علائم افسردگی | درمان خانگی افسردگی

با مصرف داروی گیاهی، افسردگی رو شکست بده | افسردگی و راهکار درمان خانگی

A
۰

افسردگی از شایع ترین بیماری های روانی این روزها است که علائم خاموشی دارد. اینفوگیاهی در این مطلب ضمن معرفی افسردگی، روش های درمانی خانگی را نیز معرفی می کند.

افسردگی نیز مانند بیماری های جسمانی است و لازم به دارو و درمان دارد. این بیماری ممکن است ارثی باشد و یا به دلیل شرایط زندگی به وجود بیاید. نشانه های این بیماری می تواند خواب زیاد و بی دلیل، ضعف و خستگی همیشگی باشد. در صورت ابتلا به این بیماری بهتر است به پزشک مراجعه کنید اما اینفوگیاهی چند روش درمانی برای کنترل این بیماری در خانه معرفی کرده است.

افسردگی و علائم آن

بسیاری از روانپزشک‌ها افسردگی را سرماخوردگی روح نامیده‌اند و معتقد هستند اگر درمان آن به تاخیر بیفتد، بیماری سخت‌تر و عمیق‌تر می‌شود. افسردگی تمام لذت‌های زندگی را از بیمار می‌گیرد و او را گرفتار یاس وناامیدی می‌کند. فرد افسرده دچار احساسات منفی وحشتناکی خواهد شد که او را به سمت انزوا، پرخاشگری و در موارد حاد، خودکشی سوق می‌دهند. برای پیشگیری از عوارض خطرناک افسردگی لازم است علائم افسردگی را بشناسید و به موقع برای درمان فسردگی در خانه اقدام کنید.

نشانه های افسردگی

  • افسردگی علائم مشخصی دارد و به راحتی قابل تشخیص است. احساس پوچی، ناراحتی عمیق و درماندگی از مهم‌ترین نشانه‌های افسردگی هستند.

  • فرد افسرده همیشه خسته است و به انجام هیچ کاری علاقه ندارد. تفریحات لذت‌بخش، رابطه جنسی، ورزش، غذای مورد علاقه و … برای او هیچ جذابیتی ندارند و تمایلی به انجام آن‌ها از خود نشان نمی‌‌دهد.

  • افسردگی با اختلالات خلق‌وخو همراه است به‌طوری که بیمار دچار پرخاشگری، کج خلقی و زودرنجی می‌شود و آستانه صبر و تحمل او به شدت پایین می‌آید.

  • بی خوابی یا پرخوابی، کم‌خوری یا پرخوری، ناامیدی، احساس گناه، احساس بی ارزشی، تند مزاجی، تنهایی، اضطراب، افکار منفی رو به رشد، ‌کاهش میل جنسی، افزایش یا کاهش وزن، خستگی مزمن و بیقراری از نشانه‌های شایع افسردگی هستند که کیفیت زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

دلایل ابتلا به افسردگی

دلایل مختلفی برای ابتلا به افسردگی وجود دارند که با توجه به آن‌ها می‌توان نسخه‌ای مناسب برای درمان سریع افسردگی بیمار پیچید.

شرایط محیطی و اتفاق‌هایی که برای فرد رخ داده است از مهم‌ترین عوامل ابتلا به افسردگی به شمار می‌آیند.

تجربه فوت اطرافیان، تجربه حوادث وحشتناکی مانند تصادف، زلزله و سیل، تجربه تجاوز جنسی در سنین کودکی و پس از آن، اعتیاد به انواع مواد مخدر، تجربه فقر و ناکامی‌های زندگی شخصی و عواملی از این نوع شانس ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند.

جالب است بدانید افسردگی یک بیماری ژنتیکی است و می‌تواند از والدین به فرزند انتقال پیدا کند. افسردگی ناشی از ژنتیک ممکن است به‌صورت خاموش در افراد وجود داشته باشد و پس از تجربه شرایط ناگوار محیطی فعال شود.

شخصیت فرد نیز از عوامل موثر در ابتلا به افسردگی است. افرادی که شخصیت منفی و مضطربی دارند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. اعتماد به نفس پایین و درونگرایی بیش از حد، فرد را مستعد ابتلا به افسردگی خواهد کرد.

بعضی از آسیب‌های مغزی می‌توانند باعث افسردگی شوند. هر نوع آسیب و بیماری که تعادل مواد شیمیایی مغز را به هم بزند منجر به افسردگی خواهد شد. مواد مخدر با کاهش یا افزایش مواد شیمیایی مغز از مهم‌ترین عوامل ابتلا به افسردگی یه شمار می‌آیند.

افسردگی
علف چای

شیوه های درمان افسردگی در خانه

اگر شدت افسردگی زیاد نیست یا بیمار در مراحل اولیه افسردگی قرار دارد درمان خانگی افسردگی انتخاب مناسبی است و می‌تواند به او کمک کند.

علف چای

اگر دچار افسردگی خفیف شده‌اید می‌توانید از علف چای استفاده کنید. گل راعی یا همان علف چای می‌‌تواند میزان سروتونین بدن را افزایش دهد. همین امر موجب بهبود افسردگی فرد خواهد شد. علف چای می‌تواند میزان استرس و اضطراب بدن را کاهش دهد.

 زعفران

این ادویه گران‌بها یکی از قدیمی‌ترین داروهای گیاهی است که در درمان افسردگی از آن استفاده می‌کنند. کروسین، کامپفرول، سافرانال و… موجود در زعفران می‌تواند موجب بهبود افسردگی فرد شود. دم‌کرده زعفران یکی از بهترین نوشیدنی‌ها در درمان افسردگی است.

 زردچوبه

کورکوفین موجود در زردچوبه می‌تواند به روی میزان سروتونین مغز تاثیر مثبتی داشته باشد. افرادی که دچار افسردگی فصلی هستند می‌توانند با مصرف زردچوبه موجب بهبود آن شوند.

 چای سبز

اسید آمینه‌های موجود در چای سبز می‌تواند اثر تسکین دهنده‌ای به روی مغز داشته باشند. از این رو می‌توان از آن به عنوان یک آرامبخش و بهبود دهنده عارضه افسردگی استفاده کرد.

 چای زنجبیل

مصرف چای زنجبیل می‌تواند به طرز باورنکردنی افسردگی فرد را درمان کند. مصرف دوبار در روز از چای زنجبیل می‌تواند عارضه افسردگی را به سرعت درمان کند.

جوی دو سر

مصرف منظم جوی دو سر در شیر یا برنج می‌تواند به بهبود افسردگی کمک بسیاری کند. مصرف جوی دو سر زمانی تاثیرگذار است که به صورت منظم و دوره‌ای مصرف شود.

 

منبع: پزشک خوب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها