ایجاد ۹ هزار شغل در حوزه گیاهان دارویی

A
۰

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: ۹ هزار شغل توسط بنیاد برکت در حوزه تولید گیاهان دارویی تا پایان امسال ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا از بنیاد برکت، محمد ترکمانه روز دوشنبه درباره طرح‌های بنیاد در حوزه تولید و پرورش گیاهان دارویی افزود: تا پایان سال جاری این طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور به ۳ هزار طرح در ۲۳۲ شهرستان و ۸۳۵ روستای سراسر کشور می‌رسد که ایجاد اشتغال برای ۹ هزار نفر را به دنبال دارد.

تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزا در حوزه پرورش گیاهان دارویی با حجم کل سرمایه‌گذاری یک‌ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است و تا پایان امسال یک‌ هزار و ۵۰۰ طرح دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

این طرح‌ها شامل کشت گیاهان دارویی زعفرانی، گلی، ریشه‌ای، برگی، دانه‌ای و سردسیری و گرمسیری است و استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی بیشترین سهم را از طرح‌های این بنیاد در حوزه پرورش گیاهان دارویی به خود اختصاص می‌دهند.

این طرح‌ها در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد می‌شود و زنان و مردان کارآفرین به ترتیب ۳۳ و ۶۷ درصد از این طرح‌ها را راه‌اندازی می‌کنند.

ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از کارآفرینان گفت همیشه مورد تاکید است چون بنیاد برکت از طریق بازاریابی مجازی و فریلنسینگ بین‌المللی به تولیدکنندگان گیاهان دارویی برای فروش محصولات خود یاری می‌رساند.

فریلنسینگ بین المللی به حوزه ای از کسب و کار می‌گویند که افراد فقط و منحصرا در داخل کشور پروژه دریافت نمی ‌کنند، بلکه حوزه فعالیت آنها در فراسوی مرزها است.

مدیرعامل بنیاد برکت پیشتر در این خصوص گفته بود: با رویکرد اتصال به بازارهای مجازی، امکان عرضه و فروش گیاهان دارویی در سایت «با سلام» فراهم شده است و بنیاد برکت در سال جاری راه‌اندازی ۸۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۲۴۰ هزار فرصت شغلی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد.

بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها