آب سرد

مضرات آب سرد برای کبد | ضرر آب یخ برای کبد

آب خنک خوردن باعث حال اومدن جگر میشه یا مریض شدنش؟

A
۰

نوشیدن آب سرد تاثیرات منفی زیادی بر سلامت بدن به خصوص کبد می گذارد. از تاثیرات آب سرد بر کبد در این مطلب بخوانید.

با گرم شدن هوا میل به نوشیدن آب سرد زیاد تر می شود و هرچه آب خنک تر باشد عطش راحت تر برطرف می شود. آب سرد برای سلامت بدن مضرات زیادی دارد و باعث به خطر افتادن سلامت بدن از جمله آسیب رسیدن به کبد می شود. در این مطلب از تاثیرات نوشیدن آب یخ بر کبد گفته ایم.

تاثیر نوشیدن آب سرد بر کبد

نوشیدن آب سرد به ویژه مابین غذا، مزاج معده و اعضای مجاور مثل کبد را به سمت سردی می‌برد و باعث بروز بیماری کبد چرب می‌شود.

آب سرد

بیشتر بخوانید:این میوه ها برای کبد چرب سم هستند

هر کدام از علائم خستگی و بی‌حالی همیشگی، ترش کردن و ریفلاکس گوارشی، بزرگ شدن شکم، ریزش موی شدید، جوش صورت و پشت کمر و روی بازوها، لک صورت، تعریق شدید در ناحیه سر و گردن، بدبو بودن عرق، طعم تلخ دهان در هنگام صبح، درد در سمت راست شکم، احساس سوزن‌سوزن شدن انتهای دست و پاها هشدار کبد چرب است و اگر به موقع اقدام به درمان آن نشود این عوارض تشدید شده و همچنین می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های خطرناک، مرگ‌بار و کشنده مانند سیروز کبدی، سکته‌های قلبی و مغزی باشد.

تاثیرات تغذیه سالم بر کبد چرب بسیار چشم گیر است. در صورت ابتلا به این بیماری بهتر است از تنبلی فاصله گرفته و تحرک را بیشتر کنید. همچنین مصرف غذاهای کم چرب، کاهش استفاده از شیرینی ، مصرف بیشتر سالاد و سبزیجات در بهبود کبد چرب بسیار موثر است.

اما نوشیدن آب سرد دیگر خطراتی مانند ضعف و سستی اعصاب، ضعف معده و روده، ضعف کبد، فساد رنگ صورت و بدن، فراموشی، کند ذهنی، خواب‌ آلودگی، سنگینی حواس، نزله و زکام، پف بدن و زیر چشم، استسقاء، گرفتگی کبدی، میگرن، ضعف مغز، گرفتگی روده، ضعف قوه جنسی، استرخاء (فلج و چیزی شبیه ام‌اس) و رعشه (پارکینسون) در پی دارد.

منبع: فرطب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها