نحوه تهیه عدس پلو گیاهی | مواد لازم برای عدس پلو گیاهی

روش تهیه عدس پلو بدون گوشت مخصوص گیاهخواران

A
۰

نحوه درست کردن عدس پلو گیاهی و بدون گوشت را با ساده ترین مواد غذایی در ادامه بخوانید تا یک غذای خوشمزه و خوش عطر را درست کنید.

برای تهیه یک غذای بدون گوشت و سالم پیشنهاد ما به شما درست کردن عدس پلوی گیاهی است. شما می توانید این غذا را با گوش مرغ و یا گوشت چرخ کرده درست کنید اما اگر افرادی که گیاهخوار هستند و دوست دارند این غذا را امتحان کنند پیشنهاد ما درست کردن این عدس پلوی گیاهی جذاب است.

مواد لازم عدس گیاهی

عدس   یک لیوان
برنج یک لیوان
ادویه: نمک٬ فلفل و دارچین به مقدار لازم
زعفران یک قاشق چای خوری
کره گیاهی به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
زرشک یک قاشق غداخوری
سیب زمینی یک عدد
کشمش نصف لیوان
گردو دو قاشق غداخوری
پیاز یک عدد

عدس پلو گیاهی

بیشتر بخوانید:خواص عدس، دانه ای سرشار از پروتئین

طرز تهیه عدس پلو گیاهی

  1. برنج را در آب در حال جوش با نمک بریزید تا برای ابکش کردن کمی پخته شود. عدس را از قبل با کمی نمک و آب بگذارید تا تقریبا پخته شود (نه کامل).

  2. بعد از نیم پز شدن برنج و آبکش کردن آن عدس را هم که نیم پز شد ابتدا جدا آبکش کنید تا آب تیره آن باعث تغییر رنگ برنج نشود سپس برنج و عدس مخلوط با هم را در قابلمه مورد نظر بریزید. توجه داشته باشید که میزان نمک و روغن برنج بستگی به میزان ذائقه شما دارد.

  3. بعد سیب زمینی نگینی را سرخ کنید و جدا نگه دارید. بعد با روغن باقی مانده زرشک و کشمش و گردو را تفت بدهید. در مورد پیاز بهتر است از پیاز سرخ کرده اماده استفاده شود که کمی خشک است و هنگام تزیین برنج زیباتر می شود.

  4. اواخر دم کشیدن برنج می توانید کمی پودر دارچین هم روی برنج ریخته تا بوی خوبی داشته باشد.در آخر زعفران از قبل دم کرده را با کمی کره گیاهی در صورت دلخواه با مقداری برنج دم کشیده مخلوط کنید.سپس برنج را در ظرف مورد نظر بکشید و روی آن را با مواد اماده شده تزئین می کنید.

منبع: بشقاب سبز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها