میوه مضر برای کم کاری تیروئید | میوه مفید برای کم کاری تیروئید

بدترین و بهترین میوه ها برای کم کاری تیروئید کدوما هستن؟

A
۰

در صورت ابتلا به کم کاری تیروئید خوردن برخی میوه ها مانند توت فرنگی مضر بوده و میوه هایی مانند سیب مفید هستند. با میوه هایی که برای کم کاری تیروئید مفید و مضر هستند آشنا شوید.

میوه برای کم کاری تیروئید جز مهم ترین و بهترین انتخاب ها است. به طور کلی مصرف میوه برای بدن مفید بوده و در صورت کمبود استفاده از میوه؛ بدن دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی می شود. اما مصرف برخی از میوه ها مفید و برخی از میوه ها برای کم کاری تیروئید مضر می باشد. اینفوگیاهی در ادامه این مطلب درباره میوه هایی که برای کم کاری تیروئید مفید و مضر هستند را معرفی می کند.

کدام میوه برای کم کاری تیروئید مضر است؟

توت فرنگی

در برخی منابع آمده است که مصرف بیش از حد توت فرنگی می‌تواند برای مبتلایان به کم کاری تیروئید مضر باشد. تاکید می‌کنیم که در مقادیر مناسب، توت فرنگی هیچ مشکلی در روند کنترل کم کاری تیروئید ایجاد نمی‌کند. عنوان می‌شود که شاید توت فرنگی در مقادیر بالا شامل ترکیباتی باشد که باعث کاهش جذب ید در بدن شده یا غده تیروئید را دچار التهاب کند. با این حال در این زمینه نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد. شما توصیه پزشک خود را در اولویت قرار دهید.

هلو

آیا هلو از میوه های مضر برای کم کاری تیروئید است؟ در برخی منابع هلو را یک میوه اسیدی دانسته‌اند که می‌تواند باعث کاهش جذب ید در بدن شده و عملکرد غده تیروئید را تضعیف نماید. مصرف هلو برای مبتلایان به کم‌کاری تیروئید که قرص لووتیروکسین استفاده می‌کنند منعی ندارد اما در مقادیر خیلی زیاد توصیه نمی‌شود.

لیمو

افرادی که کم کاری تیروئید داشته و دارو مصرف می‌کنند، باید بین مصرف لیمو و مصرف داروی خود چند ساعت فاصله بگذارند. لیمو سرشار از ویتامین C بوده و ممکن است در جذب قرص تیروئید اختلال ایجاد کند. در غیر این صورت لیمو در مقادیر معمول هیچ منع مصرفی برای مبتلایان به کم کاری تیروئید ندارد.

بیشتر بخوانید:رژیم غذایی برای کم کاری تیروئید

میوه و کم کاری تیروئید

کدام میوه برای کم کاری تیروئید مفید است؟

در کنار میوه های مضر برای کم کاری تیروئید اگر مایلید میوه های مفید در کنترل این بیماری را نیز بشناسید، به موارد زیر دقت کنید:

  •     سیب، گلابی، آلو و مرکبات سرشار از پکتین برای مبارزه با مشکلات تیروئید از جمله بهترین‌ها هستند. پکتین به سم‌زدایی بدن از جیوه کمک می‌کند. جیوه یکی از موادی است که مشکلات تیروئید را افزایش می‌دهد.

  •     آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، چربی‌های مفید، فیبر و مواد مغذی ضروری برای بدن بوده و برای افرادی که دچار اختلالات تیروئید هستند، ایده‌آل به شمار می‌آید.

 

منبع: مثبت سبز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها