شیرینی خوردن در شب | مضرات شیرینی خوردن قبل خواب

شب ها شیرینی دیدی؛ فرار کن! | مضرات خوردن شیرینی در شب

A
۰

خوردن هر گونه شیرینی و مواد غذایی که شکر سفید دارند در شب و به خصوص قبل از خواب توصیه نمی شود. از مهم ترین پیامد آن بدخوابی است. در ادامه درباره مضرات مصرف شیرینی قبل خواب بیشتر می خوانید.

طبق نظریه طب سنتی شیرینی خوردن در شب ممنوع است! مصرف شیرینی و شکلات و هر آنچه که از قند و شکر سفید و مصنوعی به دست می آید؛ شاید در کوتاه مدت انرژی زیادی را به بدن تزریق کند اما اولین پیامد آسیب رسان آن چاقی ناسالم و همچنین خواب آشفته است. به همین دلیل مصرف شیرینی در شب توصیه نمی شود. اینفوگیاهی در ادامه بیشتر درباره این مسئله توضیح می دهد.

چرا قند و شکر سفید باعث بی خوابی می شوند؟

مواد قندی، مخصوصا قندانگور، سوخت ماشین بدن ماست. مواد قندی و نشاسته ای که ما می خوریم، در اثر یک سلسله فعل و انفعالات حیاتی در بدن ما تبدیل به قند انگور شده و از راه خون وارد سلول های بدن ما می شود و بطور بطئی ( به کندی ) با حرارت ۳۷ درجه می سوزند و تا زمانی که این شعله فروزان و این چراغ روشن است، زندگانی ما برقرار مانده و با خاموش شدن آن نوبت مرگ فرا می رسد.

از سوختن مواد قندی در بدن حرارت مولد نیرو به وجود می آید و با کمک این نیرو اعمال حیاتی و کارهای عضلانی صورت می گیرد و در موقع خواب که مقداری از اعمال حیاتی و کارهای بدنی تعطیل می شود، نیروی حاصله در یاخته ها که به منزله باطری های بدن هستند، ذخیره گشته و چنانچه مقدار سوخت زیادتر از حد احتیاج باشد، باطری ها بیشتر شارژ می گردند و زیادی نیرو مانع خواب و شدت بی فایده فعالیت یاخته ها می گردد.

بنابراین می توان گفت که شکر یکی از غذاهای محرک و مهلک برای بدن انسان است. حرکت فوق العاده غیر طبیعی بدن که در اثر خوردن قند و شکر ایجاد می شود، مانع استراحت اعضای مختلف بدن شده و موجب مرگ تدریجی می گردد.

کسانی که قند و شکر زیاد استعمال می نمایند، قوای جسمانی آن ها زودتر تحلیل می رود و عمر آن ها در نتیجه کوتاهتر می شود و به همین جهت است که دانشمندان و غذاشناسان علت بی خوابی و بدخوابی را نتیجه اعتیاد به خوردن شکر می دانند و چنانچه مبتلایان به مرض بیخوایی اعتیاد خود را ترک کرده و از خوردن قند و شکر پرهیز نمایند، به راحتی و آسانی خواهند خوابید.

ضرر خوردن قند و شکر برای سالمندان و کسانی که کارهای بدنی کمتر دارند، به مراتب بیشتر از کارگران و کشاورزان و اطفال است، زیرا این اشخاص به علت فعالیت های جسمانی می توانند نیروهای حاصله از سوختن مواد محترقه را خنثی کرده و از بیخوابی جلوگیری نمایند.

شما اگر بجای قند و شکر سفید، خرما و کشمش و میوه های دیگر که شیرینی همراه دارند تناول نمایید، هرگز دچار بی خوابی نخواهید شد. زیرا که قند این مواد زنده و طبیعی بوده و به مصرف سوخت و ساز می رسد، یعنی آنچه را بدن به حد اعتدال برای سوخت لازم دارد، از آنها می گیرد و بقیه را به مصرف نوسازی بدن می رساند و اضافی را دفع می نماید.

ولی قند و شکر سفید که ماده ای محلول بوده و جسمی مرده است، نمی تواند در ساختمان بدن انسان شرکت کند و خرابی ها را ترمیم نماید، بلکه فقط می سوزد و ایجاد حریق می نماید.

بیشتر بخوانید:چرا آنقدر هوس شیرینی می کنیم؟

شیرینی خوردن در شب

شکر مصنوعی فاقد ویتامین و قدرت مغناطیسی می باشد و هنری جز سوختن و خرابکاری ندارد. چغندر یک ماده غذایی شیرین و نیرو بخش است و دارای نوزده درصد مواد قندی است و آنچه را بدن انسان برای هضم و جذب مواد قندی لازم دارد، همراه دارد و به همین جهت خوردن آن نه تنها زیانبخش نیست و تولید بیخوابی نمی کند، بلکه بسیار مفید و سلامت بخش می باشد.

ولی همین که این چغندر وارد کارخانه می شود، به یک ماده قندی خالص تبدیل شده و ویتامین ها و املاح مفید خود را از دست می دهد و در نتیجه تبدیل به یک سوخت مصنوعی و قابل اشتعال می شود که حرارت آن برای بدن انسان طبیعی و سازگار نیست و همین امر سبب می شود که اعتدال در مزاج شخص بر هم خورده و خواب خوش و متناسب از او گرفته شود.

مزاج معتدل خواب خوبی را نصیب انسان می کند، ولی خواب هرگز قادر نیست مزاج کسی را معتدل سازد. پس شما اگر خواهان سعادت و سلامت خود هستید و می خواهید همه شب خواب خوشی را بدون استفاده از قرص های زیانبخش داشته باشید، بایستی از خوردن غذاهای غیر طبیعی که اعتدال مزاج را برهم می زنند، خودداری نمایید. علاوه بر قند و شکر، نان سفید و چربی های زیاد هم همین عارضه را داشته و زیان فراوان دارند.

گندم دارای شانزده عامل غذایی است. وقتی ما آن را از الک های چند صفر می گذرانیم، دوازده عامل غذایی آنرا می گیریم و با آن نانی می پزیم که هنری جز سوختن و تخمیر شدن ندارد.

وسواس سفید گری که در قرن بیستم مد روز شده و انسان متمدن امروز می کوشد همه غذاها را سفید و خالص کرده و بعد تناول نماید، بزرگترین اشتباه مردمان شهر نشین امروزیست که بایستی جده با آن مبارزه کنیم تا یک زندگانی طولانی همراه با سلامتی و خواب خوش داشته باشیم .

منبع: طبایع
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها