خواص برگ شاه توت | نحوه مصرف برگ شاه توت

برگ شاه توت و خواص آن برای سلامت بدن

A
۰

برگ شاه توت همانند میوه اش سرشاز از خواص بی نظیر برای سلامت بدن است. با مصرف برگ شاه توت می توانید اسهال را درمان کرده و سیستم ایمنی را تقویت کنید. در ادامه درباره خاصیت های برگ شاه توت بیشتر می خوانید.

برگ شاه توت می تواند مانند میوه اش نیز برای بدن خاصیت بی نظیری داشته باشد. با استفاده از برگ شاه توت می توانید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و همچنین اسهال شدید را درمان کنید. با برگ این میوه خوشمزه التهابات را نیز برطرف می کنید. در ادامه با خاصیت های بی نظیر برگ شاه توت برای بدن و همچنین نحوه مصرف آن آشنا می شوید.

فواید برگ شاتوت

برگ شاتوت یکی از بهترین موادی می باشد که در درمان برخی از مشکلات بهترین تاثیر را داشته و می تواند با کم ترین هزینه مشکل شما را از بین ببرد. شاتوت میوه تابستانی می باشد و شما می توانید در کنار خریدن آن برگ های آن را نیز بخرید و خشک کنید. البته این برگ ها را می توانید دار عطاری های محل نیز پیدا کنید و به آسانی مقداری از آن را بخرید. در ادامه خواص برگ شاتوت را به همراه عوارضی که دارد بیان می کنیم.

تسکین گلو درد

بسیاری از افراد با شروع فصل سرما دچار گلو درد می شوند و شما می توانید با استفاده از دمنوش برگ شاتوت این درد ها را تسکین دهید. البته تنها این مورد نیست و برگ شاتوت می تواند از خارش گلو و دورگه شدن صدا پیشگیری کرده و اگر آواز تمرین می کنید می توانید با خوردن دمنوش این برگ ها عملکرد خود را افزایش دهید.

درمان اسهال

افرادی که دچار بیماری اسهال شده اند را می توانید با دمنوش برگ های شاتوت درمان کنید. برای این کار کافی است تنها ۴ گرم از این برگ ها را درون یک لیوان دم کرده و به فرد بدهید تا بنوشد.

تقویت سیستم ایمنی

برگ شاتوت دارای آنتی اکسیدان های بسیار زیادی می باشد و شما با استفاده از آن ها می توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و دیگر درگیر بیماری های سطحی نشوید.

پیشگیری از رشد باکتری ها

برگ شاتوت یکی از مهم ترین موادی می باشد که استفاده از عصاره آن بر روی زخم ها می تواند از بروز عفونت ها و ورود میکروب ها به زخم ها پیش گیری کند.

بیشتر بخوانید:بچه ها از چه سنی می تونن میوه های توت سان بخورن؟

برگ شاه توت

درمان التهاب

برخی از افراد به دلیل التهاب هایی که در بدنشان وجود دارد ممکن است دچار مشکلاتی شوند. بیماری هایی که در اثر التهاب ایجاد می شوند معمولا به سختی درمان خواهند شد ولی اگر بتوانید از برگ شاتوت استفاده کنید دیگر نیازی به  نگرانی در مورد این بیماری ها نیست.

افزایش آلرژی

افرادی که به شاتوت حساسیت دارند بهتر است از برگ آن نیز استفاده نکنند زیرا این کار می تواند منجر به ایجاد نشانه های حساسیت شده و زندگی فرد را مختل خواهد کرد.

افزایش ناراحتی های معده

دمنوش برگ شاتوت بر خلاف خواصی که دارد می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند زیرا منجر به افزایش تانن در بدن می شود و در نتیجه تهوع و استفراغ را برای فرد بوجود می آورد. البته این مشکل هم راه حلی دارد و اگر دچار چنین مشکلی شدید می توانید از یک لیوان شیر کمک بگیرید.

نحوه مصرف برگ شاه توت

طرز استفاده از برگ شاتوت

این برگ ها معمولا به صورت دهان شویه و یا دمنوش به کار می روند. دهان شویه را باید از بازار تهیه کنید ولی دمنوش آن را می توانید در خانه نیز بسازید. برای تهیه دمنوش شاتوت باید مقداری از برگ های خشک شده آن را خریداری کنید و همانند چای آن را دم کرده و روزانه یک بار استفاده کنید.

نکات مصرف رگ شاه توت

  •     افراد باردار و افراد شیرده و همچنین افراد بالای ۶۵ سال بهتر است کمی در خوردن این برگ ها محتاط باشند.

  •     افرادی که یک سری بیماری های خاص مانند کولیت، زخم معده، سیستم دفع روده حاد و پانکراتیت شدید دارند باید از خوردن این برگ ها خود داری کنند زیرا ممکن است مشکلات بسیاری گریبانگیر آن ها شود.

  •     اگر در خوردن برگ های شاتوت دچار مشکلات جدید شدید و یا واکنش های آلرژیکی داشتید بهتر است با پزشک در این مورد صحبت کنید.

منبع: آرگا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها