کنید. این مخلوط را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون رقیق کنید و دو بار در روز مخلوط روغن را روی پوست سر ماساژ دهید. از چای مریم گلی به عنوان شستشوی مو استفاده کنید.

درخشندگی را به موها باز می گرداند

استفاده از چای مریم گلی می تواند درخشندگی سالمی به موها بدهد و موها را براق نشان دهد. چای مریم گلی همچنین می تواند به کنترل و درمان شوره سر کمک کند.

نحوه استفاده:

۱ قاشق چایخوری برگ خشک مریم گلی را به یک فنجان آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد. اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه دم بکشد و فیلتر کنید. آن را خنک کنید و از آن برای آبکشی موهای خود استفاده کنید.

رشد مو را تحریک می کند.

این گیاه نه تنها به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند، بلکه فولیکول های مو را نیز جوان و تقویت می کند. استفاده از این گیاه همچنین می تواند گردش خون را در پوست سر تقویت کند و تامین مواد مغذی را به فولیکول های مو افزایش دهد. بنابراین، استفاده منظم از مریم گلی می تواند به احیای مو و به مدیریت مشکل نازک شدن مو کمک کند. همچنین به باز شدن فولیکول های مو کمک می کند.

نحوه استفاده:

با اضافه کردن گیاهان به آب در حال جوش، یک آبکش این گیاه و رزماری آماده کنید. از آبکشی یک تا دو بار در هفته برای کمک به ضخیم شدن مو استفاده کنید.

موها را تیره می کند

برگ های این گیاه حاوی رنگدانه هایی هستند که می توانند موهای خاکستری را به طور طبیعی تیره کنند. چای مریم گلی حاوی تانن هایی است که می تواند به عنوان رنگ مو عمل کند.

نحوه استفاده

۳تا ۴ شاخه این گیاه تازه یا ۱ قاشق چایخوری برگ خشک مریم گلی را به ۲ فنجان آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد. حرارت را کم کنید و بگذارید چای حدود ۵ دقیقه بجوشد. اجازه دهید چای به مدت ۲ ساعت خنک شود و آنرا صاف کنید. از مایع صاف شده برای آبکشی موهای خود استفاده کنید.

به عنوان یک لوسیون عمل می کند

استفاده از این گیاه می تواند به بهبود بافت مو کمک کند و آن را نرم و قابل کنترل کند. لوسیون سفت کننده تهیه شده با استفاده از مریم گلی می تواند به مو نفوذ کرده و از داخل آن عمل کند.

نحوه استفاده

مقدار مساوی از برگ این گیاه و رزماری را به یک فنجان آب اضافه کنید. مخلوط را بجوشانید و به مدت ۳ دقیقه بجوشانید. بگذارید چای به مدت ۳ ساعت دم بکشد. قبل از حالت دادن، چای را روی موهای خود ماساژ دهید.

مریم گلی
گیاه مریم گلی

 

نرم کننده های حاوی مریم گلی برای تغذیه مو

اسانس این گیاه می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. این اسانس که از طریق تقطیر بخار برگ های مریم گلی استخراج می شود، فواید بسیاری برای مو و پوست سر نیز دارد. اسانس مریم گلی حاوی خواص ضد عفونی کننده، ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین های A، B و C، پتاسیم و کلسیم است.

روغن این گیاه می تواند به راحتی به پوست سر نفوذ کند و این مواد مغذی را که برای رشد و رشد تارهای مو حیاتی هستند، مستقیماً به فولیکول های مو برساند. این باعث رشد چندین رشته مو از یک فولیکول می شود و موها را قوی تر و ضخیم تر می کند.

علاوه بر این، روغن این گیاه می تواند به پاکسازی تجمع پوست سر، باکتری ها و رادیکال های آزاد از سر کمک کند. همچنین موها را مرطوب می کند، چربی اضافی پوست سر را تمیز می کند و pH پوست سر را دوباره متعادل می کند. با این حال، این فواید روغن مریم گلی به مرحله چرخه رشد مو، یعنی مرحله رشد، انتقال یا مرحله استراحت بستگی دارد.

بنابراین، درک نحوه عملکرد روغن این گیاه و استفاده صحیح از آن ضروری است. استفاده صحیح از روغن این گیاه نه تنها سلامت مو را بهبود می بخشد، بلکه از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از موی تجاری نیز جلوگیری می کند.

مریم گلی
گیاه مریم گلی

 

بیشتر بخوانید:  آشنایی با گیاه مریم گلی + طبع و نحوه مصرف

فواید مریم گلی برای پوست

مزایای ضد پیری

آنتی اکسیدان های موجود در مریم گلی علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ظریف و لکه های پیری را معکوس می کند. این آنتی اکسیدان ها از رادیکال های آزاد محافظت می کنند که به سلول های پوست آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس پوست می شوند. این گیاه سرشار از کلسیم و ویتامین A است که از پوست شما در برابر حمله رادیکال های آزاد محافظت می کند و به بازسازی سلولی روزانه کمک می کند و چین و چروک های صورت را به حداقل می رساند و به تاخیر می اندازد.

تونر برای پوست های چرب

روغن مریم گلی به عنوان یک تونر عالی با تنظیم تولید سبوم در پوست چرب مفید است. می توانید با جوشاندن یک قاشق مریم گلی در حدود ۲۵۰ میلی لیتر آب یک تونر خانگی تهیه کنید. ۳۰ دقیقه دم کنید و معجون را صاف کنید. پس از خنک شدن آن را روی صورت خود بمالید.

درمان مشکلات پوستی

خواص ضد باکتریایی این گیاه شگفت انگیز از بروز عفونت های پوستی جلوگیری می کند. همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که به درمان آکنه و همچنین تسکین علائم اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

منبع: پزشکت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها