خواص بابا آدم

فواید بابا آدم | طبع گیاه بابا آدم | عکس گیاه بابا آدم

خواص معجزه آسای گیاه بابا آدم برای سلامت بدن

A
۰

از خواص گیاه بابا آدم می توان به درمان سنگ کلیه و مفید برای رفع مشکلات پوست و مو اشاره کرد. دیگر خواص و شیوه مصرف گیاه بابا آدم را در ادامه می خوانید.

گیاه بابا آدم از گیاهان دارویی با طبع گرم و خشک است که در اولین ماه های تابستان می توانید تازه آن را پیدا کنید. این گیاه دارویی خواص دارویی درمانی زیادی داشته و برای بیماری های پوستی، نقرس، سنگ کلیه و همچنین تصفیه خون مناسب می باشد اما در مصرف این گیاه باید توجه داشته باشید که استفاده افراط گونه موجب اختلالات بینایی می شود. در ادامه از خاصیت های گیاه بابا آدم بیشتر می خوانید.

گیاه بابا آدم چیست؟

بابا آدم گیاه علفی بلند و دوساله ای است که بیشتر در زمین های آهکی می روید. ساقه اش راست و پرشاخ و بال است، بلندی واقعی اش از 80 سانتی متر تا 20 متر می رسد. برگ هایش بسیار درشت، بیضوی و ساده است، در زیر مایل به سفیدی و در سطح رویی سبز است. گل هایش به شکل کلاپرک های متعددی در نوک ساقه ها قرار می گیرد. گاهی سفید گاهی هم مایل به بنفش است و در اطراف چندین برگه به صورت شاخک دارد. گل در اولین ماه های تابستان باز می شود. قسمت های مورد استفاده آن، ریشه، گاهی برگ و دانه است.

طبع گیاه بابا آدم

طبع گیاه بابا آدم سرد و خشک است.

خواص گیاه بابا آدم

تصفیه خون

ریشه گیاه بابا آدم می‌تواند خون را تصفیه کند. گیاه بابا آدم برای تصفیه مواد زائدخون به کبد کمک می‌کند و کلیه‌ها این مواد زائد را از بدن خارج می‌کنند. همچنین گیاه باباآدم می‌تواند گرفتگی‌ سیستم تنفسی را درمان کند و به دفع CO2 (دی اکسید کربن) کمک کند. علاوه بر آن این داروی گیاهی در درمان گرفتگی در عملکرد دفع ادرار کمک می‌کند و مانع از تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

نقرس

از دیگر خواص بابا آدم یا فیل گوش دفع اسید اوریک از بدن است. گیاه فیل گوش با داشتن این خاصیت موجب افزایش بهبود در بیماران مبتلا به نقرس می‌شود.

 بیماری قند

از بابا آدم به عنوان داروی کمکی در درمان بیماری قند مورد استفاده قرار می گیرد، این گیاه اثر معرق، مسهل صفرا و مدر داشته و در مصارف خارجی از آن برای درمان بیماری های پوست به خصوص دمل ها و جوش های پوستی و ماساژ پوست استفاده درمانی فراوانی به عمل می آید.

بیماری های پوستی

به منظور درمان عفونت های جلدی می توانید 60 گرم از ریشه های تازه بابا آدم را در 500 گرم آب + 400 گرم شکر مخلوط نموده و بر روی شعله ملایم قرار دهید تا آرام آرام به مایع غلیظی تبدیل شود و بعد 3 قاشق غذاخوری از این شربت را در آب گرم حل نموده و سپس نوش جان کنید.

همچنین برای درمان سرخک، آبله و آبله مرغان می توانید 10 گرم از ریشه باباآدم را در نیم لیوان آب جوش دمکرده و بعد از هر وعده غذا میل کنید.

واریس

برای درمان واریس و زخم های واریسی می توانید یک قاشق غذاخوری از ریشه باباآدم را در یک سوم لیتر آب جوشانده و در سه نوبت به مقدار دو فنجان (صبح و عصر) نوش جان نمائید.

 سنگ کلیه

برای درمان سنگ کلیه و حبس ادرار توصیه شده است که 15 گرم از برگ باباآدم را در یک لیوان آب جوشانده و در سه نوبت صبح، ظهر و عصر به مقدار دو فنجان میل نمائید.

 

گیاه بابا آدم
گیاه بابا آدم 

ریزش مو

برای تقویت موها می توانید 30 گرم از ریشه گیاه فوق را در یک دوم لیتر آب جوشانده و بعد آن ها را کوبیده و به صورت خمیر دربیاورید و سپس هر روز یک بار با آن پوست سر را ماساژ دهید.

درمان خارش بدن و اگزما

برای جلوگیری از خارش بدن و اگزما 25 گرم از ریشه این گیاه را در دو لیوان آب جوش دم کرده و در سه نوبت مصرف نمائید.

موارد منع مصرف گیاه بابا آدم

  •     زیاده روی مصرف بی رویه باباآدم موجب اختلالات بینایی می‌شود.

  •     افرادی که دارای فشار خون پایینی هستند باید در مصرف بابا آدم احتیاط نمایند.

شیوه مصرف بابا آدم

  •     ریشه بابا آدم را له کرده و یا بجوشانید و آن را روی کورک یا اگزما بمالید تا آن را برطرف کند.

  •     برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن جوشانده غلیظ ریشه بابا آدم را به سر بمالید.

  •     دمنوش: ۵ گرم از ریشه آسیاب گردد سپس با ۲۵۰ میلی لیتر آب جوشانده به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد. روزی ۳ مرتبه از این دمنوش میل کنید.

  •      ۳۰ گرم ریشه بابا آدم را با مقدار مساوی آن شیرین بیان در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت دم کنید. این دم کرده تصفیه کننده خون است. برای این منظور از این دم کرده به مقدار سه فنجان در روز بنوشید.

 

منبع: جوانه سبز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها