انواع جینسینگ | تفاوت جینسینگ سفید و قرمز

فرق جینسینگ سفید و قرمز چیه؟ | روش تشخیص جینسینگ سفید از قرمز

A
۰

اگر برای شما هم سوال است که برای بهره مند شدن از خواص دارویی جینسینگ از نوع قرمز آن باید استفاده کرد یا سفید؛ و اینکه فرق این دو نوع چیست ادامه مطلب را بخوانید.

جینسینگ نوعی گیاه دارویی است که اغلب برای رفع مشکلات زود انزالی از آن استفاده می کنند. همچنین این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با سرطان خواص زیادی دارد. اما این گیاه انواع مختلفی دارد که در این مطلب درباره روش تشخیص دو نوع سفید و قرمز و طبع جینسینگ صحبت کردیم.

جینسینگ سفید

جینسینگ
جینسینگ سفید

جینسینگ به ریشه گیاه جینسینگ(ginsing) که از خانواده ی عشقه ها هستند با ۳ نوع جینسینگ کره ای یا پاناکس جینسینگ و جینسینگ آمریکایی و جینسینگ هندی که به بوزیدان یا آشوا گاندا هم معروف است به اصلی ترین و بهترین انواع جینسیگ در بازار معروف هستند.منتها گونه های دیگری مثل جینسینگ ویتنام و سیبری  و غیره هم وجود دارند که چون ارزش غذایی خیلی پایینی دارند مصرف آن منسوخ شده است. این گیاه بارشد کمی که دارد جزو گیاهان بونسای شمرده میشود . ریشه ها از سال سوم آماده برداشت و مصرف هستند.

به ریشه ی ۳ الی ۴ ساله جینسینگ که فراوری نشده جینسینگ سفید میگویند.

بیشتر بخوانید:درمان زود انزالی مردان با مصرف جینسینگ

جینسینگ قرمز

جینسینگ
جینسینگ قرمز

از ریشه ۴ ساله تا ۶ جینسینگ  سفید که فراوری شده را که شستو شو دادند  و آنها را با بخار آب ۹۵ درجه به مدت ۳ الی ۴ ساعت در دستگاه به حالت بخار پز قرار میدهندورنگ  این جینسینگ روبه قهوه ای رفته و آماده مصرف می شود. این جینسینگ قرمز می گویند. این فرایند باعث می شود تحمل جینسینگ برای انسان بیشتر و سموم داخل آن به کلی از بین برود. ماده موثره جینسینگ جین سینوزید نام دارد و این فرایند باعث افزایش این ماده میشود.

جینسینگ سفید به صورت طبیعی و بدون فراوری شده هست که اغلب افراد تمایل بیشتری به مصرف آن دارند.

خواص جینسینگ با توجه به انواع آن کمی متفاوت است اما در عمل تقریبا یکسان هستند و کمی دوز مواد موثره آن بالا پایین میرود. و همچنین هضم جینسینگ قرمز برای بدن بهتر است. اما در کشورهای آسیای میانه استفاده از جینسینگ سفید را در اولویت قرار میدهند.

کدام نوع جینسینگ را باید مصرف کنیم؟

جینسینگ قرمز همان جینسینگ سفید فراوری شده یا به اصطلاح بخار پز است.

اما باید بدانیم از نظر کیفیت هیچ تفاوتی ندارن و از نظر هضم جینسینگ قرمز بهتر از سفید است ولی جینسینگ سفید را به دلیل فراوری نشدن آن، برخی بیشتر قبول دارند.

 

منبع: جوانه سبز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها