شبدر قرمز و یائسگی | نحوه مصرف شبدر قرمز برای یائسگی

شدت علائم یائسگی رو با استفاده از شبدر قرمز کمتر کنید

A
۰

یائسگی علائم زیادی مانند گرگرفتگی، پوکی استخوان و بی اخیتاری ادرار دارد با استفاده از شبدر قرمز تا حدودی علائم یائسگی را کنترل کنید.

استفاده از شبدر قرمز برای کاهش علائم آزاردهنده یائسگی به خانم ها پیشنهاد می شود. یائسگی دورانی است که قاعدگی در آن متوقف می شود و بدن زنان دربرابر برخی بیماری ها مانند مشکلات قلبی و پوکی استخوان مقاومت خود را از دست می دهد؛ شبدر قرمز به دلیل مواد معدنی که دارد برای این دوران مفید است. زنان یائسه از شبدر قرمز چگونه باید استفاده کنند؟

گیاه شبدر قرمز

گل‌های شبدر قرمز که به رنگ قرمز هستند معمولا برای کاربرد‌های درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این گیاه برای تولید دارو برای درمان بیماری‌هایی مانند پسوریازیس، اگزما، التهاب پوست، سیاه سرفه، سرطان و غیره استفاده می‌شود. شبدر قرمز با خاصیت ادرار آوری خود موجب رهایی بدن از مایعات اضافی شده و با استفاده از خاصیت خلط آوری خود به بهبود گردش خون و پاک‌سازی کبد کمک می‌کند.

شبدر قرمز برای یائسگی

 بسیاری از مشکلاتی که در زنان یائسه وجود دارد را می‌توان با مصرف شبدر قرمز کاهش داد. دلیل محبوبیت شبدر قرمز در میان زنان نیز همین است. شبدر قرمز غنی از ایزوفلاون‌ها است که شبیه هورمون استروژن زنانه است. ایزوفلاوون‌ها پس از ورود به بدن ما به فیتواستروژن‌ها تغییر شیمیایی می‌دهند و از اثرات استروژن طبیعی که زنان و مردان تولید می‌کند، تقلید می‌کنند. میزان استروژن مخصوصا در زمان یائسگی، کاهش می‌یابد. در این هنگام ایزوفلاون‌ها می‌توانند در کاهش علائم مربوط به یائسگی مانند خواب کم، افزایش وزن، پوکی استخوان، شکستگی استخوان، مشکلات قلبی عروقی و التهاب مفاصل موثر واقع شوند.

از دیگر علائم یائسگی که شبدر قرمز موجب کاهش آن‌ها می‌شود به مواردی مانند افسردگی، اضطراب و خشکی واژن می‌توان اشاره کرد.

شبدر قرمز
گیاه شبدر قرمز

از شبدر قرمز چگونه برای یائسگی استفاده کنیم؟

برای تهیه شبدر قرمز به سه قاشق چای خوری برگ و گل شبدر قرمز، یک قاشق چای‌خوری برگ گیاه گزنه، دو قاشق چای‌خوری نعنا، ۲ قاشق چای‌خوری جو دوسر، یک قاشق چای خوری گل بنفشه و عسل به میزان لازم.

برای تهیه دمنوش شبدر قرمز یک لیتر آب را جوشانده و زمانیکه آب به جوش رسید شعله گاز را خاموش کنید. تمامی مواد گفته شده را داخل آب‌جوش ریخته و درب قوری را بگذارید تا برای مدت زمان پانزده تا بیست دقیقه روی شعله ملایم قرار دهید تا دم بکشد. در صورت تنایل برای شیرین شدن دمنوش شبدر قرمز می‌توانید به آن کمی عسل اضافه کرده و نوش جان کنید.

چه کسانی نباید شبدر قرمز استفاده کنند؟

زنانی که مبتلا به سرطان پستان، سرطان تخمدان و فیبروئیدهای رحم هستند باید از مصرف این گیاه اجتناب کنند زیرا بدن آن ها دارای استروژن بیش از حد است.

 

 

 

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها