ماسک های گیاهی برای بستن منافذ باز پوست

A
۰

ماسک های گیاهی به راحتی در خانه تهیه می‌ شوند و فاقد مواد شیمیایی مضر و نگهدارنده هستند و پوست شما را شفاف و درخشان می‌ کنند.

ماسک های گیاهی یکی از موارد مهم برای داشتن پوستی زیبا، شفاف و سالم است. عوامل زیادی مثل استرس، کار کردن زیاد، کم خوابی و مشکلات سلامتی باعث می شوند، پوست صورت خسته به نظر برسد. برای این مشکل هم مثل تمام مشکلات دیگر راه حلی وجود دارد. تنگ‌ کنندگان گیاهی منافذ پوست، تونیک‌ هایی هستند که چربی اضافی پوست را گرفته و منافذ آن را تنگ‌ تر می‌ کنند. از این مواد، پس از پاك كردن پوست یا برداشتن ماسك و يا برداشتن موهای زائد بدن باید استفاده کرد. ماسک های گیاهی به راحتی در خانه تهیه می‌ شوند و فاقد مواد شیمیایی مضر و نگهدارنده هستند و پوست شما را شفاف و درخشان می‌ کنند. با استفاده از این ماسک های گیاهی زندگی و شادابی را به پوست تان باز گردانید. برای بستن منافذ باز پوست، می‌ توانید از موادی مانند گوجه فرنگی، لیمو ترش، محلول سرکه با آب، شیر، سفیده تخم مرغ، عسل، جو دوسر، خیار، توت فرنگی و بابونه به صورت ماسك استفاده کنید. بومادران نیز در بستن منافذ پوست مؤثر است. از این گیاه می‌ توانید به صورت بخور یا ماسك استفاده کنید. می‌ توانید ماسک های گیاهی را برای جوش یا شفاف شدن پوست و یا هر نوع مصرف دیگری که دارید درست کنید.

ماسك سفيده تخم مرغ

1. از سفیده تخم مرغ به تنهایی یا مخلوط با آب لیموترش و یا جوشانده بومادران می‌ توانید ماسک خوب و مناسبی بسازید.

2. ماسک سفیده تخم‌ مرغ و خیار نیز در بستن منافذ باز پوست تأثیر دارد. برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

يك عدد خیار پوست گرفته، دو عدد سفیده تخم مرغ، يك قاشق چای‌ خوری آب لیمو ترش، دو قاشق غذا خوری الكل اتیلیک ۵۰ درصد، يك چهارم قاشق چای‌ خوری عصاره نعناع صحرایی . این مواد را کاملا مخلوط کنید و در یخچال بگذارید. روز بعد ماسک را روی پوست بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه با آب نیم گرم بشویید. برای اثر بخشی بیشتر، می‌ توانید مقدار خیلی کمی زاج سفید به آن بیفزایید. برای استفاده تنهایی از سفیده تخم مرغ ابتدا پوست را تمیز کنید، سپس سفیده تخم مرغ را خوب بزنید تا از حالت مایع خارج شود و کف کند، سپس به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید.

ماسک صمغ عربی

برای تهیه این ماسک، صمغ عربی را با دو برابر آن آب گرم مخلوط کنید. سپس يك قاشق چای‌ خوری از آن را در ۲۵ گرم آب بريزيد و يك سفيده تخم مرغ زده شده به آن اضافه کنید. ماسک را به مدت ده دقیقه روی پوست بگذارید. و در نهایت حتما با آب نیم گرم بشویید.

ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به دلیل داشتن ویتامین C و پتاسیم به مقدار زیاد، در بستن منافذ باز پوست بسیار مؤثر است. گوجه فرنگی به تنهایی و یا همراه با ماست، ماسک خوبی برای پوست‌ های چرب با منافذ باز است. گوجه فرنگی را حلقه حلقه کنید و روی پوست بگذارید. پس از ده دقیقه با آب نیم گرم بشویید. ماسك گوجه فرنگی و ماست را نیز می‌ توانید به مدت ده دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب نیم گرم بشویید.

ماسك ذرت و ماسک جو

این ماسک‌ ها در پاک سازی پوست اثر فراوانی دارد، برای تهیه آن، آرد جو یا آرد ذرت را با کمی آب به شکل خمیر درآورید و ماده به دست آمده را روی پوست بگذارید. اگر منافذ پوستتان خیلی باز است، کمی آب گوجه فرنگی با خيار و يا يك عدد سفيده تخم‌ مرغ به آن اضافه کنید.

ماسک بادام

بادام در بستن منافذ باز پوست بسیار مؤثر است و اگر به صورت ماسک از آن استفاده شود نتیجه خوبی خواهد داشت. ماسک بادام را می‌ توانید با مقداری بادام کوبیده، چند قطره گلاب یا مقداری شیر و یا ماست تهیه کنید. اگر چند قطره تنتور ساده بنژوان به آن بیفزایید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. بادام لطافت بخش پوست و شفا دهنده است. در گذشته، آن را ماده زیبایی آفرین می‌ نامیدند و از صد ها سال پیش تا به امروز، این عنوان را حفظ کرده است.

بستن منافذ باز پوست

ماسک خیار

از قرن پانزدهم میلادی و یا شاید پیش از آن، خیار به عنوان خنكک کننده و لطافت‌ بخش، برای پوست مورد استفاده بوده است. خیار، افزون بر خاصیت خنک کنندگی، در بسته شدن منافذ پوست و پاک كردن آن نیز مؤثر است. خاصیت دیگر خیار این است که از بروز چین و چروک جلوگیری می‌ کند. بنابر این می‌ توان برای این منظور هم از آن بهره گرفت. افزون بر این، PH خیار 4.8 - 5 و PH پوست حدود 5. 5 است. بنابر این خیار از نظر اسیدی به پوست بسیار نزديک است. خیار را پیش یا پس از حمام بخار، به شکل ورقه ورقه یا رنده شده می‌ توانید مورد استفاده قرار دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. اگر یک عدد خیار رنده شده را با یک قاشق غذا خوری عسل بیامیزید و روی پوست بگذارید، به نتیجه بهتری خواهید رسید.

ماسک توت فرنگی

توت فرنگی در افزایش سرعت جریان خون و نیز از بین بردن چربی اضافی پوست مؤثر است. این میوه را باید میوه زیبایی‌ بخش نامید، زیرا شادابی و جلوه خاصی به پوست می‌ بخشد. توت فرنگی به تنهایی ماسك بسيار خوب و مؤثری است، برای استفاده از آن، چند دانه توت فرنگی را له کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید، بعد با آب نیم گرم بشویید.

ماسک تخم خربزه، تخم کدو و تخم خار

برای بستن منافذ پوست به اندازه مساوی، تخم خار، تخم كدو و تخم خربزه را به صورت پودر در آورده، در شیر یا خامه تازه حل کنید و نیم ساعت بر روی پوست صورت بگذارید. در انتها پوست را شسته و با گلاب، ماساژ دهید.

ماسک شیر با سیب زمینی

برای برطرف کردن خشکی پوست صورت و بستن منافذ باز پوست، یک عدد سیب زمینی را رنده کنید و در مقداری شیر بجوشانید. بعد از این که شیر کاملاً پخت، به طور نیم گرم بر روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از یک ربع، صورت را با آب ولرم شسته، با گلاب ماساژ دهید.

ماسک زردآلو

برای پوست‌ هایی که منافذ زیادی دارند، چند عدد زرد آلوی رسیده را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین روی آن‌ ها بچکانید و خوب مخلوط کنید. بیست دقیقه بر روی صورت بگذارید بعد با آب نیم گرم بشویید و با گلاب، ماساژ دهید.

ماسک بابونه

بابونه ازجمله گیاهانی است که به عنوان قابض گیاهی شناخته می‌ شود. این گیاه افزون بر خاصیت تنگ کنندگی منافذ باز پوست، پاک كننده خوبی نیز هست. اگر پوست خیلی چربی دارید، از مخلوط بابونه و بومادران استفاده کنید. به این شکل که بابونه و بومادران را در آب خیس کنید و به عنوان تونيک، پس از پاک كردن پوست به کار ببرید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار مرتبط سایر رسانه ها