روغن بنفشه برای سرماخوردگی | روغن بنفشه برای سردرد | روغن بنفشه برای سرفه

سرماخوردگی شدید را با استفاده از روغن بنفشه درمان کنید

A
۰

این روزها که سرماخوردگی زیاد شده است؛ پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن بنفشه برای درمان می باشد. روش استفاده آن را توضیح داده ایم.

روغن بنفشه از دسته روغن های گیاهی است که برای در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین کاربردهای روغن بنفشه درمان اثرات سرماخوردگی است. در این مطلب از اینفوگیاهی دلایل مورد تایید بودن روغن بنفشه در طب سنتی و روش استفاده از آن را توضیح داده ایم.

کاربردهای روغن بنفشه

درمان سردرد با روغن بنفشه

روغن بنفشه به دلیل خواصی که دارد باعث حس آرام بخشی در بدن می شود و برای دردهای میگرنی بسیار موثر است. شما می بایست برای این امر مقداری روغن بنفشه را به کمپرس سرد اضافه کرده و حدود ۲۰ دقیقه بر روی پیشانی خود قرار دهید.

روغن بنفشه
تصویر گل بنفشه

 

بیشتر بخوانید: خواص گیاه بنفشه از نظر طب سنتی

روغن بنفشه برای بهبود سرماخوردگی

روغن بنفشه به خاطر خاصیت هایی که در خود دارد باعث می شود تا برای درمان بیماری سرماخوردگی موثر باشد. چرا که باعث می شود علائم بیماری سرماخوردگی کاهش پیدا کند. روغن بنفشه به عنوان یک داروی خلط آور می باشد. شما می توانید دستگاه بخور را روشن کردن و مقداری روغن بنفشه را در فضا منتشر کنید این امر باعث می شود تا سینوس های مسدود شده فعال شوند.

درمان سرفه با روغن بنفشه

روغن بنفشه مانند اکسپکتورانت عمل کرده و باعث از بین بردن خلط های سینوس و سینه می شود. شما می توانید مقداری روغن بنفشه را با آب ولرم ترکیب کرده و صورت خود را با حوله پوشانده و بخار بگیرید.

عوارض مصرف روغن بنفشه

اگر به روغن بنفشه حساسیت دارید بهتر است از مصرف آن پرهیز کنید. روغن بنفشه در برخی افراد باعث ایجاد تهوع می شود. استفاده زیاد از روغن بنفشه باعث می شود تا پوست شما حساسیت زیادی به این روغن نشان دهد. قبل از استفاده حتما مطمئن شوید که پوست شما به روغن بنفشه حساسیت ندارد.

منبع: پارسی دی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها