خواص روغن مرزه | کاربردهای روغن مرزه

روغن مرزه و خواص دارویی آن برای سلامت بدن

A
۰

روغن مرزه آنتی اکسیدان قوی دارد که برای از بین بردن عفونت ها مفید است. این روغن علاوه بر مصارف درمانی دیگر کاربردهایی دارد که در ادامه توضیح دادیم.

روغن مرزه که در واقع از سبزی مرزه گرفته می شود از دسته روغن های گیاهی پرخاصیت برای سلامت بدن است که توانایی دور کردن بسیاری از بیماری ها مانند دیابت را دارد. همچنین اگر به دنبال یک روغن گیاهی هستید که ویژگی آرامبخشی داشته باشد؛ پیشنهاد اینفوگیاهی روغن مرزه است. در ادامه دیگر خواص این روغن گیاهی را می خوانید.

روغن مرزه

مرزه از شکوفه ها و گیاهان Satureia Montana استخراج می شود. این روغن در واقع یک محرک است و به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی عمل می کند. گونه های زیادی متعلق به کوه مرزه وجود دارد که نمی توان از آنها برای استفاده درمانی استفاده کرد. کارواکرول یک ترکیب فنل است. فنل ها خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند. همچنین بسیار قوی هستند که ممکن است باعث تحریک یا حساسیت پوست شود. روغن هایی با محتوای فنل بالا مانند مرزه، پونه کوهی و میخک باید قبل از مصرف موضعی رقیق شوند.

فواید سلامتی روغن مرزه

 ضد عفونی کننده

روغن مرزه دارای محتوای فنل بالاتری است که آن را به یک ضد عفونی کننده بسیار خوب تبدیل می کند. به همین دلیل، یکی از محبوب ترین مواد در کرم های درمان جای زخم است. یک ماده خوب برای درمان سوختگی، بریدگی، زخم، زخم و حتی آبسه است. برخی از شرکت های تولید کننده خمیر دندان و دهان شویه نیز این روغن را به یکی از اجزای مهم محصولات خود تبدیل کرده اند. اگر زخم دارید، ۲ تا ۳ قطره را به یک بطری الکل ۷۰ درصد اضافه کنید، بهبودی سریعتر میشود.

غرایز جنسی

تحقیقات نشان داده است که این روغن زمانی که با روغن ماساژ ترکیب شود در نشدید و بهبود غرایز جنسی مفید است.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره مرزه و خواص آن

 

روغن مرزه

ضد التهاب

روغن مرزه دارای خاصیت ضد التهابی است. این باعث می شود که یک درمان ایده آل برای عفونت های قارچی مختلف، به ویژه آنهایی که روی پوست تاثیر می گذارند، باشد. بسیاری از مردم نیز دریافته اند که این روغن به دلیل این ویژگی برای درمان پسوریازیس ایده آل است.

آرامش بخش

اگر از نظر جسمی و روحی استرس دارید، می توانید روغن مرزه را نیز به اسانس دیگری که به همان اندازه موثر است مانند روغن پرتقال اضافه کنید. پس از استنشاق بخار روغن های مخلوط، به زودی می توانید احساس آرامش کنید.

کاربردهای سنتی و فواید اسانس مرزه

  • روغن مرزه ضد باکتری، ضد قارچ و آنتی اکسیدان است. این روغن گرم کننده و محرک است که برای درمان آرتریت استفاده می شود. سیستم ایمنی را تحریک می کند و می تواند تسکین دهنده درد باشد.

۶ قطره روغن مرزه ارگانیک را با ۲۰ قطره اسانس کنجد ارگانیک مخلوط کرده و به صورت موضعی روی نواحی درد مفاصل و آرتروز بمالید. با پخش کردن روغن مرزه در محل زندگی خود، هوا را ضد عفونی کرده و از بیماری های زمستانی جلوگیری می کنید.

  • روغن مرزه به طور سنتی برای کمک به مجموعه ای از بیماری های گوارشی، تقویت تنفس و آزادسازی کنترل در سطح احساسی استفاده می شود. این روغن به عنوان یک تقویت کننده طبیعی برای سیستم ایمنی فرد عمل می کند. به عنوان یک داروی گوارشی برای قولنج و اسهال عمل می کند. این روغن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است.

  • این روغن تا آنجا که به عفونت های قارچی واژن مربوط می شود برای زنان بسیار مفید است. برای درمان نقرس مصرف می شد. به دلیل خاصیت گرم کننده و محرک آن برای درمان آرتروز استفاده می شود.

  • برای عفونت های ویروسی بسیار موثر است. به طور سنتی برای کمک به مجموعه ای از بیماری های گوارشی، تقویت تنفس و آزادسازی کنترل در سطح احساسی استفاده می شده است.

بیشتر بخوانید:فواید درمانی عرق مرزه

احتیاط در مصرف روغن مرزه

روغن مرزه روی پوست شکسته یا خراشیده استفاده نکنید. از مصرف داخلی خودداری کنید.

در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنید. برای نوزادان استفاده نشود. پس از رقیق شدن باید استفاده شود. از آن در مقادیر معمولی استفاده کنید. نباید روی چشم، گوش داخلی و نواحی حساس استفاده شود.

دوز مصرفی روغن مرزه

مطالعات بالینی محدودی انجام شده است که در آن دوزهای خاصی از مرزه برای استفاده درمانی ارائه می شود. این گیاه به طور گسترده در غذاها به عنوان چاشنی و چاشنی استفاده می شود. شواهد بالینی محدودی برای حمایت از دوزهای خاص مرزه برای استفاده درمانی در دسترس است.

مرزه ها برای قرن ها به عنوان سبزی آشپزی مورد استفاده قرار می گرفتند و طعمی شبیه پونه کوهی و آویشن دارند. از آنجایی که طعم مرزه تابستانی تا حدودی شیرین تر از مرزه زمستانه است، مرزه تابستانی تقریبا منحصرا در تجارت استفاده می شود. برگ ها و ساقه های سبز، چه تازه و چه خشک، همراه با عصاره ها، به عنوان طعم دهنده در صنایع پخت و غذا استفاده می شود. روغن مرزه دارای اثر ضد ادراری به دلیل کارواکرول است.

 

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها