خواص سیاه دانه برای زنان

چرا طب سنتی به خانم ها مصرف سیاه دانه را توصیه می کند؟

A
۰

مصرف سیاه دانه برای سلامت رحم و عفونت واژن بسیار مفید می باشد به همین دلیل طب سنتی به خانم ها مصرف سیاه دانه توصیه می کند. در ادامه خواص سیاه دانه برای خانم ها را می خوانید.

سیاه دانه خواص بی نظیری برای سلامت بدن دارد. این دانه گیاهی می تواند بدن را تقویت کرده و خون را پاکسازی کند. از روغن سیاه دانه می توانید برای انواع مشکلات پوست و مو استفاده کنید. در این مطلب درباره خواص سیاه دانه برای خانم ها و نحوه مصرف آن توضیح داده ایم.

فواید سیاه دانه برای زنان

  • کاهش فشارخون، پایین آمدن سطح کلسترول، پیشگیری و درمان سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله خواص سیاه دانه برای زنان هستند.

  • به‌علاوه اینکه مصرف سیاه دانه برای جلوگیری از بارداری، افزایش شیر در دوران شیردهی هم مفید بوده و قاعده‌آور است. حل مشکل تنبلی تخمدان، درمان چاقی، جوش و آکنه، و درمان عفونت‌های زنانه از دیگر خواص سیاه دانه برای زنان به‌شمار می‌آیند.

  • یکی از مهم‌ترین اثراتی که سیاهدانه بر روی انقباضات رحمی دارد، بستگی به شرایط و دوره‌ای که خانم در آن است، دارد. جالب است بدانید که این داروی گیاهی هم می‌تواند اثرات انقباضی بر روی رحم داشته باشد و هم اثرات ریلاکسین. این مسئله بستگی به دوره‌ی باروری دارد. اگر خانم نزدیک زایمان باشد، سیاهدانه می‌تواند به زایمان کمک کند و انقباضات را منظم کند. اما اگر در دوره‌ی پریود باشید، با تاثیرات ریلاکسین این داروی گیاهی، درد و انقباض کاهش پیدا می‌کند. زیرا سیاهدانه اثرات استروژنیک دارد اما از انباشت و زیاد شدن استروژن هم جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:خواص ترکیب عسل و سیاه دانه

سیاه دانه
سیاه دانه
  • طب سنتی بر مصرف سیاه دانه برای بارداری و تخمک‌‌گذاری تاکید دارد. درواقع مصرف سیاهدانه برای بارداری و تخمک‌گذاری همان تاثیر اسید فولیک را دارد. برای درمان نازایی هم مصرف سیاهدانه توصیه می‌شود.

  • مصرف این گیاه نه فقط برای تقویت دستگاه تناسلی مردانه و افزایش اسپرم مفید است، بلکه درمان عفونت قارچی واژن و دستگاه تناسلی زنان و بهبود درد رحمی از فواید سیاه دانه برای واژن هستند.

سیاه دانه برای بارداری

استفاده از روغن سیاهدانه برای خانم‌های باردار مناسب نیست؛ چرا که مصرف آن به‌صورت خوراکی یا موضعی روی انقباضات رحمی تاثیر می‌گذارد و احتمال سقط جنین یا زایمان زودرس دارد

خانم ها چگونه از سیاه دانه استفاده کنند؟

  •  می‌توان سیاه دانه را به شکل موضعی و شیاف برای برطرف‌کردن عفونت‌های قارچی واژن استفاده کرد.

  • برای بهبود و درمان درد رحم و زایمان می‌توانید عسل، پودر سیاه دانه و روغن را باهم ترکیب کرده و میل کنید.

 

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها