درمان بیماری‌ ها با خام‌ گیاهخواری | تغذیه گیاهی

A
۰

در مورد برتری خام گیاهخواری به گیاهخواری باید بگوییم که بدون شک گیاهخواری یک تغذیه بسیار خوب است و برتری دارد به همه چیز خواری.

خام‌ گیاهخواری در 99 درصد بیماری های خاص از جمله دیابت، سرطان لوپوس، میگرن و نازایی جواب مثبت داده است. افرادی که بیماری خاص دارند، باید 100 درصد خام گیاهخواری کنند ولی افراد نسبتا سالم باید به تدریج گیاهخواری کرده و بعد خام گیاهخواری را شروع کنند. در مورد برتری خام گیاهخواری به گیاهخواری باید بگوییم که بدون شک گیاهخواری یک تغذیه بسیار خوب است و برتری دارد به همه چیز خواری یا گوشت خواری. می دانید که در اثر پختن بسیاری از مواد اصلی گیاهان از بین می رود، در نتیجه با خام گیاهخواری می توانیم مواد بیشتری را با میزان مصرف کمتر مواد غذایی به بدنمان برسانیم.

بیماری‌ های قلب و عروق

در این بیماری‌ ها خام‌ گیاهخواری معجزه می‌ کند. چه با محدود شدن مصرف نمک و آب و کلسترول و تعادل یافتن مواد معدنی مانند کلسیم، سدیم، سیزیوم و غیره و همچنین فراوانی ویتامین‌ ها مخصوصا کمپلکس به نیروی قلب و عروق فزونی یافته بازدهی آن‌ ها بیشتر می‌ شود. با کم شدن کلسترول، عروق مخصوصا شریان‌ های قلب باز شده خون در عضله قلب بهتر گردش می‌ کند و از سکته‌ های قلبی که در دنیای متمدن امروز بزرگترین آفت و قاتل بشر شده و روز بروز هم رو به فزونی است جلوگیری می‌ کند.

برای این گونه بیماران میوه و سالاد تازه و سبزیجات تازه از همه گونه بسیار مناسب است و چون این بیماران باید مطلقا از نمک پرهیز کنند و بیشتر از میوه و سبزی‌ های کم نمک تر استفاده کنند. ارتریوسکلروز و فشار خون زیاد و اختلالاتی که بر آن مرتبط است نیز، به خاطر کم شدن کلسترول از بین می‌ روند.

بیماری‌ های کبد

تمام بیماری‌ های کبد چه حاد و چه مزمن با اختلال سوخت و ساز همراهند. بدین جهت خام‌ گیاهخواری در درمان آن ها نقش اصلی را بازی می‌ کند. به خصوص هرگاه پس از طی دوره حاد مایعاتی بجای مانده باشند. در این بیماری‌ ها باید بیشتر از گندم نیش کشیده، برنج، سبزیجات تازه و میوه‌ های تازه سلولز دار و عسل استفاده کرد. از چربی و نمک پرهیز نمود.

انگور و آب آن چند روز متوالی بسیار مفید و شفا بخش است. در بین سبزی‌ ها از همه بهتر هویج، چغندر، کدو حلوایی و گوجه فرنگی و ترب و تربچه هستند. برعکس انواع کلم و حبوب ممکن است باعث نفخ شکم شوند و بیمار را ناراحت کنند. ولی این قاعده کلی نیست و در همه جا صدق نمی‌ کند. برگ کلم پیچ خام کمتر نفخ می‌ دهد در صورتی که پخته آن بی اندازه نفاخ است.

بیماری‌ های کیسه صفرا

در بیماری‌ های کیسه و مجاری صفرا رژیم مخصوص باید به کار برده شود. در ابتدا باید از ادویه تند، چربی و ترشی کمتر مصرف شود. بهتر از همه سبزی‌ های لطیف، اسفناج، هویج، چغندر، کلم قمری، مارچوبه، گل کلم، خیار، کدو، گوجه فرنگی، ترب، شاهی توصیه می‌ شوند.

اسفناج

بیماری‌ های کلیه

خام‌ گیاهخواری بهترین درمان برای بیماری‌ های کلیه است. چه تمام شرایط اصلی معالجه یعنی کم بودن آب و آلبومین و نمک در آن یک جا با هم جمع‌ هستند که بسا سودمند است، مخصوصا در نتیجه نوسازی سلول‌ های از کار افتاده زندگی تازه‌ ای به کلیه می‌ بخشد.

بیماری‌ های سیستم گوارش

گروه مواد غذایی رژیم خام گیاهخواری مملو از پتاسیم، آنتی‌اکسیدان، آنزیم‌ های مفید، فیبر ها و پروبیوتیک‌ ها هستند که به تقویت سیستم گوارش کمک می‌ کنند. بخش بزرگی از سیستم ایمنی بدن در روده قرار دارد. بهبود عملکرد دستگاه گوارش به هضم غذا و دفع عفونت دستگاه گوارش و معده کمک بسیاری می‌ کند. بنابراین می‌ توان گفت گیاهخواری برای عفونت گیاهخواری و بیماری التهابی روده با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند، چرا که یک رژیم غذایی خام گیاهخواری در رفع التهاب روده مؤثر است.

به خصوص در یبوست مزمن که معمولا مبتلا به بیماران سوء هضمی است سبزی و میوه با پوست پر از سلولز، خود بهترین درمان است. در بسیاری از بیماران مشاهده شده که سبزی تازه و سالاد خام نه تنها آن ها را ناراحت نکرده بلکه با قدرت نوسازی که در آنها نهفته است، مخاط معده و روده را ترمیم کرده، درمان را قطعی نموده‌ اند و بیمار را از یک عمر دارو بلعیدن نجات داده اند.

درمان بیماری های معده با خام گیاهخواری

بیماری‌ های پوست

بیماری‌ های پوست علل متعدد دارند. بعضی مادرزادی، برخی در نتیجه زیادتی بعضی مواد، دسته‌ ای دیگر در نتیجه کمبود بعضی مواد و پاره‌ ای از آن ها در نتیجه بیماری‌ های معده و روده، گروهی دیگر در نتیجه اختلال اعصاب و بالاخره عده‌ ای معلول آمار فیزیکی یا شیمیایی می‌ باشند. در اینجا نیز خام‌ گیاهخواری بهترین درمان شناخته شده چه از طرفی با خوردن غذای طبیعی به تدریج کلیه کمبود ها به ویژه کمبود ویتامین‌ ها که برای تندرستی پوست ضرورت کامل دارند برطرف می‌ شوند.

با این رژیم چربی زیاد پوست یا خشکی آن از بین رفته، پوست با طراوت محکم و صاف می‌ شود و از طرف دیگر با متعادل ساختن مواد معدنی و غیره مواد زیادی و مزاحم دفع می‌ شوند. همچنین با ترمیم ضایعات معده و روده، علت بعضی از بیماری‌ های پوست از بین رفته درمان قطعی پدیدار می‌ شود. جوش‌ های صورت به ویژه درنوجوانان ناپدید می‌ شوند.

بیماری‌ های اعصاب

به تجربه ثابت شده که خام‌ گیاهخواری برای بیماران توراستینک ( ضعف اعصاب ) و آن ها که در اثر اختلال اعصاب اعضاء درونی‌ شان خوب کار نمی‌ کنند بسیار مفید است. چنان که گندم نیش کشیده قادر است به تنهایی آن را معالجه و درمان کند. جوانه گندم نه تنها مملو از ویتامین‌ های پر ارزش است بلکه در آن گروهی از مواد بنام اکسون AUXONE وجود دارد که کمبود آنها در بدن جلوی سوخت و ساز و نوسازی را می‌ گیرد و در صورتی که این مواد را به مقدار کافی و فراوان به بافت‌ ها برسانند سلول‌ های آن ها زودتر تجدید و نو می‌ شوند.

مغز گردو و انواع بادام، گندم نیش کشیده، جو و عسل. تمام این مواد غذایی باید به صورت طبیعی و بدون اضافه کردن چیزی بر آن ها و بدون ادویه به مصرف برسند. مقدارخوراک بسته به اشتهای بیمار است. البته از سبزی‌ های فصل استفاده می‌ کنیم، هر چه تازه تر بهتر.

درمان بیماری‌ های مزمن در اشخاص مختلف است، یعنی در بعضی زودتر و در گروهی دیرتر انجام می‌ شود و اگر بیمارانی جزء گروه دوم بودند به هیچ وجه نباید نا امید شوند و دست از خام‌ گیاهخواری بردارند. هیچ‌ گاه دو مورد را نمی‌ توان از همه حیث با هم برابر دید، چه از حیث شدت و عمق بیماری و چه ازحيث درمان، پس با این حساب باید تمام بیماری‌ ها حتی سرطان با خام‌ گیاهخواری درمان شوند، اما زمان برای آن لازم است که با پیشرفتگی و عمق بیماری و همچنین با وضع مزاجی شخص مبتلا بستگی دارد و این زمان را هم نمی‌ توان کاملا پیش بینی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها