رانی هلو خانگی | طرز تهیه رانی هلو

رانی هلو رو یه مدلی درست کن که مزه قدیما رو بده + طرز تهیه

A
۰

برای نوشیدن رانی هلو لازم نیست حتما از بازار این نوشیدنی را تهیه کنید می توانید با این شیوه تهیه نوعی رانی هلو خانگی و خوشمزه را نوش جان کنید.

رانی هلو از خوشمزه ترین و توصیه شده ترین نوشیدنی هایی است که فکرش را هم نمی کردین بتوانید در خانه آن را تهیه کنید. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه تنها به هلو و شکر احتیاج داشته و بدون نیاز به مواد اولیه خاصی می توانید آن را درست کنید. اینفوگیاهی در ادامه این مطلب شیوه تهیه رانی هلو خانگی را آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه رانی هلو

هلو 500 گرم
آب 4 پیمانه
شکر نصف پیمانه
آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:هلو؛ مفیدترین میوه برای کسایی که کبدشون چربه!

رانی هلو

شیوه تهیه رانی هلو

  1. ابتدا هلو ها را خوب بشورید سپس پوست هلو را با چاقو خیلی نازک بگیرید سپس از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کنید سپس هلو ها را به قطعات ریزتر خرد کنید.

  2. آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و کمی هم بزنید تا شکر حل شود سپس حرارت را روشن کنید و بگذارید تا به جوش بیاد وقتی به جوش آمد هلو های خرد شده را داخل شربت در حال جوش بریزید و بگذارید برای ۱۵ دقیقه هلو ها پخته و نرم شوند.

  3. با قاشق هلوها را تست کنید که پخته شده باشد. شاید بیشتر یا کمتر از ۱۵ دقیقه زمان بخواهد پس حتما چک کنید سپس آب لیمو را اضافه کنید و بعد ۱ از دقیقه از روی حرارت بردارید و مقداری از هلو ها را جدا کنید و کنار بگذارید.

  4. در ادامه پس از سرد شدن تکه های هلو آن را داخل میکسر یا مخلوط کن ریخته و چند پالس بزنید نه بیشتر و اجازه دهید تیکه های هلو زیر دندان احساس شود سپس مابقی هلو ها را که در مرحله قبل برداشتید داخل آب هلو ریخته و برای ۴۵ الی ۶۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا تگرگی و خنک شود سپس داخل لیوان سرو ریخته و خنک بنوشید. نوش جان

نکات دستور تهیه رانی هلو

  •     اگر رانی خیلی غلیظ بود کمی آب و یخ اضافه کنید.

  •     اگر دوست ندارید تگرگی شود و داخل فریزر قرار دهید چند قطعه یخ داخلش ریخته تا هم رقیق و هم خنک شود.

  •     آب لیمو باعث می شود رنگ هلو بعد از پخت و میکس شدن بر نگردد.

  •     می توانید رانی هلو را با شلیل نیز ترکیبی تهیه کنید.

منبع: پارسی دی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها