روغن بنفشه برای پوست | طرز استفاده از روغن بنفشه برای پوست

درخشندگی پوست با استفاده از روغن بنفشه + نحوه مصرف

A
۰

روغن گل بنفشه علاوه بر خواص درمانی که برای سرماخوردگی دارد برای پوست و لک های آن بسیار مفید است. در این مطلب از خواص روغن بنفشه برای پوست توضیح دادیم.

روغن بنفشه که از گل بنفشه به دست می آید برای بسیاری از مشکلات مانند سرماخوردگی٬ کم خوابی و همچنین بیماری های معده کابرد دارد. از دیگر خواص روغن بنفشه کاربرد آن برای پوست صورت و رفع جوش های پوستی است. در این مطلب درباره خواص روغن بنفشه برای پوست صورت و نحوه استفاده از آن خواهید خواند.

خواص روغن بنفشه برای پوست صورت

رفع لک صورت

روغن بنفشه از جمله روغن هایی است که زیبایی پوست را دو چندان کرده و به سلامت پوست شما کمک فراوانی می‌کند. روغن بنفشه خاصیت ضدباکتری و ضد میکروبی دارد و به همین دلیل برای برطرف شدن لک و جوش صورت موثر است. این روغن می‌تواند، جایگزین کرم‌ها و مواد شیمیایی دیگر برای درمان لک و جوش‌های صورت باشد.

برای برطرف شدن لک صورت چند قطره از روغن بنفشه را کف دست خود بریزید و پوست صورتتان را به خوبی با آن ماساژ دهید و پس از دو دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

آبرسانی پوست

یکی از شاخص‌ترین خواص روغن بنفشه، توانمندی بسیار بالای رطوبت‌رسانی به پوست است. این روغن حاوی عصاره‌های طبیعی و آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که توانمندی برگرداندن رطوبت از دست رفته به پوست را دارد. از این رو، از خشکی و ترک‌خوردگی پوست جلوگیری می‌کند. آن چنان که به راحتی توسط پوست جذب می‌شود و در نتیجه، اثرات مرطوب‌کنندگی عمیقی را بر روی پوست ایجاد می‌کند.

درمان جوش و آکنه

روغن بنفشه از جمله مواد طبیعی است که نه تنها برای مرطوب‌سازی، بلکه برای مقابله با جوش‌ها و آکنه‌ها نیز اثرات چشمگیری دارد. این روغن به دلیل داشتن مواد ضدالتهابی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان و کاهش آکنه است. همچنین، به پوست اجازه می‌دهد تا تنفس کند و به پاکسازی منافذ پردازد. استفاده منظم از این روغن در فرایند پاکسازی منافذ پوست، موجب کاهش آکنه و حتی جای آکنه می‌شود.

بیشتر بخوانید:جای جوش رو با این روش ها از بین ببر

روغن بنفشه

برای رگ های زیر پوست

یکی از مواردی که خواص روغن بنفشه برای پوست را منحصر به فرد می‌کند، توانمندی این روغن در مدیریت و کاهش ویژگی‌های عروق خونی پوست است. با استفاده مداوم از این روغن در مناطقی که عروق خونی بیشتر قابل مشاهده هستند، گردش خون بهبود می‌یابد. این به نوبه خود، ظاهر عروق خونی را کمرنگ‌تر و کمتر مشهود می‌کند.

 مضرات روغن بنفشه چیست؟

استفاده از روغن بنفشه در میزان معقول و برای مدت زمان کوتاه، معمولاً مضر نیست. با این حال، در برخی موارد، استفاده بیش از حد از این روغن ممکن است باعث بروز عوارض مختلف شود. در ادامه به برخی از مضرات روغن بنفشه اشاره شده است:

 حساسیت و التهاب پوست

استفاده از روغن بنفشه برای برخی افراد ممکن است باعث بروز حساسیت و التهاب پوست شود. اگر پس از استفاده از این روغن، علائمی مانند خارش، قرمزی و تورم در پوست شما مشاهده می‌شود، بهتر است از استفاده از روغن بنفشه خودداری کنید.

 آسیب به چشم

استفاده از روغن بنفشه در نزدیکی چشم ممکن است باعث آسیب به چشم شود. بنابراین، باید از تماس مستقیم این روغن با چشم‌ها خودداری کرد.

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها