خواص تره فرنگی برای دیابت | تاثیر تره فرنگی بر قند خون

بهترین سبزی برای دیابتی ها! | فواید تره فرنگی برای کنترل دیابت

A
۰

تره فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فلاونوئید است که برای مقابله با دیابت و تنظیم قند خون موثر می باشند. در ادامه از مهم ترین دلایل مصرف تره فرنگی برای قند خون می خوانید.

تره فرنگی در گروه سبزیجات با طبع گرم و دارای ویتامین قرار می گیرد. این سبزی پرخاصیت را می توانید استفاده کنید تا یبوست را درمان کرده و از سرطان پیشگیری کنید. همچنین بهترین انتخاب برای تقویت بینایی می تواند باشد. در ادامه از خواص تره فرنگی برای کنترل قند خون و اثر آن بر دیابت می خوانید.

دلیل استفاده از تره فرنگی برای دیابت

تره فرنگی با مهار آنزیم آمیلاز که کربوهیدرات های پیچیده را به قند تبدیل می کند باعث کاهش سرعت گلوکز در خون شده و خطر افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. آلیسین موجود در تره فرنگی احتمال ابتلا به سندرم متابولیک و نوروپاتی دیابتی را کاهش می دهد. فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان های موجود در تره فرنگی به تقویت عملکرد قلب در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

بیشتر بخوانید:تره فرنگی با پیازچه چه فرقی داره؟

در حالی که تحقیقات خاصی در مورد تره فرنگی ها انجام نشده است، زیرا آنها با خانواده پیاز و سیر ارتباط تنگاتنگی دارند، بنابراین می توان گفت که دارای مزایای مشابهی برای سلامتی هستند. به نظر می رسد تره فرنگی فعالیت های آمیلاز را مهار می کند و این به طرز وسیعی به عملکرد های ضد دیابتی کمک می کند. تره فرنگی ها سطح فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان ها را تقویت می کنند، که اینها نیز عملکرد قلب را تقویت می کنند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند که یک اتفاق شایع در دیابت نوع ۲ است.

تره فرنگی برای دیابت
تره فرنگی

تره فرنگی ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهد و احتمال ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهد.

تره فرنگی حاوی آلیسین است که به نظر می رسد محافظی در برابر نوروپاتی دیابتی و سندرم متابولیک است. همچنین به نظر می رسد در افراد مبتلا به دیابت عملکردی اساسی و محافظتی دارد و ممکن است به کاهش افسردگی نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید:فواید تره فرنگی برای پوست و مو

تره فرنگی حاوی فروکتان و الیگوساکارید ها است. اینها کربوهیدرات های پریبیوتیکی هستند که در روده بزرگ تخمیر می شوند و در حالی که برای اکثر افراد مفید هستند، برخی از افراد در هضم آنها مشکل دارند و مبتلایان به IBS در صورت پیروی از رژیم FODMAPs بهتر است که از مصرف تره فرنگی خودداری کنند.

تره فرنگی یک سبزی کم کربوهیدرات غیر نشاسته ای عالی است که ما شما را تشویق می کنیم که آن را برای کمک به کنترل دیابت در رژیم غذایی خود بگنجانید.

منبع: پزشک من
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها