شربت به لیمو با برگ به لیمو | طرز تهیه شربت به لیمو

شربت به لیمو؛ نوشیدنی آرامبخش برای روزهای گرم + نحوه تهیه

A
۰

به لیمو آرامبخش است و برای تقویت معده و قلب مفید می باشد. پس چه بهتر از اینکه شربت این گیاه مفید را مصرف کنیم؟ نحوه تهیه شربت را در ادامه می خوانید.

برگ به لیمو عطر خوشی دارد و برای پیشگیری از بیماری های مربوط به معده و جلوگیری از سرطان مفید است. همچنین این گیاه می تواند از مفیدترین داروهای گیاهی برای اعصاب و رفع استرس باشد. شما می توانید از برگ به لیمو به عنوان شربت نیز استفاده کنید که در ادامه نحوه تهیه آن را آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه شربت به لیمو

به ۲ عدد
آب ۲ عدد
شکر نصف پیمانه
برگ به لیمو ۱ عدد
آب لیموترش ۲ قاشق غداخوری

بیشتر بخوانید:آموزش ساده ترین روش کاشت به لیمو در خانه

شربت به لیمو

شیوه تهیه شربت به لیمو با به

  1. برای تهیه شربت به لیمو ابتدا به ها را پوست می گیریم و از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را بیرون می آوریم و کنار می گذاریم و در آبمیوه گیری آب آن ها را می گیریم و یا اگر تمایل دارید خرده های به در شربت دیده شود نیز می توانید آن ها را رنده کنید و کنار بگذارید.

  2. سپس در یک قابلمه ۲ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا سریع تر در آب حل شود و بعد اجازه می دهیم تا شربت جوش بخورد و حرارت را کم می کنیم و آب به را به آن اضافه می کنیم

  3. و با قاشق هم می زنیم و صبر می کنیم تا شربت کمی قوام بگیرد. آن وقت آب لیمو ترش و برگ به لیمو را به آن می افزاییم تا شربت خوشبو و خوش طعم تری داشته باشیم. پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه شربت را از روی حرارت بر می داریم

  4. و اجازه می دهیم کمی خنک شود و بعد در ظرف مورد نظر شربت را می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم و هر زمان که خواستید استفاده کنید کمی از شربت را در لیوان می ریزید و روی آن آب خنک می گیرید و چند تکه یخ و با قاشق هم می زنید و نوش جان می کنید.

 

منبع: پارسی دی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها