خواص حریره بادام در طب سنتی | فوایده حریره بادام

مهم ترین خواص حریره بادام که تا به حال نشنیده اید!

A
۰

حریره بادام از مقوی ترین دسر های ایرانی به حساب می آید که برای تقویت استخوان بسیار مفید است. در ادامه از خواص حریره بادام بیشتر توضیح دادیم.

حریره بادام نوعی دسر ایرانی است که اغلب برای نوزادان و کودکان درست می شود اما این خوراکی مقوی برای بزرگسالان هم مفید است. مصرف حریره بادام برای چین و چروک پوست ٬ کاهش سطح کلسترول و تقویت استخوان ها مفید است. با ما همراه باشید تا در ادامه با دیگر خواص حریره بادام آشنا شوید.

خواص حریره بادام

تنظیم اشتها

حریره بادام یک منبع غذایی غنی از پروتئین و فیبر است که موجب احساس سیری می‌شود زیرا انرژی غذا به آرامی آزاد شده و کمک می‌کند تا به مدت طولانی احساس سیری کند. اگر در مدت زمان بین بعد از صرف صبحانه تا نهار دچار گرسنگی و ضعف می‌شوید در وعده صبحانه خود از حریره بادام استفاده کنید.

محافظت از بدن در برابر بیماری‌های قلبی: کلسترول بادام کم است و همچنین بادام غنی از منیزیم است که به کمک آن می‌تواند موجب کاهش فشار خون شده و از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری کرد.

درمان سرماخوردگی

حریره بادام با داشتن شیر و بادام از غذاهای بسیار مقوی به حساب می‌آید و از طریق کاهش خشکی مجاری تنفسی به کاهش سرفه های خشک و نرم شدن گلو کمک می‌کند.

بارداری

از بین آجیل‌ها، بادام یکی از مغز های مقوی است که مصرف آن به خانم‌های باردار توصیه می‌شود. بادام حاوی نوعی اسید فولیک طبیعی است و در جلوگیری از ایجاد نقص‌های مادرزادی در جنین تاثیر بسیار خوبی دارد. خانم‌های باردار با مصرف حریره بادام می‌توانند از مزایای بی نظیر شیر و بادام به صورت همزمان بهره‌مند شوند

بیشتر بخوانید:خواص شیر بادام برای سلامت بدن

بدون گلوتن

آرد برنج به صورت طبیعی فاقد گلوتن است. گلوتن پروتئینی است که سیستم گوارشی را تحریک کرده و به آن آسیب می‌رساند. پس اگر فردی دچار بیماری سلیاک باشد، با استفاده از آردبرنج در تهیه حریره، به راحتی می‌تواند از خواص آن بهره‌مند شود. اگر می‌خواهید بدانید که تفاوت سلیاک و حساسیت به گلوتن در چیست، آن را در کتاب کاله بخوانید. شیر بادام در حریره هم به دلیل عدم وجود گلوتن، لاکتوز و سویا جایگزین مناسبی برای شیر پاستوریزه محسوب می‌شود.

جلوگیری از چروک شدن پوست

جلوگیری از چین و چروک پوست به دلیل اینکه بادام موجود در حریره بادام دارای مقادیر بالای ویتامین E، خاصیت آبرسانی برای پوست، مرطوب کننده عالی برای پوست می باشد و همچنین خطر آفتاب سوختگی را کاهش می دهد برای پوست بسیار مفید است

حریره بادام

جلوگیری از سقط جنین

بادام را شاه آجیل‌ها می‌شناسند و خوردن حریره را به خانم‌های باردار به دلیل وجود مغزهای مقوی در حریره و اسیدفولیک موجود در بادام بسیار توصیه می‌کنند. تنها به این خاطر که مانع ایجاد نقص در جنین و سقط آن می‌شود.

تقویت استخوان‌ها

شیر که سرشار از کلسیم است در طرز تهیه حریره نقش مهمی دارد، پس اگر می‌خواهید هنگام شکستگی یکی از استخوان‌های بدن‌تان، زود خوب شوید، حریره را برای بازسازی و تقویت استخوان‌هایتان در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

کاهش کلسترول

حریره را معمولا با آرد برنج درست می‌کنند اما اگر بخواهید می‌توانید جو دوسر را جایگزین آرد کنید تا خواص حریره شما دو برابر شود. جو‌دو‌سر با وجود فیبری به نام (بتا گلوکان) به کاهش و کنترل کلسترول افراد کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید که ۴۰ گرم جو در حریره‌تان می‌تواند دو گرم بتاگلوکان که نوعی فیبر است را برای بدن‌تان تامین کند.

مناسب برای کنترل قند خون

حریره بادام یکی از بهترین مکمل‌های غذایی برای افراد مبتلا به قند است. فیبر موجود در آن، نه تنها به کاهش سطح گلوکز بعد از غذا کمک می‌کند بلکه حساسیت‌های افراد را نسبت به انسولین و افزایش قندخون هم کاهش می‌دهد.

کمک به سلامت گوارش

اگر به سلامت گوارش خود اهمیت می‌‌دهید، بهتر است حریره خود را با جو دوسر امتحان کنید. یکی دیگر از خواص حریره بادام، ملین بودن آن است. فیبرهای پری‌بیوتیک موجود در جو دوسر به رشد و فعالیت باکتری‌های روده کمک می‌کند، در نتیجه عملکرد گوارش را برای فرد راحت‌تر می‌کند. از سویی با حفظ عملکرد روده، التهاب آن به حداقل می‌رسد.

 

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها