شیرین بیان برای رحم | نحوه مصرف شیرین بیان برا رحم

گیاه دارویی مفید برای رحم که تو همه خونه ها هست!

A
۰

شیرین بیان را می توانید برای رفع مشکلات قاعدگی و از بین بردن فیبروم های رحمی استفاده کنید. خواص شیرین بیان برای زنان و نحوه مصرف آن را در ادامه می خوانید.

شیرین بیان گیاه دارویی با طبع گرم است که برای سلامت دستگاه گوارش، درد مفاصل و سفید کردن دندان ها کاربرد دارد. از مهم ترین خاصیت های شیرین بیان می توان فواید آن برای مشکلات مربوط به رحم اشاره کرد که این گیاه توانایی از بین بردن مشکلات پیش از قاعدگی و برخی از بیماری های زنانه را دارد که در ادامه از دلایل مصرف و نحوه مصرف شیرین بیان برای زنان را توضیح می دهیم.

فواید شیرین بیان برای رحم

شیرین بیان از زمان های قدیم برای درمان بیماری های مختلف استفاده شده است. یکی از خاصیت های مهم این گیاه ضد التهابی بودن آن می باشد. گیاه شیرین بیان می تواند به ترشح هورمون تسترون کمک کرده و درمان فیبروئیدهای رحم را تسریع نماید. از طرف دیگر مصرف شیرین بیان در درمان سرطان تخمدان نیز تاثیرگذار می باشد.

از مواد مغذی موجود در این گیاه دارویی می توان به انواع ویتامین ها، روی، پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن، اسید فرولیک، بتاکاروتن و غیره اشاره نمود. افرادی که دچار سندروم پیش از قاعدگی هستند یا علائم آزاردهنده یائسگی را دارند می توانند از این گیاه مفید استفاد نمایند. شیرین بیان حاوی مقدار زیادی ایزوفلاون می باشد. از همین رو می تواند تعادل کافی میان استروژن و پروژسترون برقرار نماید.

بیشتر بخوانید:هر آنچه باید در مورد شیرین بیان و خواص بینظیر آن بدانید

عموما خانم ها در سنین نزدیک به یائسگی دچار تغییرات روحی و جسمی می شوند. در برخی موارد ممکن است گرسنگی های شبانه به سراغ آنها بیاید. از همین رو این گیاه می تواند با برقرار کردن تعادلی مناسب در تولید هورمون پروژسترون این دردها و کلافگی ها را تسکین دهد. افرادی هم که در طول دوران قاعدگی دچار دردهای شدید می شوند می توانند از این گیاه برای کاهش دردهای خود کمک بگیرند.

شیرین بیان برای رحم
شیرین بیان

نحوه مصرف شیرین بیان برای مشکلات زنانه

مصرف شیرین بیان به روش های مختلفی انجام می شود. در این مقاله تلاش کردیم تا چند مورد از بهترین راهکارهای استفاده از  این گیاه دارویی را معرفی نماییم:

چای شیرین بیان

  • برای تهیه دمنوش یا چای شیرین بیان می توانید مقداری از برگ های تازه یا خشک آن را به چای روزانه خود اضافه کرده و آن را میل نمایید. در نوشیدن این چای زیاده روی نکنید. به طور کلی توصیه می شود بیش از یک لیوان در روز از چای شیرین بیان مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید:شیرین بیان؛ بهترین مسکن گیاهی برای زخم معده 

شربت شیرین بیان

  • برای تهیه شربت شیرین بیان می توانید مقداری از ریشه آن را آسیاب کرده و اجازه دهید تا بجوشد و غلیظ شود.

مکیدن گیاه

در این روش می توانید تکه های کوچکی از این گیاه دارویی را درون دهان قرار داده و آن را مانند آبنبات بمکید.

 جوشانده شیرین بیان

  • برای تهیه جوشانده این گیاه کافی است مقداری از ریشه شیرین بیان را آسیاب نمایید. سپس آن را بجوشانید تا حدود یک سوم از این ترکیب بخار شود.

منبع: آشا ارگانیک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها