خواص مرزه برای خانم ها | فواید مرزه برای رحم | مرزه برای قاعدگی

اگه می خوای قاعدگی راحتی داشته باشی٬ مرزه بخور

A
۰

خانم ها برای سلامت رحم و کاهش علائم آزاردهنده قاعدگی بهتر است از مرزه زیاد استفاده کنند. برای اینکه با خواص مرزه برای زنان بیشتر آشنا شوید ادامه مطلب را بخوانید.

درباره خواص مرزه می توان به ویژگی ضدسرطانی آن و درمان مشکلات تنفسی اشاره کرد. این سبزی پرطرفدار هم به صورت خام و پخته استفاده می شود و هم می توانید از عرق مرزه استفاده کنید. در این مطلب درباره خواص مرزه برای زنان و قاعدگی بیشتر توضیح داده ایم.

خواص مرزه برای قاعدگی

کاهش درد قاعدگی

مصرف مرزه به صورت دمنوش یا استفاده از عصاره‌های گیاهی می‌تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند. برخی تحقیقات نشان داده است که ترکیبات فعال موجود در مرزه می‌توانند به عنوان ضد التهاب و تسکین دهنده عمل کنند که این خاصیت می‌تواند در کاهش درد و تسکین علائم ناشی از قاعدگی مؤثر باشد.

 کنترل تنش و افسردگی قبل از قاعدگی

بعضی از زنان قبل از قاعدگی با تنش و افسردگی مواجه می‌شوند. مرزه می‌تواند به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی عمل کند و در کنترل تنش و افسردگی قبل از قاعدگی مؤثر باشد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در مرزه می‌توانند به تنظیم سطح هورمون‌های مغزی مرتبط با خلق و خو و افسردگی کمک کنند.

 تنظیم سیکل قاعدگی

استفاده مرتب و مداوم از مرزه می‌تواند در تنظیم سیکل قاعدگی کمک کند. برخی تحقیقات نشان داده است که ترکیبات شیمیایی موجود در مرزه می‌توانند به تنظیم سطح هورمون‌های مرتبط با قاعدگی کمک کنند و باعث تنظیم منظم سیکل قاعدگی شوند.

بیشتر بخوانید:فواید درمانی عرق مرزه

مرزه برای زنان
مرزه

 کاهش علائم ناخواسته قاعدگی

مصرف مرزه می‌تواند به کاهش علائم ناخواسته قاعدگی، مانند افزایش رواناب و تورم سینه کمک کند. ترکیبات ضد التهاب و آرام‌بخش موجود در مرزه می‌توانند به تسکین علائم ناخواسته قاعدگی کمک کنند و راحتی را افزایش دهد.

مرزه برای رحم

مرزه به دلیل داشتن منیزیم موجب التیام زخم‌های رحم و همچنین  از بین رفتن نوسانات اخلاقی و تعادل هورمون‌های زنانه می‌شود. مرزه علاوه بر منیزیم حاوی ماده‌ای به نام تیمول نیز هست که به مرزه خاصیت ضد قارچی می‌بخشد و از این طریق مرزه می‌تواند انواع عفونت‌های قارچی رحم را از بین ببرد.

نحوه استفاده از مرزه

  • گیاه مرزه به هر دو شکل تازه و خشک شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از برگ‌ها و شاخه‌های گیاه مرزه برای پخت و پز و تهیه غذاها مورد استفاده می‌کنند. در ایران مرزه تازه به عنوان سبزی خوردن کنار غذا نیز سرو می‌شود.

  • همچنین می توانید از دمنوش این سبزی استفاده کنید. برای تهیه آن مرزه خشک شده را به اندازه دو تا سه قاشق چای خوری را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید برای مدت زمان ۱۰ دقیقه بماند تا کاملا دم بکشد و پس از گذشت ده دقیقه می‌توانید از این دمنوش مصرف کنید. توصیه می‌شود که در روز فقط یک فنجان دمنوش مرزه مصرف کنید.

 

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها