تخم ریحان برای مو | تقویت مو با تخم ریحان

بذر ریحان؛ دانه شفابخش برای مو | فواید بذر ریحان برای مو + نحوه تهیه ماسک

A
۰

بذر ریحان ویتامین و آنتی اکسیدان دارد که برای رشد مو، بهبود خارش سر و پیشگیری از سفید شدن زودرس مو؛ مناسب هستند. در ادامه روش استفاده از تخم ریحان برای مو را می خوانید.

بذر ریحان از دانه های پرخاصیت با طبع گرم است که به افرایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند و برای دفع سموم بدن مناسب است. از مهم ترین خواص بذر ریحان می توان به تقویت و احیای موی آسیب دیده اشاره کرد. شما می توانید بذر ریحان را با رزماری و یا روغن کرچک ترکیب کنید تا از خواص آن بیشتر بهره مند شوید. در ادامه با فواید تخم ریحان برای مو بیشتر آشنا می شوید.

فواید تخم یا بذر ریحان برای مو

مصرف خوراکی دانه های ریحان برای حفظ سلامت مو بسیار مفید است. این بذرها حاوی مواد مغذی ضروری مانند آهن و ویتامین کا هستند که به رشد مو کمک کرده و مانع از ریزش مو می شوند.

آهن موجود در این دانه با بهبود گردش خون در پوست سر سبب تحریک فولیکول های سالم مو شده و باعث رشد مجدد مو خواهند شد.

همچنین، آنتی اکسیدان های موجود در این بذرها از التهاب، که اغلب منجر به ریزش مو می شود، جلوگیری می کند. علاوه بر مصرف خوراکی، استعمال موضعی تخم های ریحان بر روی مو و پوست سر مزایای بسیاری دارند که عبارتند از:

  •     به درمان خارش سر کمک می کند.

  •     به دلیل قابلیت بذرهای ریحان در پاکسازی پوست سر به پیشگیری و درمان شوره سر کمک می کند.

  •     خشکی مو را بر طرف می کند.

  •     سرشار از آنتی اکسیدان است که به سبب تقویت و رشد مو می شود.

  •     با تحریک گردش خون در پوست سر، موهای آسیب دیده و ریزش مو را درمان می کند.

  •     سفیدی زودرس مو را به تاخیر انداخته و رنگ طبیعی مو را حفظ می کنید.

تخم ریحان برای مو

نحوه استفاده از تخم ریحان برای مو

بذر ریحان و روغن کرچک

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق چای خوری بذر ریحان مخلوط کرده و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه باقی بماند. سپس، آن را بر روی پوست سر خود ماساژ داده و بعد از یک ساعت سر را با آب و شامپو بشویید. این دستور العمل برای افزایش رشد مو استفاده می شود.

تخم ریحان و آب لیمو

یک قاشق غذاخوری بذر ریحان را در یک لیوان آب بریزید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه باقی بماند تا لعاب دار شود. سپس، یک قاشق چای خوری آب لیمو به آن افزوده و خوب هم بزنید. حال سر خود را با این مخلوط بشویید تا موی خود را تقویت و درخشان کنید.

بذر ریحان و رزماری

یک قاشق غذاخوری رزماری تازه یا خشک و نصف فنجان برگ های تازه یا خشک شده ریحان در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید و اجازه دهید روی حرارت جوش بیاید. سپس آن را صاف کرده و آب آن را با یک قاشق غذاخوری تخم ریحان مخلوط کرده و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا لعاب دار شود. حال این مخلوط را روی پوست سر و موها مالیده و بعد از یک ساعت بشویید. این روش علاوه بر کاهش سفیدی مو به حفظ رنگ طبیعی مو نیز کمک می کند.

تخم ریحان و شیر بادام

یک قاشق غذاخوری تخم ریحان را به نصف فنجان شیر بادام اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید. زمانی که لعاب دار شد، آن را به تمام قسمت های سر بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه روی سر بماند. سپس، سر را با یک شامپوی ملایم بشویید. همچنین، شما می توانید از شیر نارگیل به جای شیر بادام استفاده کنید. این ترکیب علاوه بر جلوگیری از ریزش مو سبب تقویت و درخشان شدن مو می شود.

 

منبع: عطارک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها