طرز تهیه شیر خرما | معجون شیر خرما با دارچین

بعد باشگاه یه شیر خرمای خنک بزن؛ جون بگیری! + طرز تهیه

A
۰

شیر خرما یک ترکیب عالی برای بازیابی انرژی از دست رفته می باشد و برای کسانی که فعالیت بدنی زیادی دارند و یا دائما احساس خستگی دارند؛ مفید می باشد. در ادامه طرز تهیه شیر خرما را رژیمی و سالم می آموزید.

شیر و خرما هر کدام به تنهایی در دسته بهترین و مغذی ترین مواد غذایی به حساب می آیند که در همه سنین برای افراد توصیه می شوند تا بدن از آهن و کلسیم آن ها استفاده کند. ترکیب شیر و خرما با همدیگر یک ترکیب بی نظیر برای سلامت بدن و افزودن انرژی است. در ادامه نوعی شیوه برای تهیه شیر خرما با دو نوع ادویه آموزش می دهیم تا اگر ورزش می کنید یا دائما احساس خستگی دارید؛ برای بازیابی انرژی این نوشیدنی را میل کنید.

مواد لازم برای تهیه معجون شیر خرما

خرما 6 عدد
شیر 2 لیوان
پود هل 1/4 قاشق چای خوری
پودر دارچین 1/4 قاشق چای خوری

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره خرما و خواص آن

روش تهیه شیر خرما

  1.     شیر ولرم (یا سرد) را به ظرف مخلوط کن اضافه کنید. همچنین ۶ تا ۷ عدد خرما بدون هسته، دارچین و هل آسیاب شده را اضافه کنید. با سرعت بالا هم بزنید تا یکدست و کرم رنگ شود.

  2.     برای تهیه شیر خرما گرم، شیر خرما آماده شده را به یک قابلمه اضافه کنید. خوب هم بزنید و روی حرارت متوسط ​​گرم کنید.

  3.    آن را به جوش بیاورید. وقتی به جوش آمد، حرارت را کم کنید. سپس ۲ تا ۳ عدد خرمای خرد شده بدون هسته را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

  4.     به مدت ۷ تا ۸ دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید تا عطر ادویه آن بلند شود. سپس در یک لیوان بزرگ پسته و بادام خرد شده بریزید و رویش شیر خرما را اضافه کنید.

شیر خرما

بیشتر بخوانید:هر نوع خرما چه طبعی داره؟

نکات طرز تهیه شیر خرما

  •     این شیر خرما را می‌توان با شیر لبنیات معمولی، شیر بادام درختی شیرین نشده، شیر نارگیل یا شیر بادام هندی شیرین نشده درست کرد که برای افراد گیاهخوار یا رژیمی مناسب است.

  •     اگر دوست دارید شیر خرما را سرد میل کنید مقداری یخ به مواد معجون اضافه کرده و در میکسر به خوبی ترکیب کنید.

  •     برای تهیه این معجون می‌توانید از هر نوع خرمای مورد علاقه خود استفاده کنید. خرمای نرم بهترین گزینه است. می‌توانید از انواع خرما مانند خرمای مدینه، مدجول، دیاری یا مضافتی استفاده کنید.

  •     می‌توانید طعم‌دهنده‌های دیگری مانند گلاب، وانیل یا زعفران را نیز اضافه کنید.

  •     شیر خرما را می‌توان بلافاصله پس از جوشیدن به صورت تازه مصرف کرد و یا می‌توانید آن را تا ۲ تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید. برای نگهداری، اجازه دهید شیر کاملا خنک شود، سپس آن را به یک بطری دربسته یا یک پارچ درب دار منتقل کنید.

  •     وقتی شیر خرما را از یخچال بیرون آوردید و می‌خواهید گرم بنوشید، آن را به یک قابلمه اضافه کنید و روی اجاق گاز گرم کنید، یا آن را در فنجان مخصوص مایکروویو بریزید و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در مایکروویو قرار دهید.

  •     اگر از میلک شیک خرما برای نوشیدنی بعد از تمرین ورزشی استفاده می‌کنید، می‌توانید مقداری پودر پروتئین نیز به آن اضافه کنید.

  •     اگر تکه‌های ریز خرمای موجود در شیر را دوست ندارید، می‌توانید شیر را صاف کنید.

  •     در صورت تمایل می‌توانید کمی پودر کاکائو یا شکلات تلخ رنده شده داخل شیر خرما بریزید تا طعم متفاوتی بگیرد.

  •     مواد دیگری را برای افزایش پروتئین معجون شیر و خرما می‌توان اضافه کرد مانند پودر کتان، دانه چیا یا دانه شاهدانه.

 

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها