فواید دمنوش برگ مو | نحوه تهیه دمنوش برگ مو | نحوه مصرف دمنوش برگ مو

دمنوش گیاهی برگ مو؛ معجزه گر سلامت بدن + طریقه مصرف

A
۰

برگ مو را دم کنید تا از خواص بی نظیر آن برای سلامت روده٬ قلب و چشم ها استفاده کنید. نحوه تهیه دمنوش برگ مو و روش مصرف آن را در ادامه مطلب بخوانید.

برگ مو یا برگ انگور که در بهار و تابستان زیاد است خواصی مانند درمان یبوست و پیشگیری از مشکلات قلبی دارد. علاوه بر سبزی این گیاه شما می توانید با استفاده از دم کرده برگ مو نیز سلامت را به رگ هایتان منتقل کنید. در این مطلب اینفوگیاهی همه چیز را درباره دمنوش برگ مو و روش تهیه آن به شما توضیح داده است.

خواص دمنوش برگ مو

کاهش التهاب

این دمنوش حاوی اسید چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان است. این ترکیبات با کاهش التهاب موجب بهبود بیماری هایی مانند ورم مفاصل، ورم لوزه و یا التهاب مزمن می شود.

کنترل قند خون

دمنوش گیاهی برگ مو بار گلیسمی پایینی دارد. به همین دلیل، نوشیدن این دمنوش با کاهش سطح گلوکز خون میزان قند خون را کنترل کرده و به بهبود دیابت کمک می کند.

محافظت از روده

این دمنوش حاوی ماده معدنی روی است. این عنصر می تواند از مخاط روده محافظت کرده و به ترمیم روده کمک کند. به این ترتیب، مشکلات ایجاد شده در بافت روده به سرعت ترمیم می یابد. التیام بافت روده و محافظت از مخاط آن از ایجاد اسهال جلوگیری می کند.

پیشگیری از کم خونی

در این دمنوش ترکیباتی مانند آهن و ویتامین C وجود دارد. عنصر آهن در تشکیل هموگلوبین گلبول های قرمز نقش حیاتی دارد. علاوه بر این، ویتامین C در جذب آهن بسیار موثر است. به این ترتیب، آهن مورد نیاز برای تشکیل هموگلوبین خون تامین شده و مشکل کم خونی برطرف می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

دمنوش گیاهی برگ مو منبعی غنی از ویتامین C است. این ویتامین آنتی بادی ها را در برابر باکتری ها و ویروس هایی که وارد بدن می شوند تقویت می کند. به همین دلیل، وجود این ویتامین به مقدار لازم در بدن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

دمنوش برگ مو

بیشتر بخوانید:بهترین دمنوش ها را برای روده تحریک پذیر

حفظ سلامت مفاصل

این دمنوش منبع خوبی از ماده معدنی منگنز است. منگنز نقش مهمی در تشکیل بافت غضروفی دارد. تقویت بافت غضروفی به کاهش اصطکاک کمک کرده و مانع از ورم مفاصل می شود.

بهبود عملکرد قلب

پتاسیم موجود در دمنوش گیاهی برگ مو به انقباض طبیعی ماخیچه های قلب کمک می کند. تقویت ماهیچه های قلب به ایجاد ضربان های منظم کمک می کند. به این ترتیب، خون به صورت منظم به تمام قسمت های بدن پمپاژ می شود.

شکل گیری استخوان ها

کلسیم موجود در دمنوش گیاهی برگ مو در تشکیل بافت استخوان بسیار موثر است. این ماده ی معدنی بافت استخوانی را تقویت می کند و به حفظ سلامت آن کمک می کند.

تقویت دندان ها

کلسیم موجود در این دمنوش در حفظ سلامتی مینای دندان بسیار موثر است. به این ترتیب مانع از پوسیدگی دندان شده و به حفظ دندان های سالم کمک می کند.

کاهش گرفتگی عضلات

این دمنوش حاوی ماده معدنی منیزیم است. منیزیم به عنوان یک شل کننده عضلانی در تمام قسمت های بدن کار می کند. مصرف این دمنوش می تواند میزان گرفتگی عضلات را کاهش دهد.

سلامت پوست

دمنوش گیاهی برگ مو غنی از ویتامین A و  E است. این ویتامین ها به عنوان ماده مغذی پوست عمل کرده و به رفع چین و چروک و لک های پوستی کمک می کند.

علاوه بر این، این دمنوش حاوی ویتامین  C است. مصرف منظم این ویتامین به صورت روزانه موجب روشن تر شدن رنگ پوست شده و به داشتن پوستی شفاف و سالم کمک می کند.

تقویت عملکرد چشم

وجود ویتامین  A در این دمنوش علاوه بر این که به حفظ سلامت پوست کمک می کند در تقویت بینایی نیز بسیار موثر است. از این رو، مصرف این دمنوش عملکرد چشم را تقویت کرده و به بینایی کمک می کند.

محافظت از سیستم عصبی

ویتامین B  موجود در این دمنوش می تواند سیستم عصبی را از آسیب های ناشی از هر گونه مشکلات محافظت کند. علاوه بر این، مصرف این دمنوش در کاهش علائم بی حسی و یا حس سوزش نیز موثر است.

همچنین، ویتامین B۶  موجود در این دمنوش در تقویت سیستم عصبی مرکزی بسیار موثر است. به این ترتیب، با محافظت مغز، عملکرد شناختی مغز را بهبود بخشیده و از جنون و زوال عقل جلوگیری می کند.

کمک به رشد جنین

این دمنوش منبعی غنی از اسید فولیک است. این ماده نقشی اساسی در رشد مغز جنین و سیستم عصبی دارد. به همین دلیل به زنان باردار توصیه می شود این دمنوش را به مقدار مناسب مصرف کنند.

طرز تهیه دمنوش برگ مو چگونه است؟

برای تهیه این دمنوش ابتدا لازم است برگ های سالم و بدون آفت را جمع آوری کرده و خوب شستشو دهیم. پس از آن در ظرفی یک لیتر آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید.

پس از این مرحله مقدار ۱۵ تا ۲۰ گرم از برگ مو را در آب جوش می ریزیم. پس از مدت کوتاهی شعله را خاموش کرده و به مدت ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا خوب دم بکشد.

محتویات درون ظرف را از صافی عبور می دهیم تا مواد شناور آن جدا شود. در این مرحله دمنوش آماده نوشیدن است.

دمنوش برگ مو

روش مصرف دمنوش گیاهی برگ مو چگونه است؟

  •     برای درمان زخم معده، خونریزی معده، اسهال و استفراغ توصیه می شود۳۰ گرم از برگ تازه یا خشک شده مو را در یک لیتر آب جوشانده و پس از صاف کردن میل نمود. بهتر است برای رفع این مشکلات، روزی یک تا سه فنجان از این دمنوش را نوشید.

  •     برای درمان بیماری هایی مانند اسهال و یرقان بهتر است ۲۵ گرم از برگ مو را در یک لیتر آب جوش دم کرده و دمنوش به دست آمده را مصرف کرد.

  •     برای درمان اسهال خونی، استفراغ و زخم معده، ۴ تا ۵ گرم از گرد برگ های خشک شده و جوان مو را در یک لیتر آب جوش دم کنید. دمنوش به دست آمده را با مقداری عسل و یا شربت قند مخلوط کرده و سپس مصرف کنید.

  •     برای برطرف کردن سرمازدگی دست و پا توصیه می شود مقداری جوشانده برگ مو را تهیه کرده و دست و پا را به مدت ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید.

  •     برای درمان عفونت های روده و سرماخوردگی می توان ۴ گرم از برگ خشک مو را در یک لیوان آب جوش دم کرده و روزی دو تا سه فنجان مصرف کرد. با این روش پس از مدتی بهبودی حاصل می شود.

  •     برای درمان عدم دفع ادرار، واریس و اختلالات گردش خون توصیه می شود ۳۰ گرم از برگ جوان مو را در یک لیتر آب جوش دم کرده و میل کرد.

 

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها