خواص عرق زنیان | طبع عرق زنیان | نحوه مصرف عرق زنیان

عرق زنیان؛ یه داروی گیاهی قوی تو طب سنتی

A
۰

کاهش فشار خون و پیشگیری از سرماخوردگی از خواص درمانی عرق زنیان است. در این مطلب اینفوگیاهی شما را با این عرق گیاهی با طبع گرم آشنا می کند.

عرق زنیان از عرقیات گیاهی پرخاصیتی است که در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد. اغلب این عرق با طبع گرم را به دلیل خاصیت لاغرکنندگی آن می شناسند اما شما می توانید با مصرف عرق زنیان کلسترول را کاهش داده و فشار خون را کنترل کنید. در ادامه با دیگر خواص عرق زنیان و نحوه مصرف آن آشنا می شوید.

طبع عرق زنیان

عرق زنیان دارای طبع گرم است.

فواید عرق زنیان

کاهش فشار خون

زنیان یک روش ساده و آسان برای درمان فشار خون بالاست. با نوشیدن عرق زنیان می‌توانید فشار خونتان را کنترل کنید. همچنین احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته نیز با نوشیدن این عرق کاهش پیدا می‌کند.             

افزایش کلسترول خوب بدن

از آن‌جایی که کلسترول حالتی مومی‌شکل دارد اگر به مقدار زیادی در خون شما وجود داشته باشد می‌تواند به گرفتگی و باریک‌شدن عروق خونی منجر شود. هنگام مصرف عرق زنیان برای کاهش وزن، سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد در بدن شما کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز کمتر خواهد شد.

خواص ضد التهابی

التهاب برای بدن ما می‌تواند مفید یا مضر باشد. هنگامی که یک بیماری جدید وارد بدن ما می‌شود، التهاب در آن قسمت نشانه‌ای است که بدن به ما بفهماند نیاز به درمان و مداخله پزشکی داریم. اما از سوی دیگر التهابی که برای بلندمدت یا به صورت مزمن وجود داشته باشد ممکن است آسیب‌های جدی به بدن و سلامتی ما وارد کند. زنیان دارای خاصیت ضدالتهابی است و در این زمینه نیز تاثیر زیادی در سلامت ما دارد.

بیشتر بخوانید:معرفی چند خاصیت عرق زنیان که باعث لاغری می شوند

عرق زنیان

جلوگیری از سوء هاضمه

آنزیم‌های فعال موجود در عرق زنیان باعث جلوگیری از بروز سوء هاضمه می‌شود. با مصرف زنیان، غذاها و خوراکی‌هایی که میل می‌کنید به راحتی از معده عبور کرده و وارد فرایند هضم می‌شوند.

پیشگیری از سرماخوردگی و بهبود بیماری‌های تنفسی

مطالعات پزشکی نشان داده است که مصرف عرق زنیان در بلندمدت می‌تواند باعث افزایش ایمنی بدن شما شود. خاصیت ضدالتهابی زنیان از بروز سرماخوردگی زیاد در بدن جلوگیری می‌کند. همچنین به دلیل خاصیت ضدسرفه این دانه مغذی، در مواقع گلودرد و سرفه زیاد، می‌توانید کمی عرق زنیان را میل کنید و شاهد تاثیر آن در بهبود بیماری‌تان باشید.

عوارض مصرف عرق زنیان

فرقی نمی‌کند شما چه چیزی را می‌خورید. مصرف بیش از اندازه هر چیزی می‌تواند عوارض جانبی برای سلامتی بدن شما به همراه داشته باشد. هرچند عرق زنیان خواص زیادی دارد، اما اگر این نوشیدنی را بیش از حد میل کنید ممکن است باعث بروز رفلاکس معده، سرگیجه و حالت تهوع شود.

بهترین زمان برای نوشیدن عرق زنیان

هنگامی که عرق زنیان را اول صبح به همراه مقداری آب ولرم یا سرد مصرف کنید، به بدن شما اجازه می‌دهد تا شیره‌های گوارشی را آزاد کند. در نتیجه این امر هضم غذا برای شما بسیار راحت‌تر سریع‌تر خواهد بود. بهتر است این نوشیدنی را در زمان صبح با معده خالی یا قبل از سرو غذای اصلی میل کنید تا تاثیر بهتری در کاهش وزن شما داشته باشد.

منبع: لیمومی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها